autor: Arkadiusz Dziermański
Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru - co robić?
Przepisy dotyczące gwarancji, rękojmi, czy zwrotu towaru zostały na tyle rozwinięte, że chronią użytkownika pod niemal każdym możliwym względem. Przyjrzymy się aspektom, na które warto zwracać uwagę w momencie, kiedy przydarzy się nam awaria.
Spis treści
- Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru - co robić?
- Kto udziela gwarancji na sprzęt?
- Rękojmia – daje najwięcej praw, ale wiemy o niej najmniej
- Zwrot towaru
- Gwarancja i rękojmia – zasady dotyczące przedsiębiorców
- Rozszerzona i wydłużona gwarancja – czy ma sens?
Zwrot towaru
Omawiając kwestie gwarancji i rękojmi należy jeszcze dodać, że warto pamiętać o możliwości zwrotu każdego zakupionego towaru w ciągu 14 dni od zakupu. Mówimy tutaj jednak o zwrocie w przypadku zakupu poza lokalem sprzedawcy, czyli np. w Internecie lub telefonicznie. Zasada ta dotyczy jednak wyłącznie przedmiotów zakupionych od przedsiębiorcy.
Jeśli sprzedającym jest osoba fizyczna, przyjęcie zwrotu będzie wyłącznie dobrą wolą sprzedającego. Podobnie w drugą stronę, zwrotu nie można dokonać, jeśli zakup był zrealizowany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Zwroty przysługują wyłącznie osobom fizycznym.
Tutaj warto wspomnieć o tym, że w ciągu 14 dni można tylko zgłosić chęć zwrotu, a na dostarczenie towaru mamy kolejne dwa tygodnie. Wysyłka odbywa się na własny koszt, ale np. w przypadku sprzedawców na Allegro często zwrot za pośrednictwem Paczkomatów jest darmowy.
Zostało jeszcze 41% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie