Postacie. Wszystko o Diablo 4

Bartosz Świątek

Postacie

W Diablo 4 będziemy mogli grać jedną z pięciu zróżnicowanych postaci, a kolejne mają być wprowadzone w rozszerzeniach. Na razie ujawniono trzy klasy, które trafią do podstawowej gry. Są to: Czarodziejka, Barbarzyńca oraz Druid. Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie każdej z nich (wszystko to może jeszcze ulec zmianie). Według niepotwierdzonych plotek kolejnymi dwoma bohaterami będą Czarnoksiężnik / Wiedźma (w zależności od płci, ang. Warlock / Witch) oraz Kapłan (ang. Priest).

Czarodziejka

Czarodziejka pojawiła się po raz pierwszy w Diablo 2. W czwórce postać ta będzie opierała się na dość podobnych zasadach - otrzymamy bohaterkę podatną na zranienie, ale potrafiącą zadawać olbrzymie obrażenia od żywiołów - zarówno pojedynczym wrogom, jak i grupom przeciwników (choć jej specjalizacją jest zdecydowanie walka z dużą liczbą potworów równocześnie).

Zaklęcia będą wymagały Many regenerującej się stopniowo z czasem, ale pojawią się też zdolności pozwalające na przyspieszenie tego procesu (np. Arc Lash, który przy okazji zadaje obrażenia pobliskim wrogom). Wiele umiejętności będzie wywoływało dodatkowe efekty (np. unieruchamiające zamrożenie czy podpalenie skutkujące dodatkowymi obrażeniami rozłożonymi w czasie).

Czarodziejka będzie posiadała unikatową mechanikę zwaną Enchantment, która pozwoli jej umieszczać umiejętności w slotach dwóch typów. Pierwsza kategoria to tzw. zdolności aktywne, czyli normalne czary, których używamy w trakcie walki. Druga to pola Enchantment – z tych „skilli” nie korzystamy bezpośrednio, ale zapewniają one naszej postaci określone, trwałe benefity. Przykładowo używając w ten sposób zdolności Meteor sprawimy, że meteory będą od czasu do czasu spadały na wrogów bez konieczności podejmowania przez nas jakichkolwiek działań, ale za to nie będziemy mogli samodzielnie uderzać nimi w określone miejsca.

Umiejętności Czarodziejki

Podstawowe ataki:

  1. Lightning - atakuje wrogów błyskawicą, która przeskakuje pomiędzy nimi;
  2. Fire Bolt - ognisty pocisk, który na krótki czas podpala przeciwników;
  3. Frost Bolt - lodowy czar zadający rany i oziębiający wroga;
  4. Arc Leash - krótkodystansowy pocisk, który zadaje obrażenia przeciwnikom przed Czarodziejką, a następnie wraca do niej, przywracając manę.

Umiejętności Major Destruction:

  1. Charged Bolts - błyskawice, które przeskakują po ziemi w losowych kierunkach;
  2. Fireball - kula ognia zadająca obrażenia obszarowe;
  3. Ice Shards - tworzy lodowe pociski, które ranią przeciwników;
  4. Incinerate - wzywa ognisty promień, który zadaje wrogom obrażenia zwiększające się z każdą sekundą używania ataku;
  5. Chain Lightning - potężna błyskawica, która przeskakuje pomiędzy kilkoma wrogami;
  6. Frozen Orb - wyziębia wrogów, a następnie wybucha, rozrzucając wszędzie kaleczące odłamki lodu.

Umiejętności defensywne:

  1. Flame Shield - tworzy barierę ochronną, która podpala atakujących nas wrogów;
  2. Ice Armor - lodowy pancerz, który pochłania obrażenia i regeneruje się po kilku sekundach;
  3. Blizzard - wzywa burzę śnieżną, która zadaje rany i oziębia wrogów;
  4. Teleport - zmienia Czarodziejkę w błyskawicę, przenosząc z jednego miejsca w drugie.

Umiejętności Conjuration:

  1. Frost Nova - eksplozja lodu wokół czarodziejki, zamrażająca przeciwników;
  2. Lightning Spear - tworzy z elektryczności włócznię, która wyszukuje wrogów;
  3. Ice Blades - wzywa lodowe ostrza, którymi możemy atakować pobliskich przeciwników;
  4. Hydra - wzywa trójgłową hydrę, która pluje ogniem.

Umiejętności Mastery:

  1. Firewall - tworzy ścianę ognia, która pali przechodzących przez nią wrogów;
  2. Nova - zadaje obrażenia od elektryczności wokół Czarodziejki za każdym razem, gdy wyda ona określoną ilość Many;
  3. Meteor - wzywa potężny Metor, który miażdży i pali wrogów w wybranym miejscu.

Umiejętności Ultimate:

  1. Deep Freeze - zamyka Czarodziejkę w kawałku lodu, sprawiając, że jest niewrażliwa na obrażenia (ale też nie może nic robić) - równocześnie emituje fale mroźnej energii, która rani i zamraża przeciwników;
  2. Inferno - wzywa potężną burzę ognia, która przez dłuższy czas pali wrogów w danym obszarze;
  3. Conduit - Czarodziejka przyjmuje postać żywej błyskawicy. Na pewien czas staje się niewrażliwa na obrażenia i może teleportować się po okolicy. Równocześnie zadaje wrogom obrażenia poprzez samą obecność.

Barbarzyńca

Powraca także znany z Diablo 2 Barbarzyńca. Będzie to potężny wojownik, który specjalizuje się w błyskawicznym i brutalnym eliminowaniu wrogów w zwarciu, a równocześnie charakteryzuje sporą odpornością. Bohater będzie też posiadał umiejętność wspierania towarzyszy krzykami wywołującymi różnego rodzaju efekty - np. zwiększającymi obrażenia lub szybkość poruszania się albo też zmniejszającymi otrzymywane rany. Jego potężniejsze umiejętności wymagają tzw. Szału (ang. Rage), który generujemy, atakując wrogów.

Unikatową mechaniką Barbarzyńcy będzie Arsenal (pol. Arsenał) – umożliwi mu ona noszenie ze sobą maksymalnie czterech broni, pomiędzy którymi będzie mógł się szybko przełączać. Dodatkowo gracz otrzyma możliwość przypisania określonych umiejętności do danego narzędzia mordu.

Zdolności Barbarzyńcy

Podstawowe ataki:

  1. Bash - Barbarzyńca atakuje cel, zadając duże obrażenia i potencjalnie ogłuszając wrogów;
  2. Flay - atak zadaje dodatkowe obrażenia rozwleczone w czasie;
  3. Frenzy - pozwala wykonywać błyskawiczne ciosy dwoma broniami i zwiększa prędkość ataku po każdym z nich;
  4. Lunging Strike - zadaje obrażenia i pozwala szybko się przemieścić.

Umiejętności Fury:

  1. Rend - atakuje kilku przeciwników naraz i zadaje dodatkowe obrażenia od krwawienia;
  2. Hammer of the Ancients - zadaje duże obrażenia na niewielkiej przestrzeni;
  3. Double Swing - atak dwoma broniami, zadający duże obrażenia przeciwnikom tuż przed naszą postacią;
  4. Upheaval - barbarzyńca atakuje ziemię przed sobą dwuręczną bronią, zadając olbrzymie obrażenia;
  5. Whirlwind - seria szybkich ataków obszarowych.

Umiejętności defensywne:

  1. Ground Stomp - ogłusza przeciwników wokół;
  2. Undying Rage - daje śmiertelnie rannemu barbarzyńcy kilka chwil na wykończenie wroga - jeśli nam się uda, leczymy część zdrowia;
  3. Rallying Cry - wzmacnia towarzyszy, przyspieszając ich atak i zmniejszając otrzymywane rany;
  4. Challenging Shout - wzmacnia barbarzyńcę na krótki czas i zmusza pobliskich wrogów do atakowania go.

Umiejętności Brawling:

  1. Kick - bohater kopie przeciwnika, odrzucając go i zadając mu dodatkowe obrażenia, jeśli ten wpadnie na jakiś obiekt;
  2. War Cry - wzmacnia towarzyszy, zwiększając zadawane obrażenia;
  3. Leap - barbarzyńca skacze w wybrane miejsce, zadając rany znajdującym się tam wrogom;
  4. Charge - bohater szarżuje na przeciwników.

Umiejętności Weapon Mastery:

  1. Primal Axe - rzuca bronią, która może odbić się od kilku wrogów;
  2. Rupture - zadaje obrażenia przeciwnikom w linii przed bohaterem, powodując mocne krwawienie. Wrogowie, którzy umrą od tego efektu, powodują reset cooldowna;
  3. Death Blow - potężny cios, którego możemy użyć, by wykończyć rannego przeciwnika - cooldown zostaje wówczas zresetowany.

Umiejętności Ultimate:

  1. Wrath of the Berserker - wzmacnia barbarzyńcę znacznie zwiększając tempo ataku i poruszania się;
  2. Call of the Ancients - wzywa pomocników, którzy pomagają w walce;
  3. Iron Maelstorm - pozwala machać bronią zaczepioną na łańcuchu, zadając rany wrogom wokół;

Druid

Druid będzie przypominał swojego odpowiednika z dodatku Diablo II: Pan Zniszczenia, ale doczeka się kilku zmian i usprawnień. Otrzymamy elastycznego bohatera, który ma posiadać zdolność przemieniania się w kilka różnych form, dzięki którym będzie doskonale radził sobie w zwarciu. Równocześnie dostaniemy możliwość wzywania pomocników (tzw. petów), którzy będą wspierali nas w walce, oraz władania magią żywiołową - np. wzywania błyskawic uderzających w przeciwników. Do używania umiejętności wykorzystujemy tzw. Ducha (ang. Spirit).

Umiejętności Druida

Podstawowe ataki:

  1. Eearthspike - rozrywa ziemię, przeszywając wrogów ostrą włócznią z kamienia;
  2. Shred - zmienia Druida w wilkołaka, który rozrywa przeciwników. Ma szansę na dwa ataki zamiast jednego;
  3. Storm - atak elektrycznością, który przeskakuje pomiędzy kilkoma wrogami;
  4. Maul - atakuje przeciwników i zmienia bohatera w niedźwiedziołaka, wzmacniając odporność;
  5. Wind Shear - wzywa ostrze z powietrza, które zadaje rany i przyspiesza tempo poruszania się Druida.

Umiejętności Spirit:

  1. Pulverize - Druid zmienia się w niedźwiedziołaka i atakuje ziemię, zadając duże obrażenia pobliskim wrogom;
  2. Landslide - miażdży przeciwników pomiędzy dwiema kamiennymi kolumnami;
  3. Tornado - wzywa tornado, które porusza się losowo, rozrzucając wrogów.

Umiejętności defensywne:

  1. Cyclone Armor - daje odporność na ataki dystansowe;
  2. Earthen Bulwark - otacza Druida kamiennymi tarczami, które absorbują obrażenia i sprawiają, że bohatera nie można zatrzymać. Kiedy czar się wyczerpie, pozostałe tarcze roztrzaskują się, zadając rany pobliskim wrogom;
  3. Trample - Druid szarżuje do przodu, ogłuszając wrogów i zmieniając się w potężnego Niedźwiedziołaka;
  4. Debilating Roar - Druid zmienia się w niedźwiedziołaka i ryczy, zmniejszając tempo ataku pobliskich przeciwników;
  5. Ravenous Bite - bohater przyjmuje postać wilkołaka i rozrywa ciało wroga, lecząc swoje własne rany.

Umiejętności Wrath:

  1. Hurricane - wzywa huragan, który przez pewien czas zadaje obrażenia wokół Druida;
  2. Boulder - wzywa wielki kamień, który uderza w przeciwników.

Umiejętności Companion:

  1. Wolves - wzywa wilki, które towarzyszą Druidowi, atakując wrogów znajdujących się w pobliżu. Użycie zdolności sprawia, że zwierzęta atakują konkretny cel i otrzymują wzmocnienie zwiększające szansę na trafienie krytyczne;
  2. Ravens - wzywa kruka, który lata wokół Druida i od czasu do czasu atakuje wrogów. Możemy też wskazać obszar, w którym pojawi się wówczas cała chmara ptaków;
  3. Vine Creeper - wzywa stworzenie zwane Vine Creeperem, które wygląda jak mięsożerna roślina. Sojusznik atakuje i zatruwa wrogów. Możemy też nakazać mu związać przeciwników, co wywołuje efekt zatrucia i ogłuszenia.

Umiejętności Ultimate:

  1. Cataclysm - wzywa potężną burzę, która rozrzuca wrogów i atakuje ich piorunami;
  2. Grizzly Rage - Druid zmienia się w niedźwiedziołaka i wpada w szał - otrzymujemy kilka specjalnych, tymczasowych umiejętności i szybciej generujemy Spirit.
  3. Petrify - zamieniamy wrogów w kamień, ogłuszając ich na kilka sekund. Atakując ich potem powodujemy, że kamień pęka, co zadaje jeszcze większe rany.
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-11-19
20:21

krykry Generał

Zastanawiałem się co przypomina mi te multiplayerowe rozwiązanie z otwartym światem. Przez kilka dni nie mogłem dojść gdzie to było...

Przypomniałem sobie: toż to wyjęte rodem z MU Legend. Otwarty świat gdzie można napotkać i instancjonowane dungeony gdzie wejść mogą tylko gracze w drużynie.

Komentarz: krykry
2019-11-20
12:00

Miodowy Generał

Miodowy

Nie mas tego co mnie najbardziej interesuje i co sprawiało, że w ogóle grałem w D3 - jakie są możliwości grania w kilka osób przy jednym ekranie.

Komentarz: Miodowy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl