Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 15 września 2008, 08:00

autor: Marcin Łukański

Marvel: Ultimate Alliance 2 - przed premierą

Marvel: Ultimate Alliance 2 – Fusion zapowiada się na niezłą kontynuację serii. Ciekawsza fabuła, poprawiona grafika i system Fuzji wykorzystujący siłę połączenia charakterystycznych umiejętności bohaterów zapewnią solidną porcję zajmującej rozrywki.

Są niesamowicie potężni. Pstryknięciem palca przywołują błyskawice, ruchem głowy wzniecają pożar, zgięciem kolana rozpętują huragan, a mrugnięciem oka przyspieszają czas. Nie imają się ich kule, potrafią przegonić rozpędzony pociąg i wzlecieć w powietrze bez machania rękoma. Superbohaterowie powracają w grze Marvel: Ultimate Alliance 2 – Fusion.

Pierwsza część gry po swojej premierze w 2006 roku została ciepło przyjęta przez graczy. Oferowała ona efektowną rozgrywkę, którą dodatkowo urozmaicał tryb współpracy. Druga odsłona cyklu, opatrzona podtytułem Fusion, ma być jeszcze lepsza, ciekawsza i bardziej rozbudowana – a przynajmniej tak twierdzi jej producent.

Dobra fabuła to podstawa

Marvel: Ultimate Alliance nie grzeszył zbyt wysublimowaną i intrygującą fabułą. Gracz tak naprawdę mógł całą opowieść zupełnie zlekceważyć i skoncentrować się na samej rozgrywce. Vicarious Visions – firma odpowiedzialna za kontynuację serii – zarzeka się, że nie powtórzy tego błędu i historia opowiedziana w Fusion będzie nie tylko rozbudowana, ale i interesująca.

Akcja gry rozpoczyna się, gdy Nick Fury – szef policyjnej agencji S.H.I.E.L.D. – natrafia na przestępczą działalność. Nick zbiera doborową ekipę superbohaterów, w skład której wchodzą takie osobistości, jak Kapitan Ameryka, Wolverine, Spider-Man czy Daredevil i wyrusza z misją. Mija rok od owych niebezpiecznych wydarzeń. Ogólny spokój w „obozie” superbohaterów zaczynają zakłócać dziwne ataki. Istoty wyposażone w nowoczesną broń i rozwiniętą technologię obierają sobie za cel wszystkich śmiałków, którzy brali udział w akcjach organizowanych przez Nicka Fury. Zadaniem gracza będzie odkrycie, kto stoi za owymi odważnymi atakami.

Nasze działania i decyzje podejmowane w czasie zabawy mają mieć istotny wpływ na przebieg poszczególnych misji oraz na rozwój wszystkich bohaterów. W czasie konwersacji i kluczowych scen fabularnych, gracz będzie miał do wyboru trzy postawy: agresywną, defensywną oraz dyplomatyczną, czyli tak zwany „złoty środek”. W zależności od tego, którą z powyższych postaw wybierze, kolejne misje potoczą się w odmienny, często zaskakujący sposób.

Producent twierdzi, że nasze wybory wpłyną nie tylko na fabułę, ale również na samych bohaterów. Jeśli w czasie zabawy będziemy postępować agresywnie i najpierw równać wszystko z ziemią, a potem zadawać pytania, zwiększy się siła ataków całej drużyny. Jeśli stwierdzimy, że najlepiej jest postępować dyplomatycznie, otrzymamy konkretne bonusy do współpracy wewnątrz zespołu superbohaterów.

Przebieg całej historii ma być wystarczająco ciekawy, aby zainteresować gracza, ale nie na tyle inwazyjny, by przeszkadzać w beztroskiej zabawie.

Unikalna oprawa graficzna

Ekipa z Vicarious Visions poświęca wiele czasu na doprowadzenie do perfekcji strony wizualnej Fusion. Według słów producenta świat przedstawiony w grze będzie nie tylko znacznie bardziej szczegółowy, ale również pełen życia i bardziej realistyczny (na ile to oczywiście możliwe w historii o superbohaterach) niż poprzednio.

Producent zdaje sobie sprawę, że w grze o wszechmocnych istotach powinno pojawić się dużo wybuchów, dużo zniszczeń, dużo latających w powietrzu ciał i dużo potężnych mocy – ogólnie: dużo wszystkiego, co efektowne. Wewnątrz Vicarious Visions utworzono specjalny, osobny oddział składający się z osób pracujących nad systemem zniszczeń i potężnymi umiejętnościami bohaterów.

Do Fusion zostanie zaimplementowany silnik Havok, który ma pozwolić na pokazanie niezwykle realistycznych wybuchów i latających w powietrzu części elektroniki. Wszystkie elementy otoczenia będą płynnie reagowały na działania gracza, a używanie nadludzkich mocy tylko poszerzy ogólny chaos i poziom zniszczenia.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć efektowność Fusion, grupa pracująca nad oprawą graficzną zmodyfikowała ujęcia kamery, które teraz mają być bardziej dynamiczne i koncentrować się na czystej akcji. W niektórych miejscach będziemy obserwowali wszystkie wydarzenia z bliska, co pozwoli zobaczyć drobne smaczki i ogromną ilość detali, w innych sytuacjach obejrzymy z lotu ptaka wypełnione wybuchami miasto. Tego typu zmodyfikowanie pracy kamery ma umożliwić ciekawsze i bardziej filmowe zaprezentowanie akcji.

Super-moce super-bohaterów

Wspomniałem wyżej, że studio Vicarious Visions stworzyło osobny zespół pracujący jedynie nad specjalnymi umiejętnościami postaci z gry. Producent twierdzi, że zaimplementowanie silnika Havok pozwoli na osiągnięcie niesamowitych efektów, które niejednokrotnie zaskoczą graczy. Grupa pracująca nad supermocami koncentruje się zarówno na dopieszczeniu zdolności z pierwszej części gry jak i na zaprezentowaniu nowych, egzotycznych umiejętności oraz nowych bohaterów.

Za pomocą swoich nadnaturalnych zdolności bohaterowie zdeformują otoczenie, uniosą w powietrze samochody, wysadzą ogromne ściany i spowodują ogólną apokalipsę. Używanie specjalnych mocy ma wpłynąć na każdy element przedstawiony w świecie gry – od źródeł światła zaczynając, a na większych budynkach kończąc.

Ekipa z Vicarious Visions zbadała również, które umiejętności z pierwszej części gry były najczęściej używane przez graczy i poświęciła im szczególną uwagę. Każda ze znanych nam już mocy zostanie dopieszczona i lekko zmodyfikowana wizualnie. Za przykład producent podaje zdolność wzbudzania strachu przez Hulka, która powoduje, że przeciwnicy zaczynają panikować. W Fusion, użycie tej mocy zostanie specjalnie zobrazowane – olbrzym zacznie wydobywać z siebie zielonkawą, radioaktywną poświatę, która będzie wizualnym potwierdzeniem użycia „Strachu”.

Umiejętności każdego z bohaterów będą ściśle powiązane z jego atutami. Na przykład Daredevil, jako postać walcząca w zwarciu, opanuje do perfekcji zdolności szybkiego dobiegania do przeciwnika, a Spider-Man uwięzi nieszczęśników w pajęczynie, co pozwoli reszcie drużyny spokojnie wykończyć zniewolonych wrogów.

Fuzje, czyli współpraca

Współpraca między poszczególnymi bohaterami ma stanowić klucz do osiągnięcia sukcesu. Działania tego typu otrzymały nazwę tytułowych Fuzji. Różne postacie będą mogły wykonywać różne rodzaje Fuzji, które wpłyną nie tylko na otoczenie i przeciwników, ale pomogą też całej drużynie.

Niektóre Fuzje spowodują potężny wybuch, który zrani wszystkich przeciwników w pomieszczeniu, inne skoncentrują się na bardzo silnym ataku na pojedynczego wroga, a jeszcze inne uleczą lub nawet wskrzeszą członków drużyny. Tylko od gracza ma zależeć, którzy bohaterowie wykonają Fuzję i w jaki sposób owa współpraca wpłynie na przyszłe wydarzenia.

Producent podaje kilka przykładów ciekawych Fuzji: Hulk wyrwie z ziemi kawałek głazu, wyrzuci go w powietrze, a Iron Man naładuje kamień energią, co spowoduje potężny, raniący wszystkich przeciwników wybuch. Hulk będzie mógł również podnieść w górę Daredevila i cisnąć nim w pojedynczego wroga, zadając mu ogromne obrażenia.

Sam Daredevil wyrzuci w powietrze przeciwników, a Iron Man w tym samym czasie poczęstuje ich solidną dawką ołowiu. Invisible Woman będzie potrafiła stworzyć naokoło siebie pole telekinetyczne, które zostanie naładowane energią przez Iron Mana. Gdy tarcza się przegrzeje, wybuchnie, mocno rażąc znajdujących się w jej zasięgu wrogów. Invisible Woman otoczy również Hulka tarczą energetyczną, co pozwoli potężnemu bohaterowi szarżować na przeciwników i rozrzucać ich na wszystkie strony niczym klocki.

Według słów producenta ponad 20 superbohaterów będzie mogło wykonać więcej niż 200 różnorodnych, śmiercionośnych kombinacji Fuzji.

Komiksowa rzeczywistość

Marvel: Ultimate Alliance 2 – Fusion zapowiada się na solidną kontynuację serii. Na uwagę zasługuje nie tylko ulepszona oprawa graficzna i bardziej rozbudowana fabuła, ale – przede wszystkim – ciekawie zapowiadający się system Fuzji, który szczególnie może się sprawdzić w trybie współpracy.

Jeśli potwierdzą się wszystkie huczne zapowiedzi Vicarious Visions, to otrzymamy niezłą grę akcji z elementami RPG. Niestety na ponowną wizytę w uniwersum Marvela musimy zaczekać do przyszłego roku.

Marcin „Del” Łukański

NADZIEJE:

  • rozbudowany system Fuzji;
  • wpływ gracza na rozwój wydarzeń;
  • ulepszona oprawa graficzna.

OBAWY:

  • oby na hucznych zapowiedziach się nie skończyło.
Marvel: Ultimate Alliance 2

Marvel: Ultimate Alliance 2