Fabuła i klimat. Wszystko o Diablo 4
Bartosz Świątek

- Wszystko o Diablo 4 - data premiery, gameplay, trailer
- Fabuła i klimat
- Gameplay
- Postacie
- Data premiery i platformy (PC/PS4/Xbox)
- Trailery i inne wideo
Fabuła i klimat
Jednymi z pierwszych informacji, jakie udostępniono na temat Diablo 4, są te dotyczące fabuły i klimatu. Mamy mieć do czynienia z tytułem znacznie mroczniejszym i brutalniejszym od poprzedniej części cyklu, a tym samym powracającym do jego korzeni (oryginalne Diablo oraz jego kultowa kontynuacja również należały do gier, które nie stroniły od brutalności i mocnych scen). Wygląda jednak na to, że równocześnie będzie to dzieło bardziej przyziemne i przywiązane do jakości scenariusza. Nie chodzi tu tylko o główny wątek, ale też zadania poboczne, które mają opowiadać historie zwykłych ludzi próbujących jakoś żyć w niebezpiecznym świecie Sanktuarium. Wiadomo też, że ważną rolę w historii ma odegrać potężna demonica Lilith (pol. Lilit), córka Mephisto (pol. Mefisto).

Diablo IV ma być grą rozwijaną po premierze. Początkowa zawartość jest przez twórców przedstawiana jako „pierwszy rozdział książki”, ale możemy liczyć na dodatkowe wyzwania i coraz potężniejszych bossów (w tym być może także tytułowego Diablo, z którym tym razem nie zmierzymy się w ramach podstawowej kampanii). Warto też odnotować, że fabuła nie będzie podzielona na akty - cały świat będzie dostępny od samego początku.
Zmianie ulegnie też sposób opowiadania historii – w czasie rozmów z innymi bohaterami (szczególnie ważnych) będziemy widzieli lepsze animacje (np. gestykulację). Co ważniejsze sceny będą konstruowane ręcznie i z dużą pieczołowitością, a najważniejsze momenty fabularne mają być ukazywane z wykorzystaniem tzw. RTC (real-time cutscene) – scen o wyjątkowo filmowym charakterze.