Redakcyjny wybór najlepszych gier firmy LucasArts - Gwiezdne Wojny kontra przygodówki?
Po ponad trzech dekadach zamknięto studio LucasArts. Aby uczcić dorobek tej firmy, sporządziliśmy listę dziesięciu najlepszych gier wydanych pod jej szyldem.
Spis treści
- Redakcyjny wybór najlepszych gier firmy LucasArts - Gwiezdne Wojny kontra przygodówki?
- 10. Star Wars: X-Wing
- 9. Star Wars: Dark Forces
- 8. The Curse of Monkey Island
- 7. Indiana Jones and the Fate of Atlantis
- 6. Grim Fandango
- 5. Star Wars: TIE Fighter
- 4. The Secret of Monkey Island
- 3. Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge
- 2. Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
- 1. Star Wars: Knights of the Old Republic
7. Indiana Jones and the Fate of Atlantis
- Deweloper: Lucasfilm Games/LucasArts
- Platformy: PC
- Rok premiery: 1992
Znacznie wcześniej niż z Gwiezdnych wojen studio rozpoczęło korzystanie z innych kinowych marek Lucasfilmu. Jednym z owoców tej decyzji była przygodówka Indiana Jones and the Last Crusade z 1989 roku, stanowiąca udaną adaptację trzeciej odsłony filmowej serii. Na swój największy interaktywny przebój doktor Jones musiał jednak poczekać jeszcze trzy lata. Wtedy to bowiem do sprzedaży trafiło Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
Początkowo gra miała zostać oparta na niewykorzystanym scenariuszu dzieła Indiana Jones and the Monkey King. Gdy rozpoczynano produkcję, weterani studia zajęci byli innymi przedsięwzięciami, więc głównym projektantem uczyniono Hala Barwooda – twórcę, który miał skromny dorobek na rynku gier, ale jednocześnie posiadał duże doświadczenie jako producent hollywoodzki. W pracach pomagał mu Noah Falstein. Duet dość szybko zdecydował się na porzucenie idei wykorzystania scenariusza filmowego i zamiast tego postanowił zaoferować zupełnie nową historię.
Indiana Jones and the Fate of Atlantis okazało się prawdziwym majstersztykiem. Gra korzystała z interfejsu typowego dla produkcji opartych na SCUMM-ie, ale autorzy wprowadzili sporo ciekawych innowacji. Na początku kampanii wybieraliśmy między trzeba trybami, z których każdy posiadał unikalne wyzwania i sceny. W tzw. Ścieżce Sprytu rozgrywka polegała głównie na rozwiązywaniu bardzo trudnych zagadek. W Ścieżce Pięści łamigłówki były znacznie prostsze, a gracz musiał zmierzyć się z sekwencjami akcji (w pozostałych dwóch trybach były one opcjonalne), w tym z wieloma bójkami. Natomiast w Ścieżce Drużynowej w trakcie przygód Jonesowi towarzyszyła Sophia Hapgood. Inną nowość stanowił fakt, że w grze dało się zginąć, co było typowe raczej dla produkcji Sierry, a nie LucasArts.
Po premierze Indiana Jones and the Fate of Atlantis miało doskonałe recenzje, a sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy. Dzisiaj gra jest powszechnie uznawana za prawdziwą klasykę w gatunku przygodówek i najlepszą interaktywną adaptację tej marki.