Rozczarowania – czyli mogło być lepiej. NAJGORSZE GRY 2017

Jakub Mirowski

Rozczarowania – czyli mogło być lepiej

UWAGA!

Zaczynamy delikatnie – od gier, które nie były fatalne (a czasem nawet całkiem O.K.), ale zawiodły sporą część swoich odbiorców i wywołały różne kontrowersje. Wcale nie znaczy to, że nie sprawiły fajdy tysiącom innych graczy czy nie przyniosły swoim twórcom wielkich zysków (Wildlands, na Ciebie patrzę).

Produkcja Ubisoftu może i sprawia nieco frajdy, ale w ostatecznym rozrachunku nie pozostaje w pamięci zbyt długo. - 2018-01-04
Produkcja Ubisoftu może i sprawia nieco frajdy, ale w ostatecznym rozrachunku nie pozostaje w pamięci zbyt długo.

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

Podobnie jak większość z wybranych przez nas rozczarowań Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands nie jest grą złą, ale wyraźnie widać w niej potencjał na bycie czymś znacznie lepszym. Ubisoft miał w rękach fascynujący, a dość rzadko poruszany temat wojen narkotykowych. Wystarczyło przejrzeć pierwsze strony dziennika z Ciudad Juarez, by mrożący krew w żyłach scenariusz napisał się sam. Francuski deweloper wykorzystał jednak opanowany przez kartele kraj tylko jako tło dla kolejnego typowego sandboksa z kooperacją, masą pobocznych aktywności oraz powtarzalnymi misjami. Ot, odtwórczy tytuł Ubisoftu, w którym wcale nie czuć horroru, jakim jest walka z narcos.

Sniper: Ghost Warrior 3

Po całkiem udanym, choć do cna rzemieślniczym Lords of the Fallen naprawdę wierzyliśmy, że polskie CI Games weszło do grona solidnych deweloperów. Sniper: Ghost Warrior 3 pokazał jednak, że choć projekty tej firmy stają się ambitniejsze i wsparte coraz większym budżetem, do prawdziwie wysokiego poziomu sporo jeszcze brakuje. W nielicznych najlepszych momentach ten FPS robi wrażenie całkiem udanej produkcji, wyraźnie wzorującej się na cyklu Far Cry. W najgorszych zaś trzecia odsłona snajperskiej serii uderza natłokiem błędów, kiepską fabułą i idiotyczną sztuczną inteligencją, skutecznie uniemożliwiającą dobrą zabawę.

Sniper: Ghost Warrior 3 pokazał dobitnie, że CI Games jeszcze trochę brakuje do miana solidnego studia. - 2018-01-04
Sniper: Ghost Warrior 3 pokazał dobitnie, że CI Games jeszcze trochę brakuje do miana solidnego studia.

Tekken 7

Po ośmiu latach oczekiwania nadzieje wobec Tekkena 7 były ogromne. Niestety, najnowsza odsłona kultowej serii bijatyk w dużej mierze odcina kupony od swoich poprzedniczek: brak w niej ciekawszych nowości, a sama zawartość wydaje się uboższa niż we wcześniejszych częściach. Walki nadal sprawiają radość, ale to za mało, by uszczęśliwić fanów. Trybów rozgrywki jest niewiele, a te, które są – przede wszystkim kampania fabularna – nie zostały należycie dopracowane. Tekken 7 robi wrażenie bijatyki wykonanej na pół gwizdka, a tak szanowanej przez miłośników gatunku serii takie podejście po prostu nie przystoi.

Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda był chyba pierwszą w tym roku pozycją, która tak mocno podzieliła graczy. Pojawiły się dwa obozy: jeden uważający, że to godna kontynuacja serii, i drugi, który uznał ją za niedorównującą trylogii o Shepardzie. W redakcji mamy przedstawicieli obu stron, ale nie da się ukryć, że pod względem technicznym studio BioWare zawiodło. Dziwne animacje postaci, wszechobecne błędy, kiepskie aktorstwo głosowe – ta gra po prostu nie wyglądała na tworzoną z pełnym zaangażowaniem. Odbiło się to na ocenach oraz sprzedaży, aż w końcu wydawca – Electronic Arts – zadecydował, że seria uda się na chwilowy urlop.

Mass Effect: Andromeda to dziesiątki godzin zabawy, setki absurdalnych niedoróbek oraz tysiące memów. - 2018-01-04
Mass Effect: Andromeda to dziesiątki godzin zabawy, setki absurdalnych niedoróbek oraz tysiące memów.

Syberia 3

Wyobraźcie sobie, że od 2004 roku czekacie na kontynuację kultowej Syberii II. W końcu, po trzynastu latach, trzecia część trafia na sklepowe półki... i jest tak naszpikowana błędami, że trudno przez nią przebrnąć. Przygodówka Benoita Sokala na pewno nie zawodzi pod względem scenariusza, postaci, atmosfery czy zagadek, ale brak ostatniego szlifu widać w niej na każdym kroku. Decydując się na przejście w pełny trójwymiar, deweloperzy wystawili się na niebezpieczeństwo nadmiernej liczby niedoróbek: są tu i paskudne animacje, i problemy z płynnością, a także błędy uniemożliwiające ukończenie zabawy. Po tylu latach czekania zasłużyliśmy na coś lepszego.

Hello Neighbor

Hello Neighbor

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo

Data wydania: 8 grudnia 2017

Informacje o Grze
4.2

GRYOnline

5.0

Gracze

8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

32

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Największą tegoroczną porażką było...

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl