The Sims 2: Własny Biznes - przed premierą

11 stycznia, w warszawskim klubie Foksal 19 Electronic Arts Polska zorganizowała konferencję, na której oficjalnie został zaprezentowany najnowszy dodatek do The Sims 2, czyli Własny biznes. Oto czego się o nim dowiedzieliśmy.

Michał Bobrowski

W minioną środę, w warszawskim klubie Foksal 19 Electronic Arts Polska zorganizowała konferencję, na której oficjalnie został zaprezentowany najnowszy dodatek do The Sims 2, czyli Własny biznes.

O fenomenie The Sims napisano już wiele, wystarczy więc przypomnieć, że cechą charakterystyczną serii jest fakt, że wśród graczy wywołuje ona skrajne opinie – jedni ją kochają (zwłaszcza Ci młodsi), u innych na hasło „The Sims” pojawia się piana na ustach. Z punktu widzenia wydawcy gry dużo ważniejszy jest jednak fakt, że produkty wydane pod tą marką praktycznie za każdym razem lądują na top-listach sprzedaży w każdym kraju, w jakim wylądują na półkach sklepowych. Nic dziwnego, że posiadając przysłowiową kurę znoszącą złote jaja, Electronic Arts umiejętnie podtrzymuje zainteresowanie serią, przygotowując mniej więcej co pół roku kolejny dodatek. W zeszłym roku simowie zdobywali wykształcenie na uniwersytecie oraz prowadzili bardzo aktywne nocne życie. Pierwsza połowa tego roku upłynie natomiast na otwieraniu własnych biznesów.

Minęło pół roku od wkroczenia w Nocne życie, czas najwyższy na Własny biznes.

Podczas środowej prezentacji główne skrzypce jak i rolę prelegenta pełnił Don Laabs – osoba pełniąca w Electronic Arts funkcję producenta odpowiedzialnego za grę The Sims 2. To właśnie on, korzystając z wcześniej stworzonej postaci, na konkretnych przykładach przedstawił najważniejsze nowinki, z jakimi miłośnicy simów spotkają się we Własnym biznesie.

Wirtualnym bohaterem konferencji była Patti – właścicielka sklepu i warsztatu z zabawkami. Śledząc jej codzienną pracę mogliśmy zapoznać się ze zmianami w interfejsie, stworzonymi specjalnie na potrzeby nowego dodatku. Oczywiście sklep z zabawkami to tylko jeden z licznych segmentów, w których gracze mogą się sprawdzić. Generalnie można podzielić je na: sklepy detaliczne, punkty usługowe oraz miejsca, które możemy określić jako związane z rozrywką (np. kręgielnia czy klub nocny).

Warto zaznaczyć, że posiadacze wcześniejszych dodatków będą mogli wykorzystać unikalne elementy z nimi związane. Przykładowo – jako, że Nocne życie wprowadziło samochody – we Własnym biznesie nasz sim będzie miał możliwość otwarcia salonu samochodowego. Procentować będzie również wcześniejsze doświadczenie naszego sima zdobyte np. w dodatku Na uniwersytecie – dzięki niemu znacznie szybciej będzie on zdobywał nowe umiejętności handlowe.

The Sims 2: Open for Business

The Sims 2: Własny Biznes

The Sims 2: Open for Business

PC

Data wydania: 28 lutego 2006

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny

Nasz biznes niekoniecznie będzie związany tylko z jednym punktem – w miarę postępów w grze możemy otworzyć sieć sklepów, jednak w tym przypadku wcześniejszym warunkiem będzie zatrudnianie simów na stanowiskach menedżerskich. Ich zadaniem będzie właściwe zarządzanie sklepem pod naszą nieobecność, choć oczywiście nie obędzie się bez regularnego, osobistego odwiedzania każdego ze sklepów. Warto w tym miejscu dodać, że sam model ekonomiczny (o ile w ogóle możemy używać tu takiego określenia...) jest najdelikatniej mówiąc mocno uproszczony, co jednak nie dziwi, jeżeli weźmiemy pod uwagę, do kogo adresowana jest cała seria. Warto tu jednak wspomnieć, że jednym z wyznaczników będzie jeden z ważnych elementów współczesnego marketingu, czyli budowanie lojalności klientów – im będzie ona wyższa, tym nasz sim będzie mógł bardziej liczyć na dodatkowe nagrody. Podobnie jak to miało miejsce w poprzednich częściach i tym razem udane akcje naszego bohatera będziemy mogli wykorzystać na rozwój jego umiejętności – w tym przypadku będą one związane m.in. ze znajomościami, percepcją czy motywacją pracowników. Będziemy mogli również rozwijać nasze zaawansowane techniki sprzedaży, czyli... jeszcze lepsze techniki „czarowania” klientów.

Jako że mamy do czynienia z dodatkiem, prezentacja najważniejszych jego elementów nie zajęła zbyt wiele czasu. Znacznie dłużej przyszło czekać, aby osobiście zadać Donowi kilka pytań związanych z Własnym biznesem, jednak czas spędzony na wymianie poglądów z innymi uczestnikami konferencji upłynął w nader przyjemnej atmosferze. Oto komplet pytań i odpowiedzi, otrzymanych w bezpośredniej rozmowie.

Don Laabs – producent The Sims 2.

Gry-OnLine: Przede wszystkim, czy mógłbyś nam wyjawić, w jakich okolicznościach zrodził się pomysł opracowania rozszerzenia, w którym moglibyśmy prowadzić swój własny biznes?

Don Laabs (Maxis): Jednym z elementów, który pojawiał się w wielu prośbach ze strony fanów naszej serii, była możliwość zwiększenia znaczenia wirtualnej pracy. Zarówno w pierwszej, jak i w drugiej części gry, twój sim znikał zazwyczaj na osiem godzin, tylko po to, żeby powrócić do domu z zarobioną przez ten czas gotówką. Miłośnicy serii byli zaciekawieni, w jaki sposób proces ten może przebiegać i właśnie teraz będą się mogli mu przyjrzeć z bliska.

GOL: Z jakimi profitami posiadanie własnego biznesu w grze będzie się mogło wiązać?

DL: Jeżeli będziesz wystarczająco ciężko pracować nad rozwinięciem własnego biznesu, twój sim będzie mógł z niego wyżyć. Pojawi się również możliwość rozwinięcia interesu do takiego stopnia, w którym zatrudni on odpowiedniego kierownika. Osoba ta przejmie wszystkie obowiązki związane z utrzymaniem biznesu. Uzyskane przychody pozwolą natomiast simowi zająć się prowadzeniem czegoś innego. Co więcej, zdobyte w ten sposób dodatkowe umiejętności przydadzą się nie tylko w pracy, ale i życiu osobistym. Będą one jednym z czynników zachęcających do otwarcia własnego biznesu.

GOL: Powiedz nam więcej na temat zatrudnianych przez sima pracowników, a także faktu istnienia wirtualnego rynku pracy, dzięki któremu będziemy mogli wybierać pomiędzy różnymi ofertami.

DL: Wirtualnych pracowników będziemy zatrudniać na kilka różnych sposobów. Najprostsza metoda zakłada zaproponowanie stanowiska jednej z osób odwiedzających prowadzony przez Sima sklep. Pracowników można również zatrudniać korzystając z komputera lub telefonu. W ten sposób można otrzymać pełną listę osób szukających w danym momencie pracy. Najczęściej jest to około ośmiu nazwisk. O każdej z tych osób można się dowiedzieć nieco więcej, na przykład poznając ich listę umiejętności, czy też ustalając, w czym się specjalizują. Potencjalni pracownicy będą również oczekiwali pewnego wynagrodzenia, którego wysokość uzależniona jest od ich zdolności.

GOL: Czy gracze będą mogli dowolnie zarządzać uzyskanymi funduszami?

DL: W zasadzie nie ma różnicy pomiędzy własnymi funduszami, a pieniędzmi osiągniętymi dzięki posiadanym biznesom. Do ich prowadzenia wykorzystuje się więc gotówkę zdobytą w dowolny sposób.

GOL: Czy w tym dodatku zawarty będzie choćby najprostszy model ekonomiczny?

DL: Powiedziałbym, iż model ekonomiczny w grze będzie w głównej mierze dotyczył różnic pomiędzy cenami hurtowymi i detalicznymi, a konkretnie tego, w jakim stopniu będą one wpływały na chęć zakupienia danego towaru przez klientów. Co więcej, będą oni bardziej skłonni do nabycia danego przedmiotu, jeśli znajdzie się on w promocyjnej cenie. Istotną rolę odegra jednak w tym przypadku wartość danego obiektu. Przykładowo, jeśli będzie to samochód, to nawet w przypadku sprzedawania go po bardzo atrakcyjnej cenie, nie znajdzie on od razu swego nabywcy.

Warszawa, 11 stycznia, klub Foxal 19 – tu odbyła się prezentacja nowego dodatku do The Sims 2.

GOL: Wróćmy na chwilę do pierwszego pytania. Czy w grze będziemy mieli do czynienia z działaniami konkurencyjnych firm, sterowanych przez komputer?

DL: W grze nie pojawią się inne firmy. Gracz będzie więc jedynie musiał zajmować się prowadzeniem własnych interesów, tak aby nie doprowadzić poszczególnych sklepów do bankructwa, tylko utrzymać je na rynku.

GOL: Ile nowych przedmiotów zostanie w grze wystawionych na sprzedaż?

DL: We Własnym biznesie pojawi się około stu dwudziestu nowych przedmiotów. Co więcej, gracz będzie mógł sprzedać właściwie każdy obiekt z podstawowej wersji programu, czy też z jednego z wydanych już dodatków – Nocne życie oraz Na studiach. Liczba możliwych do sprzedania przedmiotów będzie więc dość duża, a do tego dochodzą jeszcze własnoręcznie wytworzone rzeczy.

GOL: Czy dodatek ten doczeka się jakichś wizualnych usprawnień, z czysto technicznego punktu widzenia?

DL: Nie przewidujemy tego typu zmian, aczkolwiek Własny biznes zawiera kilka innych interesujących nowinek, na które warto zwrócić uwagę. Skorzystaliśmy ze wsparcia profesjonalnych dekoratorów wnętrz. Dzięki ich pomocy przygotowaliśmy wiele różnych stylów, z których będzie można korzystać w celu poprawienia wyglądu poszczególnych pomieszczeń.

GOL: Ilu dodatków do drugiej części The Sims możemy się jeszcze spodziewać w tym roku?

DL: Nie mogę się niestety wdawać w szczegóły na temat konkretnych produktów. Mogę natomiast stwierdzić, iż zainteresowanie ze strony graczy jest spore. Bardzo chcielibyśmy w dalszym ciągu móc zaspokajać ich rosnące potrzeby.

Michał „Misza” Bobrowski & Jacek „Stranger” Hałas

Podobało się?

0

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl