KAL-Online - zapowiedź

Dawno, dawno temu, w mitycznej krainie dalekiego wschodu rozpętała się straszliwa wojna. Z jednej strony stanęło dobre królestwo pod przywództwem króla Ha-Nin, z drugiej – hordy przerażających demonów, na czele których stanął złowrogi Ban-Go.

Piotr Deja

21

Dawno, dawno temu, w mitycznej krainie dalekiego wschodu rozpętała się straszliwa wojna. Siedemdziesiąta czwarta już, a ta właśnie miała zapaść mieszkańcom w pamięć na bardzo długo. Z jednej strony dobre królestwo pod przywództwem króla Ha-Nin, z drugiej – hordy przerażających demonów, na czele których stanął złowrogi Ban-Go. Jak wojna się zakończyła? Czy zło zalało mrokiem fantastyczną krainę, czy może dobro zwyciężyło? Tu mit się kończy, a zaczyna się tworzona właśnie przez firmę Inix Soft gra z gatunku MMORPG – KAL-Online.

KAL-Online („kal” oznacza miecz, słowa „online” chyba nie trzeba tłumaczyć) będzie grą osadzoną w świecie mitów wschodu, skierowaną przede wszystkim do dorosłych graczy płci męskiej. Jeśli interesują Was orientalne klimaty oraz mity i opowieści dalekiego wschodu, to warto się grą zainteresować, bowiem uzyskała ona nagrodę od ministerstwa kultury i turystyki za scenariusz i nawiązania do mitów. Przekonajmy się zatem, jak wygląda historia gry.

Każda kraina MMORPG ma własną mapę.

Przez trzy tysiące trzysta lat ludzie Hwan panowali nad światem. Założone przez króla Guhbalkkhana państwo o nazwie Naraeha rozciągało się na przestrzeni dwunastu tysięcy mil pomiędzy północą i południem, i pięciu tysięcy pomiędzy wschodem i zachodem. Gdy czternasty król ludu Hwan, Ha-Nin, zaczynał swe panowanie, kraj wyniszczony był wojnami domowymi, bratobójczymi walkami i długą suszą. Do tego Naraeha była nieustannie atakowana przez sąsiednie plemiona, które złamały pakt o nieagresji. Głównymi przeciwnikami były plemiona Tow i Hwasan. To drugie poszło na pierwszy ogień – rozzłoszczony król Ha-Nin zebrał całe swoje wojsko i pokonał Hwasan w wielkiej bitwie pod Dangsang. Hwasan poddało się, lecz Tow pozostało nieugięte i wojna toczyła się dalej. Jednak pomimo niemal dwukrotnej przewagi liczebnej, plemię Tow nie zdołało pokonać doświadczonego taktyka, jakim był król Ha-Nin. W końcu wojna zakończyła się, a państwo Naraeha rozkwitło. Zaczęto używać stali do produkcji broni, pobudowano tunele, drogi... Jednak pokój nie mógł trwać wiecznie. Nie wszystkim władcom podobały się rządy Umysłu Jasnego Nieba, czyli króla Ha-Nina. Ambitny wódz plemienia Seotae, Ban-Go, zaatakował Naraehę, a rozpętana na nowo wojna trwała dziesięć lat. Jednak Bango nie zdołał pokonać Ha-Nina i musiał uciekać na północ.

Na tym historia się nie kończy, bowiem Bango na północnych pustkowiach spotkał króla demonów, który stracił ciało w Kanionie Martwych. Zawarł z nim pakt, aby zemścić się na Ha-Ninie. Teraz Bango, jako król demonów, zaatakował królestwo Hwan z podwójną siłą, a ludzkość doświadczyła wojny, jaka nigdy wcześniej nie zdarzyła się w historii.

KAL-Online

KAL-Online

PC
Data wydania: 6 lipca 2005
KAL-Online - Encyklopedia Gier
8.5

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Jak łatwo się domyślić, głównymi przeciwnikami w grze będą właśnie demony – na ich eksterminację nastawiona jest gra (PvE), chociaż możliwość pojedynkowania się z innymi graczami również będzie udostępniona. Wracając do demonów – są to istoty niezwykle potężne, a zwykły śmiertelnik w walce z nimi nie ma szans. Wszystkie demony rodzą się poza ludzkim światem, wychodząc z ciała żywiciela określanego „Matką”. Potem przenikają do świata ludzi mając w głowie jedynie żądzę zniszczenia i śmierci. Ich hierarchia opiera się na sile. Mniejsze demony, z niższej klasy, przypominają niewolników – produkują broń, chronią Matkę i służą jako żywe tarcze w wielkich bitwach. Kontrolowani są przez średnią klasę demonów – diabły, a nad tymi ostatnimi stoi najwyższa klasa niezwykle potężnych i złych istot. Ban-Go ma też własne sposoby na tworzenie wojowników. Często wyjmuje płody demonów z macicy Matki, będące czystą esencją zła i wkłada je do ciał zwierząt, ludzi lub nawet innych demonów. Prócz tego używa skrapianych swą krwią masek, aby przejmować kontrolę nad ludźmi - ich umysły są zniewalane i przesiąkane złem, a oni sami są w stanie oddać życie za swojego władcę.

Prezentację potworów zaczniemy od mniejszych demonów.

Prócz demonów w świecie KAL-Online występują także neutralne istoty, jak np. wodne smoki czy Doggebi – wielkie i silne kamienne potwory. Są też pół-ludzie, pół-zwierzęta, które odrzucone przez świat zwierząt i świat ludzi nienawidzą obu tych społeczności. Gracze spotkają także dotknięte klątwą duchy, które nie mogą z jej powodu przejść na drugi świat – zazwyczaj nawiedzają jedno konkretne miejsce.

W grze przyjdzie nam odwiedzić tak egzotyczne miejsca jak np. Chungsong. Znajdował się tam przepiękny, gęsty zagajnik, jednak po dużej bitwie i zajęciu miejsca przez wojska Ban-Go trudno powiedzieć, że kiedykolwiek było tam coś pięknego. Miejscowa ludność nadal walczy o odzyskanie wolności. Inne miejsce to Podniebna Wyżyna, nazywana również Gniazdem Kruków. Ludzie z pobliskiego Guemoryung nigdy się tam nie zapuszczają, gdyż boją się klątwy, jaka może na nich spaść, jeśli obudzą boskiego wysłannika – Złotego Kruka. Dopóki złoty kruk śpi, dopóty wszystko jest w porządku i ludzie cieszą się dobrobytem. Jeśli jednak tabu zostanie złamane, na trzy lata pokój zamieni się w chaos. Będziecie mogli także odwiedzić zamek osadzony na górze Chun, na wschód od Chunggoo, stolicy Naraehy. Jest to potężna forteca i ważny punkt na rzecznych szlakach kupieckich. Naraeha posiada blisko sześćdziesiąt tysięcy mil kwadratowych terenu do eksploracji.

Czas napisać coś o rozwoju postaci. System niewiele się różni od innych MMORPG’ów, można powiedzieć, że jest po prostu dostosowany do orientalnych klimatów. Niewiele wiadomo o współczynnikach, więcej o klasach postaci. Tych ma być osiem, na razie znamy trzy.

Mu-Sa to odpowiednik rycerzy-wojowników. Są doskonale wyćwiczeni w walce, a przed każdą bitwą ostrzą swe miecze i naprawiają zbroje. Szkolą się w unikaniu ciosów przeciwników, a każda bitwa to dla nich walka na śmierć i życie. Pierwsza linia obrony przed hordami demonów. Z błędnego rycerza można przejść na etap rycerza-ucznia. Potem wybieramy, czy chcemy szkolić się w defensywie (awans na komandora, potem na generała), czy w ataku (miecznik, mistrz miecza). Klasy mają także specjalne zdolności, np. generał podnosi zdolności towarzyszy w walce, natomiast mistrz miecza jest tak szybki, że nie używa zbroi i tarcz.

Tutaj widać większe demony i diabłowate stwory na usługach Bon-Ga.

Druga klasa to Goong-Soo – łucznicy, a właściwie łuczniczki, bo tylko kobiety mogą do tej klasy należeć. Od dziecka szkolą swój refleks i cel. Błędna łuczniczka awansuje na łuczniczkę-uczennicę, podobnie jak wojownik. Potem może wybrać karierę w armii (imperialny komandor, imperialny generał) lub karierę samotnika (łuczniczka-ekspert, mistrzyni łuku). Specjalne zdolności łuczniczek to np. leczenie towarzyszy, zasypywanie wrogów gradem strzał czy też zabijanie przeciwników jedną strzałą. Ostatnia klasa to Joo-Sool-Sa – czarodzieje, a raczej (znów) czarodziejki, bo do tej klasy również tylko kobiety mają dostęp (wszyscy mężczyźni Joo-Sool-Sa zginęli na wojnie). Wcześniej były kapłankami, lecz zostały wygnane ze swojego lasu za używanie niedozwolonej magii. Życie czarodziejek wypełnione jest eksperymentami z magią i studiowaniem tej tajemnej sztuki. Wraz z rozwojem kolejne magiczne umiejętności są udostępnianie – leczenie, ożywianie, ranienie kilku wrogów jednocześnie itp. Niestety, o pozostałych klasach postaci na razie nic nie wiadomo.

Menażerię uzupełniają duchy i wielkie, kamienne Doggebi.

W grze będzie dostępnych ponad dziesięć tysięcy przedmiotów, w tym i niezwykle potężne, pojedyncze, unikalne magiczne przedmioty. Prawdopodobnie nie będzie potrzeba żadnego tutoriala dla graczy, bo interfejs ma być na tyle prosty, że każdy od razu załapie, o co w grze chodzi. Autorzy zapowiadają także ciągłe uaktualnianie w postaci nowych questów czy przedmiotów do zdobycia.

W sumie jedyną oryginalną rzeczą w KAL-Online jest to, że opiera się na mitologii wschodu. Resztę widzieliśmy już wszędzie indziej. Zastanawiam się, czy gra znajdzie odbiorców poza Koreą – tym bardziej że oprawa wizualna, co możemy zobaczyć na screenach, nie jest najwyższych lotów. Pożyjemy, zobaczymy. Gra w pełnej wersji ukaże się prawdopodobnie w październiku 2005 roku.

Piotr „Ziuziek” Deja

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl