Gdzieś to już widziałem?. Hydraulicy ich nienawidzą

Marcin Strzyżewski

Gdzieś to już widziałem?

House Flipper to gra wydana przez PlayWay, kojarzycie, to ta firma, która wypuszcza seryjnie najbardziej fantazyjne symulatory (pogranicznika, mechanika czołgów, złodzieja), z których wiele, nie oszukujmy się, wygląda bardzo podobnie. Zapytaliśmy o to specjalistów od remontów. Okazuje się, że nie chodzi o użycie tego samego silnika czy wymianę doświadczeń, tylko przede wszystkim o wykorzystanie gotowych materiałów ze sklepów z tzw. assetami.

Początki były ciężkie, mieliśmy mały zespół i tylko jednego grafika 3D, który przede wszystkim tworzył przedmioty montowalne, a cały pozostały czas poświęcał na przygotowywanie reszty modeli. Natomiast to, czego nie był w stanie zrobić (chodziło tu głównie o modele mebli i otoczenia), postanowiliśmy zakupić w asset storze. Co nie zmienia faktu, że do każdego mebla w grze musieliśmy dodać własne warianty kolorystyczne i przede wszystkim dostosować go do naszej gry. Natomiast już po wydaniu mogliśmy sobie pozwolić na powiększenie zespołu grafików i rozpoczęliśmy powolne tworzenie i dodawanie przedmiotów.

Żeby ująć to bardziej liczbowo, do House Flippera kupiliśmy około 600 przedmiotów. Szczęśliwie dla nas gra odniosła sukces i od momentu wydania co miesiąc dodawaliśmy przedmioty przygotowane już w całości przez naszych grafików. Nie widzę nic złego w korzystaniu z „paczek”, ale cieszę się, że już nie musimy tego robić. Co dobrze widać w pierwszym dodatku do HF-a, w którym z łącznej puli ponad 400 przedmiotów 370 to te stworzone od podstaw przez nas.

Maciej Knot, Frozen District

Możecie tego nie wiedzieć, ale bardzo wiele prototypów gier i całych projektów powstaje przy użyciu darmowych i płatnych assetów. To mogą być zarówno pojedyncze obiekty 3D, tekstury, dźwięki, jak i całe technologie, jak np. systemy symulowania wody. Zanim jednak pomyślicie: „Ech, partacze, składają gry z klocków”, przypomnimy, że także te duże firmy stosują podobne sztuczki. Roślinność w Wiedźminie 3 powstała z użyciem gotowego narzędzia, znanego jako SpeedTree.

SKĄD ONI TO WSZYSTKO WIEDZĄ

Tworzenie gier o magicznych światach czy kosmicznych bitwach jest łatwe. Pociski z blastera mogą mieć dowolny kolor i nikt nie udowodni nam, że źle narysowaliśmy smoka. Tworząc grę realistyczną, trzeba jednak w jakimś stopniu odtwarzać prawdę. Dlatego jedna z pracowniczek studia ogląda bez końca kanał telewizyjny HGTV i powoli traci zmysły. Członkowie ekipy często zaliczają także wycieczki do sklepów budowlanych, żeby przyjrzeć się śrubkom czy narzędziom i sprawdzić, jak wyglądają rury, zawory czy rośliny ogrodowe.

Co będzie dalej?

W naszej branży reguły są ustalone, jeśli jakaś gra odniosła sukces, to marka żyje dalej. House Flipper zdecydowanie tego dokonał. Pozwolił siedmioosobowej ekipie rozrosnąć się ponad czterokrotnie i ciągle się sprzedaje. Czego możemy się zatem spodziewać w ewentualnej kontynuacji?

Na pewno lepszej oprawy i bogatszej zawartości, ale raczej nie większego poziomu komplikacji. W House Flippera często grają kobiety, dzieci, niedzielni gracze i zmęczeni pracą hydraulicy. Twórcy wątpią, by duża część z nich chciała produkcji z bogatym systemem ekonomicznym, w którym nieuważne inwestowanie albo problemy w sądzie prowadziłyby do bankructwa.

Dzięki temu, że zespół słucha fanów, House Flipper stał się jednym z tych cichych przebojów, które nie zachwycają hardcore’owych graczy, ale za to znajdują sobie na rynku własną niszę i pozwalają twórcom rozwijać się nie gorzej niż branżowym gwiazdom.

House Flipper

Generalne remonty domów: House Flipper

House Flipper

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo

Data wydania: 17 maja 2018

Informacje o Grze
7.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

35

Marcin Strzyżewski

Autor: Marcin Strzyżewski

W GRYOnline.pl zaczynał w dziale publicystyki, później był kierownikiem działu technologii, co obejmowało zarówno newsy oraz publicystykę, jak i kanał tvtech. Wcześniej pracował w wielu miejscach, m.in. w redakcji portalu Onet. Z wykształcenia rusycysta. Od lat planuje, żeby wrócić do nurkowania, ale na razie jest zajęty głównie psem, królikiem i kanałem youtube’owym, na którym opowiada o krajach byłego ZSRR.

Grałeś kiedyś w House Flippera?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-08-29
21:15

al m18 Legionista

😁

Osobiście uwielbiam tą grę idealna do wyluzowania się i pogrania na spokojnie. Jedyna wada to ,że ogrody są tylko w DLC. Normalnie DLC mi nie przeszkadza ale w tym wypadku po prostu wycięli kawałek gry. Poza tym gra jest świetna !

Komentarz: al m18
2019-08-30
00:07

Strielok1011 Centurion

😁

Nie grałem w tą grę ale możliwe że kiedyś się skuszę, póki co robię to w prawdziwym świecie i nie dość że daje mi to przyjemność to jeszcze dobrze na tym zarabiam - jak to mówią przyjemne z pożytecznym. Twórca gry mógłby mnie wziąć jako swojego doradcę w grze a podsunąłbym mu kilka fajnych pomysłów jak choćby to że wraz z zarabianiem kasy można by kupić nowsze i większe auto do przewożenia materiału a przede wszystkim dodać do gry robienie zakupów w sklepie, wybrać materiał który nam potrzebny i przywieźć go na budowę, na pewno zwiększyło by to immersję w grze. Dodać do gry różnego rodzaju tynki dekoracyjne - jeżeli nie ma, kładzenie kostki brukowej... Budowlanka jest tak szerokim zawodem że opcji jest mnóstwo a pomysły praktycznie się nie kończą, wszystko zależy od tego jakie możliwości dadzą twórcy.

Komentarz: Strielok1011
2019-08-30
00:26

zanonimizowany771628 Legend

Jedyne czego mi w tej grze brakuje to multiplayer/coop.

Komentarz: zanonimizowany771628
2019-09-01
14:43

Godzil Chorąży

Droga redakcjo, wspomniany program Speed Tree to złożony soft do modelowania różnego rodzaju, wysokiej jakości roślinności. Można w nim tworzyć modele i animacje drzew, krzaków, kwiatów do gier i filmów, i również je mapować.
Porównanie takiego softu do darmowych tekstur czy modeli, które bardzo często jakością nie są wystarczające, jest uwłaczające dla ludzi, którzy są specjalistami w modelowaniu wegetacji :) Jasne, biblioteka zawiera kilka darmowych modeli, można dociągnąć je też z bazy producenta, ale każdy program posiada takie opcje i są tą często tylko dobre bazy, aby roślinkę dopasować do swoich potrzeb i przyspieszyć sobie pracę.

Komentarz: Godzil
2019-09-02
11:46

Seboolek Generał

Gra jest dobra choc z iloscia obiektow to bieda. Przeciez to nie jest trudna rzecz by dorobic tych modeli wiecej. Pomysl dobry ale wykonanie srednie.

Komentarz: Seboolek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl