Black Mesa: Lambda Core - Teleportacja
Aktualizacja:
Lambda Core - Teleportacja

Trafisz do pomieszczenia z teleporterami. Na początek kilka słów komentarza. Konstrukcja którą widzisz przed sobą zawiera dziewięć teleporterów, które mogą przenieść Cię do różnych części kompleksu. Korzystanie ze wszystkich nie jest konieczne, choć w większości wypadków opłacalne, bo można znaleźć przydatne przedmioty. Istotne jest jednak to, że na jednym poziomie znajdują się tylko trzy portale. Aby dostać się wyższy poziom, trzeba wejść we właściwy teleporter, a następnie wylądować na jednej z obracających się dookoła platform.
Przed rozpoczęciem zabawy z teleportacją, dokładnie przyjrzyj się maszynerii i zapamiętaj położenie wszystkich przeszkód w postaci rur. Te ostatnie mogą zepchnąć Cię z obracających się platform, co skończy się poważnym ubytkiem energii życiowej, a nawet śmiercią.
Po przekroczeniu pierwszego portalu musisz wylądować na jednej z poruszających się platform. Poczekaj aż ta znajdzie się pod żółtą kulą energii i dopiero wtedy wkrocz w portal. Kiedy przeniesiesz się na drugą stronę, będziesz mógł skorzystać z następnych teleporterów, oznaczonych liczbami od 01 do 09. Oto ich krótka charakterystyka:

01 - Portal przeniesie Cię do pomieszczeni, w którym natkniesz się na Vortiguanta. Nic poza stworem tutaj nie znajdziesz. Aby powrócić do głównego pomieszczenia wejdź po schodach i udaj się do teleportera.

02 - Kula przetransportuje Cię piętro wyżej, dzięki czemu uzyskasz dostęp do portalów nr 04, 05 i 06. Upewnij się, że wylądujesz na obracającej się platformie, zanim wkroczysz w pole energii!
03 - Teleporter przeniesie Cię do niewielkiego pomieszczenia ze zgromadzonymi zapasami. Warto tutaj zajrzeć ze względu na kilka przydatnych przedmiotów. Uważaj na czyhającego za jednym z zakrętów Vortiguantów.

04 - Pole energii przetransportuje Cię na położone wyżej piętro, dzięki czemu uzyskasz dostęp do portalów nr 07, 08 i 09. Upewnij się, że wylądujesz na obracającej się platformie, zanim dotkniesz kuli!
05 - Zostaniesz przeniesiony do małej sali, w której przebywa trzech naukowców. Zbadaj dokładnie całe pomieszczenie, a znajdziesz półkę z kilkoma przedmiotami. Warto tu zajrzeć, by odnowić energię.
06 - Teleporter wyrzuci Cię w pionowym szybie. Zaczniesz spadać w dół, nie ruszaj się i cierpliwie poczekaj, aż wpadniesz prosto do kuli energii i wrócisz do głównego pomieszczenia. Użycie tego portalu jest całkowicie bezcelowe.

07 - Najważniejszy spośród wszystkich teleporterów, gdyż pozwala ruszyć w dalszą drogę.
08 - Zostaniesz przeniesiony do niewielkiego pomieszczenia, gdzie pojawi się jeden potwór i nic poza tym ciekawego nie znajdziesz. Użycie tej kuli jest bezcelowe.
09 - Teleporter jest uszkodzony. Zetknięcie z kulą energii skończy się Twoją śmiercią. Ze zrozumiałych względów odpuść sobie ten portal.

Po przejściu przez teleporter numer 07, zostaniesz przetransportowany do następnej części kompleksu, gdzie zauważysz nowy wynalazek uczonych z laboratorium Lambda. W centralnej części pomieszczenia znajduje się portal, z usług którego będziesz zmuszony skorzystać. Problem polega na tym, że dostęp do niego jest w tym momencie zablokowany. Zanim użyjesz teleportera, musisz go wpierw otworzyć.

Przyjrzyj się dokładnie okrągłemu pomieszczeniu i prześledź uważnie ruch wszystkich platform, które krążą nad zbiornikiem wypełnionym radioaktywną substancją. Korzystając z ruchomych fragmentów podłogi, musisz zbliżyć się najpierw do pomarańczowego włazu oznaczonego liczbą 1, a potem do wrót nr 2, umieszczonych dokładnie po drugiej stronie sali. Obie płyty zawierają czerwone przyciski. Jeśli uda Ci się je włączyć, bariera zostanie zlikwidowana, a Ty będziesz mógł wdrapać się do głównego teleportera metodą skok + kucnięcie.

Przejdź przez drzwi i ruszaj naprzód jedyną dostępną drogą. Na końcu korytarza zobaczysz niewielką wnękę. Pozbądź się Headcrabów, następnie wyjdź na górę po drabinie (winda niestety nie działa).

Po chwili dotrzesz do przeszklonych drzwi. Przebywający za nimi naukowiec rozpozna Cię i wpuści do środka. Nie musisz obawiać się wieżyczek, gdyż te Cię nie zestrzelą.

Wysłuchaj przemówienia wygłoszonego przez uczonego, po czym podejdź do mężczyzny stojącego przy magazynach. Znajduje się tam mnóstwo amunicji, apteczek oraz inny, znany Ci doskonale asortyment.

Uzbroiwszy się po zęby, podejdź do kobiety naukowca i po chwili odbierz z komory najnowszy wynalazek specjalistów z Black Mesa. Jest nim specjalny plecak, który umożliwia wykonywanie znacznie dłuższych niż zwykle skoków. Przedmiot ten jest niezwykle praktyczny, o czym już niedługo sam się przekonasz.
Aby oddać długi skok, musisz w trakcie w biegu przycisnąć klawisz odpowiedzialny za kucanie, a potem (niemal równocześnie) skoczyć. Ewolucja ta jest banalnie prosta do wykonania, ale nie można wykluczyć, że z początku będziesz mieć problemy z jej opanowaniem.

Gdy będziesz gotowy do działania, podejdź do otwartych wrót i odczekaj chwilkę. Znajdziesz się w pomieszczeniu z olbrzymim teleporterem. Uczony zajmie miejsce na swoim stanowisku i rozpocznie operację mającą na celu otworzenie bramy do świata obcych.

Otwieranie portalu potrwa kilkadziesiąt sekund - w tym czasie będziesz narażony na ataki ze strony Controllerów - niedużych, latających i bardzo irytujących stworków, a także wszelkich innych stworzeń, z którymi miałem do czynienia wcześniej. Wyciągnij rewolwer i rozpocznij eksterminację obcych. Jeżeli zrobi się naprawdę gorąco, skorzystaj z zamontowanego na plecach urządzenia. Długi skok pozwoli szybko i skutecznie wymknąć się z obławy.

Przedłużające się oczekiwanie na otwarcie bramy, szybko zostanie wynagrodzone. Kiedy Twój kolega po fachu da wyraźny sygnał, że operacja zakończyła się sukcesem, wejdź do utworzonej na środku pomieszczenia kuli energii.
W tym momencie kończy się modyfikacja Black Mesa.
0
Komentarze czytelników
Szuter Legionista
To rozdział po taśmach gdzie wchodzę po drabinie na górę, wychodzę włazem i stoją łóżka drewniane i jest siatka, która iskrzy.
zanonimizowany84941 Legionista
Ja już jestem dość daleko, jestem w lokacji gdzie gonił mnie tunelami duży potwór który napiera takim ogniem jak z palnika, wybieglem na otwartą przestrzen a tam taki duzy zbiornik na który wychodzi sie drabiną lub można na niego wskoczyć trampoliną (sa dwie) na zbiorniku monitor jakby z naprowadzeniemi współrzędnymi gps, cos wstylu naprowadzenia dla myśliwców, obok jest radio ale i jedno i drugie nie działa jak klikam użyj... potwor napiera w ten zbiornik... na placu jest tez okragly basen z wodą... Co należy zrobić ???????
zanonimizowany648933 Konsul
@carno
@Szuter
Nie wiem czy dokładnie to ten moment
Szuter Legionista
Dzięki z pomoc. Deska odstrzelona i ruszyłem dalej:)
zanonimizowany868385 Junior
jak wskoczyć na drabinę w uszkodzonej windzie
zanonimizowany868385 Junior
wrócilem na górę w silosie gdzie jest potwór znalazłem czerwony prrzycisk fire i nie mogę go włączyć żeby zniszczyć potwora co mam zrobić?
Arxel Legend
barti7b1 ---> Musisz odwiedzić dwa piętra i uruchomić wiatrak oraz dostarczyć paliwa, czy jakoś tak to było.. ;)
https://www.gry-online.pl/poradniki/black-mesa/&PART=350
Zapewne wykonałeś tylko jedną z tych dwóch rzeczy, dlatego też przycisk Ci nie działa..
boy3 Legend
Poradnik niestety nie zawiera etapów w xen... Co jest bardzo dużym minusem
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
