futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 30 listopada 2020, 11:25

autor: Arkadiusz Dziermański

Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru - co robić?

Przepisy dotyczące gwarancji, rękojmi, czy zwrotu towaru zostały na tyle rozwinięte, że chronią użytkownika pod niemal każdym możliwym względem. Przyjrzymy się aspektom, na które warto zwracać uwagę w momencie, kiedy przydarzy się nam awaria.

Spis treści

Kto udziela gwarancji na sprzęt?

W temacie gwarancji bardzo często pojawia się pytanie – gdzie i jak oddać uszkodzony przedmiot? Zazwyczaj najlepszym wyjściem jest oddanie go do gwaranta, na jego koszt. Gwarantem prawie zawsze jest producent, bardzo rzadko jest to sam sprzedawca. Ale dzieje się tak np. w momencie, kiedy kupujemy produkt sprowadzany zza granicy, a podmiot sprzedający posiada własny serwis.

Warto pamiętać, że gwarancji udziela zwykle producent, a nie sprzedawca towaru. - Gwarancja, reklamacja, rękojmia i zwroty towaru - co robić? - dokument - 2020-11-30
Warto pamiętać, że gwarancji udziela zwykle producent, a nie sprzedawca towaru.

Przed oddaniem przedmiotu do naprawy warto skontaktować się z producentem i ustalić formę przekazania. Tutaj powinniśmy się kierować zwyczajnie własną wygodą. Towar może zostać odebrany kurierem, możemy go sami dostarczyć do wskazanego serwisu, albo też pozostaje opcja oddania go u sprzedawcy, który później przekaże go do naprawy. Zdecydowanie nie polecam ostatniej opcji, bo dokładamy niepotrzebnie jednego pośrednika do całego procesu, co potrafi go znacznie wydłużyć.

Zostało jeszcze 39% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie