Black Mesa: Unforeseen Consequences - W drodze po łom
Aktualizacja:
Unforeseen Consequences
W drodze po łom

Gdy znów znajdziesz się w komorze testowej, zobaczysz kompletną ruinę. Przeprowadzone doświadczenie kompletnie zmieniło otoczenie i jak wkrótce sam się przekonasz, również cały kompleks Black Mesa. Wykorzystaj otwarty właz i wydostań się z pomieszczenia. Aby otworzyć drzwi, użyj skanera siatkówki oka, który zwisa ze ściany.

Na korytarzu natkniesz się na naukowca próbującego uratować strażnika - zaś przy nich apteczkę. Jako, że martwemu się nie przyda, zabierz ją uzupełniając swój stan zdrowia. Kawałek dalej na podłogę zwali się aparatura i zacznie płonąć. Odczekaj, aż płomienie znikną, po czym udaj się dalej.

Dotrzesz do windy. Odsuń blokujące wejście deski i wejdź do środka. Gdy znajdziesz się na górze, zauważysz dziwne stwory w pojemnikach po lewej stronie. Na razie są one niegroźne, ale wkrótce dadzą Ci się ostro we znaki.

Wysłuchaj co mają do powiedzenia naukowcy. Jeden z nich po chwili pomoże Ci przedostać się do kolejnej części kompleksu otwierając zamknięte wrota.

Po otwarciu drzwi wejdź do małego pomieszczenia i poczekaj aż śmiercionośny promień energii rozwali kolejne wrota. Unikając kontaktu z żółtą wiązką ruszaj w dalszą drogę.

Kilkadziesiąt metrów dalej spotkasz na wolności pierwszego stwora, którego wcześniej mogłeś podziwiać w zamkniętym pojemniku. W tym momencie nie dysponujesz żadną bronią, dlatego po prostu wymiń Headcraba i ruszaj w dalszą drogę. Użyj kombinacji (skok + kucnięcie) aby dostać się wyżej. Zapamiętaj ten trick, gdyż niestety będziesz zmuszony korzystać z niego zawsze, gdy będziesz chciał wskoczyć na jakąś przeszkodę.

W kolejnym korytarzu zobaczysz czerwony promień lasera, który niszczy wszystko co stanie mu na drodze. Schyl się i przejdź pod śmiercionośną wiązką. Nie podnoś głowy dopóki nie miniesz ciała zabitego strażnika, gdyż w drugiej części korytarza pojawi się kolejny promień.

Znajdziesz się przy zamkniętych, szklanych, drzwiach z powybijanymi szybami. Przeczołgaj się na drugą stronę i podejdź do kolejnych wrót. Wciśnij przycisk przywołujący windę. Zobaczysz jak urwana kabina z wielkim hukiem spadnie na dół. Fala uderzeniowa zniszczy szybę w drzwiach, więc będziesz mógł wejść do szybu.

Skorzystaj z drabiny aby wejść piętro wyżej. Będziesz tutaj świadkiem, jak opanowany przez Headcraba naukowiec zaatakuje strażnika, z którym ten na szczęście sobie poradzi. Od tego momentu staraj się uważać na strażnika - nie daj mu podejść zbyt blisko stworów, aby nie umarł. Warto także wziąć pod uwagę fakt, że mężczyzna ma nieograniczony zapas amunicji. Jeśli strażnik zginie, otrzymasz marne kilkanaście pocisków. W momencie użycia klawisza akcji na strażniku możesz rozkazać mu pozostać w miejscu, bądź wędrować z Tobą - naturalnie wybierz tę druga opcję.
W trakcie gry wielokrotnie będziesz miał okazję poprosić spotykane osoby o pomoc. Warto z niej korzystać. Naukowcy otworzą niedostępne normalnie przejścia, a strażnicy wesprą Cię w walce z przeciwnikami.

Bez względu na to jak załatwisz problem strażnika, ruszaj w dalszą drogę. Niejednokrotnie powinieneś natknąć się na race leżące na ziemi bądź na stolikach - jeśli nie jesteś wyposażony w broń strażnika, warto rozglądać się za tą, jedyną, formą obrony. Eliminuj kolejne potwory i idź cały czas prosto, zaś na skrzyżowaniu idź prosto przed siebie. Po chwili dotrzesz do znanego Ci już pomieszczenia z szafkami.

W otwartym schowku znajdziesz dwie race, uważaj także na dwa potwory czyhające w pomieszczeniu. Nie zapomnij skorzystać również z aparatu medycznego, który wisi w pobliżu toalet. Wyleczony i dozbrojony wróć się do skrzyżowania i skręć w lewo. Trafisz do recepcji. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, pozwól zginąć strażnikowi i zabierz jego pistolet.

Nie masz co iść do kolejki, gdyż tej już dawno niestety nie ma, musisz więc znaleźć inną drogę. Przejdź przez mały otwór wentylacyjny w pobliżu biurka - znajdziesz się w płonącym pomieszczeniu.

Przejdź przez jedyne przejście - powinieneś zauważyć zombie dobijające się przez szybę. Zwróć uwagę na zablokowane drzwi, musisz wyciągnąć łom, aby je odblokować. Kiedy to zrobisz, stwory od razu Cię zaatakują. Jeśli wcześniej nie pozyskałeś pistoletu, musisz przez pewien czas używać broni białej.
0
Komentarze czytelników
Szuter Legionista
To rozdział po taśmach gdzie wchodzę po drabinie na górę, wychodzę włazem i stoją łóżka drewniane i jest siatka, która iskrzy.
zanonimizowany84941 Legionista
Ja już jestem dość daleko, jestem w lokacji gdzie gonił mnie tunelami duży potwór który napiera takim ogniem jak z palnika, wybieglem na otwartą przestrzen a tam taki duzy zbiornik na który wychodzi sie drabiną lub można na niego wskoczyć trampoliną (sa dwie) na zbiorniku monitor jakby z naprowadzeniemi współrzędnymi gps, cos wstylu naprowadzenia dla myśliwców, obok jest radio ale i jedno i drugie nie działa jak klikam użyj... potwor napiera w ten zbiornik... na placu jest tez okragly basen z wodą... Co należy zrobić ???????
zanonimizowany648933 Konsul
@carno
@Szuter
Nie wiem czy dokładnie to ten moment
Szuter Legionista
Dzięki z pomoc. Deska odstrzelona i ruszyłem dalej:)
zanonimizowany868385 Junior
jak wskoczyć na drabinę w uszkodzonej windzie
zanonimizowany868385 Junior
wrócilem na górę w silosie gdzie jest potwór znalazłem czerwony prrzycisk fire i nie mogę go włączyć żeby zniszczyć potwora co mam zrobić?
Arxel Legend
barti7b1 ---> Musisz odwiedzić dwa piętra i uruchomić wiatrak oraz dostarczyć paliwa, czy jakoś tak to było.. ;)
https://www.gry-online.pl/poradniki/black-mesa/&PART=350
Zapewne wykonałeś tylko jedną z tych dwóch rzeczy, dlatego też przycisk Ci nie działa..
boy3 Legend
Poradnik niestety nie zawiera etapów w xen... Co jest bardzo dużym minusem
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
