Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 8 lutego 2005, 12:11

autor: Marcin Brodowski

Gran Turismo 4 - zapowiedź

„Gran Turismo 4” zaoferuje 723 sztuki wyjątkowych pojazdów do asfaltowych, śnieżnych i szutrowych eksploracji. Na 723 samochodów składać się będzie 711 maszyn bazowych z japońskiej odsłony plus 12 aut na potrzeby europejskiej edycji gry.

Najdoskonalsze dzieło wirtualnej motoryzacji już niebawem zstąpi na konsolowych graczy zamieszkujących Stary Kontynent. Jeżeli jakimś cudem przeoczyliście najważniejsze doniesienia prasowe, które serwowali przez ostatnie miesiące twórcy gry, czyli Polyphony Digital, pod rękę z wydawcą SCE (Sony Computer Entertainment), to koniecznie przeanalizujcie naszą zapowiedź czwartej odsłony elektryzującego projektu z serii Gran Turismo.

Mało tego, że podsumowujemy najważniejsze fakty, to ponadto mamy dla was absolutnie gorące informacje z pierwszej linii frontu od samego mistrza Kazunori Yamauchi!

Europejska premiera doskonale zapowiadającego się Gran Turismo 4 już na samym wstępie zaskoczy bardzo pozytywnie swych nabywców. Zgodnie z oficjalnie potwierdzonymi faktami, edycja gry w systemie PAL zostanie wzbogacona w stosunku do swych prekursorów NTSC o 12 absolutnie nowych egzemplarzy stalowych rumaków, wykreowanych w przeciągu ostatnich dni przed premierą.

Oto pojazdy, których będą mogli nam pozazdrościć pasjonaci serii GT zza oceanu oraz z Kraju Kwitnącej Wiśni: MAZDA 2005 MX-Crossport, Mitsubishi 2005 (nowy model) Eclipse, Volkswagen 2004 Golf R32 (zwycięzca z SEMA show 2005 – egzemplarz tuningowy), AUDI 2003 Nuvolari quattro, AUDI 2003 Pikes Peak Quattro, Chrysler 2005 300C, Alfa Romeo 2004 Alfa GT, Auto Union 1937 V16 Type C Streamliner, Chaparral 1967 2D, Chaparral 1970 2J, JAGUAR 1988 XJR9 oraz Peugeot 1992 905B Evo 1 Bis LM.

Reasumując... Jak nie trudno podliczyć, pozycja Gran Turismo 4 zaoferuje nam łącznie 723 sztuki wyjątkowych pojazdów do asfaltowych, śnieżnych i szutrowych eksploracji. Na składową 723 samochodów tworzących biblię ewolucji motoryzacji składać się będzie 711 maszyn bazowych z japońskiej odsłony GT4 plus 12 aut powstałych na potrzeby europejskiej edycji gry.

W materii mistrzowsko wymodelowanych tras, także dostąpimy nieba na ziemi, bowiem czwarta część „GT4” zawrze w sobie antologię obiektów sportów motorowych, jakie pojawiały się dotąd w serii sygnowanej imieniem i nazwiskiem mistrza Kazunori Yamauchi. Warto dodać, że każda z tras została na nowo opracowana pod kątem fizyki oraz odświeżona w kwestii oprawy wizualnej. Prócz zasygnalizowania gry światło-cieni oraz poprawienia jakości tekstur otoczenia, scenerie zostały także w sposób dość znaczący przeprojektowane pod kątem ubogacenia w detale architektoniczne. Najlepszy tego przykład dostrzeżecie na poniższym porównaniu zrzutów ekranowych – GT3 vs. GT4.

Gran Turismo 4 umożliwi swym szczęśliwym nabywcom żyłowanie kilkusetkonnych silników na ponad 100 trasach miejskich, międzynarodowych, zaśnieżonych, szutrowych, szkoleniowych – idealnie ukazujących właściwości jezdne i moce czterokołowców. W standardowej konfiguracji (bez tras „odwróconych”) możemy wymienić 52 obiekty – oto one:

Trasy zaliczone do kategorii „miejskich”: Seoul Central, Tokyo Route 246, Hong Kong, Clubman Stage Route 5, Special Stage Route 5, New York, Seattle Circuit, Cote d’Azur, Opera Paris, George V Paris, Citta di Aria, Costa Di Almafi.

Trasy zaliczone do kategorii „międzynarodowych”: Tsukuba, Fuji Speedway, Fuji Speedway ‘80s, Fuji Speedway ‘90s, Infineon Raceway, Laguna Seca Raceway, Twin Ring Motegi Wegcircuit, Twin Ring Motegi Super Speedway, Twin Ring Motegi West - korte circuit, Twin Ring Motegi East - korte circuit, Suzuka Circuit, Suzuka Circuit circuit oost, Suzuka Circuit circuit west, Fuji Speedway 2005, Fuji Speedway 2005 GT, Tsukuba Circuit nat, Nürburgring Nordschleife, Circuit de la Sarthe 1.

Trasy zaliczone do kategorii „szutrowych i zaśnieżonych”: Cathedral Rocks Trail 2, Cathedral Rocks Trail 1, Tahiti Maze, Grand Canyon, Ice Arena, Chamonix, Swiss Alps.

Trasy zaliczone do kategorii „oryginalnych”: High Speed Ring (Hogesnelheidscircuit), MidField Raceway, Grand Valley oostelijke deel, Grand Valley Speedway, Deep Forest Raceway, Trial Mountain, El Capitan, Autumn Ring Mini, Autumn Ring, Apricot Hill.

Trasy zaliczone do kategorii „szkoleniowych”: Test-circuit, Gymkhana-circuit, Kashiwa Beginner.

Trasa zaliczona do kategorii „moc i prędkość”: Las Vegas Drag Strip.

Wiele milionów graczy pasjonujących się wirtualną motoryzacją, którą serwuje nam w najlepszym wydaniu grupa Polyphony Digital, poczęło się ciężko zastanawiać nad faktem, iż w japońskiej edycji Gran Turismo 4 nie został zaimplementowany tryb wieloosobowych rozgrywek z wykorzystaniem dobrodziejstwa płynącego z użytkowania konsoli drogą online. Wspomniany fakt wywołał falę histerii oraz podejrzeń, że marzenia o rywalizacjach sieciowych – w skali globalnej – legły w gruzach.

No i rzeczywiście tak by się właśnie stało, gdyby nie grupa zapalonych programistów z zespołu Team XLink, którzy na co dzień zajmują się wsparciem oprogramowania podtrzymującego „tunelowe” potyczki sieciowe poprzez łącza internetowe. Chwała im i dziękczynienie za podjęcie tematu multiplayerowych rywalizacji za pośrednictwem Gran Turismo 4.

Fakt ten osobiście sprawdziliśmy (wam także to radzimy uczynić) udając się na witrynę grupy Team XLink i pobierając najnowszą wersję oprogramowania XLink Kai: Evolution VII, którą macie możliwość zassać spod następującego adresu http://www.teamxlink.co.uk/binary/xlinkkaievo7.zip. Na przekonanie się o zbawiennych właściwościach tego prostego w użytkowaniu programu nie będziecie musieli długo oczekiwać – wystarczy udać się do zakładki z tytułami dedykowanymi platformie Sony PlayStation 2 i dostrzec pozycję wywołującą palpitację serca (mowa naturalnie o GT4).

Japończycy są już w trakcie zaawansowanych testów i eksploatacji „tunelowego” oprogramowania XLink Kai: Evolution VII i wykazują prawie pełne zadowolenie z produktu grupy Team XLink. Dlaczego użyliśmy sformułowania „prawie”? Ponieważ okazało się, iż dalekowschodnia wersja gry nie umożliwia w trybie pojedynków sieciowych na zestawiania pojazdów poddanych znaczącym modyfikacjom wizualnym oraz technicznym. Ujmując to jeszcze bardziej prosto i czytelnie – gracze z Kraju Kwitnącej Wiśni ścigają się pojazdami wrzuconymi do GT4 w oryginalnej formie.

Ostatnie doniesienia z japońskiej centrali SCEJ (Sony Computer Entertainment Japan) dodają nam skrzydeł, bowiem jak się finalnie okazuje, europejska wersja Gran Turismo 4 będzie już poprawiona o wspomniany powyżej aspekt (skorzystania z pojazdów indywidualnie przerobionych i zapisanych na kartach pamięci przez graczy rywalizujących aktualnie ze sobą).

Jeżeli interesuje was, co wyróżniać będzie europejską edycję Gran Turismo 4 w stosunku do odpowiedników NTSC, to zapraszamy do wnikliwej analizy poniższych modyfikacji:

  • naturalna poprawa jakości obrazu, ponieważ obraz w edycji PAL wyświetlany jest na 256 liniach, a nie na 240 jak ma to miejsce w systemie NTSC;
  • zoptymalizowany kod gry wyciskający z serca konsoli PlayStation 2 ciągłe wyświetlanie 50 klatek na sekundę;
  • brak przełącznika 50Hz/60Hz (m.in. ze względu na wymienioną wcześniej optymalizację);
  • możliwość zmiany i „przesiadki” w momencie zjazdu do pit-stopu z trybu A-Spec do B-Spec (i na odwrót);
  • Jack Knife Lee z remixem Kasabian „Reason is Treason” w pełnym udźwiękowieniu Dolby 5.1;
  • dorzucenie nowych ikon ułatwiających nawigację i przejrzystość menu;
  • zmodyfikowana mapa GTWorld w celu prostszego odnalezienia europejskich fabrykantów;
  • możliwość importu stanu gry z GT4: Prologue, który automatycznie odblokuje pierwsze dwa testy licencyjne;
  • możliwość importu stanu gry z GT3 z maksymalną stawką pieniężną wynoszącą 100.000 kredytów;
  • jednostka kredytów zostanie poddana modyfikacji na wartości Euro;
  • zaimplementowanie europejskich jednostek pomiaru prędkości, mocy, momentów obrotowych itd.;
  • wzbogacenie o artworki wybieranych tras oraz zbliżenia;
  • efektowne powtórki ukazywać będą nazwę podziwianej w danym momencie marki oraz modelu, moc silnika, ustawienia opon i licznych detali technicznych rywalizujących ze sobą pojazdów (m.in. będzie to kluczem do podejrzenia ustawień oponentów i rozszyfrowania ich skrywanych tajemnic sukcesu).

Wszystkich graczy, którzy pragną rzucić okiem na szeroki wachlarz dostępnej palety marek i modeli pojazdów – którymi dysponuje dalekowschodnia wersja Gran Turismo 4 – zapraszamy do przeanalizowania poniższego wykazu.

AC

Cobra 427 S/C (‘66)

ACURA

CL 3.2 Type-S (‘01)

CL 3.2 Type-S (‘03)

Integra Type-R (‘01)

NSX (‘91)

NSX (‘97)

NSX (‘04)

RSX Type-S (‘04)

ALFA ROMEO

147 2.0 Twin Spark (‘02)

147 GTA (‘02)

155 V6 TI (DTM ‘93)

156 2.5 V6 24V (‘98)

166 2.5 V6 24V (‘98)

GTV 3.0 V6 24V (‘01)

Giulia Sprint Speciale (‘63)

Giulia Sprint GTA 1600 (‘65)

Spider Duetto 1600 (‘66)

Spider 3.0i V6 24V (‘01)

ALPINE

A110 1600S (‘73)

A310 1600VE (‘73)

AMUSE (Firma specjalizująca się w tuningu)

S2000 (‘04)

S2000 R1 (‘04)

S2000 GT1 (‘04)

Skyline GT-R Carbon-R (R34) (‘04)

ASL

Garaiya (‘02)

Garaiya (ARTA JGTC ‘03)

ASTON MARTIN

DB7 Vantage (‘00)

DB9 (‘03)

V8 Vantage (‘99)

Vanquish (‘04)

AUDI

(Abt) TT-R (Sony DTM ‘02)

A2 1.4 (‘02)

A3 3.2 Quattro (‘03)

A4-DTM (Red Bull DTM ‘04)

LeMans Quattro Concept (‘03)

Quattro (‘82)

R8 (Infineon LeMans ‘01)

RS4 (‘01)

RS6 Sedan (‘02)

RS6 Avant (‘02)

S3 (‘02)

S4 (‘98)

S4 (‘03)

TT 1.8T Quattro (‘00)

TT 3.2 Quattro (‘03)

AUTOBIANCHI

A112 Abarth (‘79)

BENTLEY

Speed 8 (LeMans ‘03)

BLITZ (Firma specjalizująca się w tuningu)

Skyline ER34 (D1 ‘04)

BMW

120d (‘04)

120i (‘04)

2002 Turbo (‘73)

320i (ETCC ‘03)

330i (‘05)

M Coupe (‘98)

M3 (‘04)

M3 CSL (‘03)

M3 GTR Road Car (‘03)

M3 GTR Race Car (‘01)

M5 (‘05)

V12 LMR (Dell LeMans ‘99)

Z4 3.0i (‘03)

BUICK

GNX (‘87)

Special (tuningowy „smok”) (‘62)

CADILLAC

Cien Concept (‘02)

CALLAWAY

C12 (‘03)

CATERHAM

Fireblade (‘02)

CHEVROLET

Camaro IROC-Z Concept (‘88)

Camaro SS 350 (‘69)

Camaro SS (‘00)

Camaro Z28 302 (‘69)

Camaro Z28 (‘97)

Camaro LM Edition (‘01)

Chevelle SS 454 (‘70)

Corvette Convertible (‘54)

Corvette Grand Sport (‘96)

Corvette Stingray (‘63)

Corvette Stingray L46 350 (‘69)

Corvette Z06 Race Car (‘63)

Corvette Z06 (‘00)

Corvette ZR-1 (‘90)

Corvette C5-R (‘00)

Silverado SST Concept (‘02)

SSR (‘03)

CHRYSLER

Crossfire (‘04)

Prowler (‘02)

PT Cruiser (‘00)

CITROËN

2CV Type-A (‘54)

C3 1.6i (‘02)

C5 V6 Exclusive (‘03)

Xantia 3.0i V6 Exclusive (‘00)

Xsara Rally Car (‘99)

Xsara VTR (‘03)

CIZETA

Moroder V16T (‘94)

DAIHATSU

Copen Active Top (‘02)

Copen Detachable Top (‘02)

Midget (‘63)

Midget II D-Type (‘98)

Mira TR-XX Avanzato-R (‘97)

Move Custom RS Limited 4WD (‘02)

Move SR-XX 2WD (‘97)

Move SR-XX 4WD (‘97)

Move CX 2WD (‘95)

Storia CX 2WD (‘98)

Storia CX 4WD (‘98)

Storia X4 (‘00)

DMC

DeLorean DMC-12 Series 2 (‘04)

DODGE

Charger 440 R/T (‘70)

Charger Super Bee 426 (‘71)

Ram 1500 Laramie Hemi Quad Cab (‘04)

SRT-4 (‘03)

Viper GTS (‘99)

Viper GTS-R (Team Oreca LeMans ‘00)

Viper GTSR Concept (‘00)

Viper SRT-10 (‘03)

DOME

Zero Concept (‘78)

EAGLE

Talon ESi (‘97)

FIAT

500F (‘65)

500L (‘69)

500R (‘72)

Barchetta Giovane Due (‘00)

Coupe Turbo Plus (‘00)

Panda Super IE (‘90)

Punto HGT Abarth (‘00)

FORD

Escort Rally Car (‘98)

F-150 SVT Lightning (‘03)

Focus Rally Car (‘99)

Focus ST170 (‘03)

Focus RS (‘02)

GT Concept (‘02)

GT (‘05)

GT LM Edition (‘02)

GT LM Edition Spec-II (‘04)

GT40 Race Car (‘69)

Ka (‘01)

Model T Tourer (‘15)

Mustang GT (‘05)

Mustang SVT Cobra-R (‘00)

RS200 (‘84)

RS200 Rally Car (‘85)

Taurus SHO (‘98)

FORD

Falcon XR8 (V8 Supercar ‘00)

FPV

Falcon F6 Typhoon (‘04)

Falcon GT (‘04)

GILLET

Vertigo Race Car (‘04)

GINETTA

G4 (‘64)

HKS (Firma specjalizująca się w tuningu)

Silvia (Genki Hyper D1) (‘04)

HOLDEN

Commodore SS Series II (‘04)

Monaro CV8 (‘04)

HOMMELL

Berlinetta R/S Coupe (‘02)

HONDA

(Ballade Sport) CRX 1.5i (‘83)

(Mugen) Civic Si (Motul Race Car ‘87)

(Mugen) S2000 (‘00)

1300 Coupe 9S (‘70)

Accord Euro-R (‘00)

Accord Euro-R (‘02)

Accord Coupe (US) (‘88)

Accord Coupe EX V6 6-speed (US) (‘03)

Beat (‘91)

Beat Version F (‘92)

Beat Version Z (‘93)

Civic 1500 CX 3-door (‘79)

Civic 1500 25i 3-Door (‘83)

Civic SiR-II (‘91)

Civic SiR-II (‘92)

Civic SiR-II (‘93)

Civic SiR-II (‘95)

Civic Type-R (‘97)

Civic Type-R (‘98)

Civic Type-R (‘01)

Civic Type-R (‘04)

Civic Race Car (Gathers Drider ‘98)

City Turbo-II (‘83)

CRX SiR (‘90)

CRX del Sol SiR (‘92)

DualNote Concept (‘01)

Element (‘03)

Fit W (‘01)

HSC Concept (‘03)

Insight (‘99)

Integra Type-R (‘95)

Integra Type-R (‘98)

Integra Type-R (‘99)

Integra Type-R (‘03)

Integra Type-R Touring Car (‘02)

Life Step Van (‘72)

N360 (‘67)

NSX (‘90)

NSX (‘93)

NSX (‘95)

NSX (‘97)

NSX (‘99)

NSX (‘01)

NSX Type-R (‘92)

NSX Type-R (‘02)

NSX Type-S (‘97)

NSX Type-S (‘99)

NSX Type-S (‘01)

NSX Type-S Zero (‘97)

NSX Type-S Zero (‘99)

NSX (ARTA JGTC ‘00)

NSX (Castrol Mugen JGTC ‘00)

NSX (Raybrig JGTC ‘00)

NSX (Loctite Mugen JGTC ‘01)

NSX (Mobil 1 JGTC ‘01)

NSX (Takata Dome JGTC ‘03)

NSX-R Concept (‘01)

NSX-R LM Edition Road Car (‘02)

NSX-R LM Edition Race Car (‘02)

Odyssey Absolute (‘03)

Prelude Si VTEC (‘91)

Prelude SiR (‘96)

Prelude SiR S-Spec (‘98)

Prelude Type-S (‘96)

Prelude Type-S (‘98)

S500 (‘63)

S600 (‘64)

S800 (‘66)

S800 RSC Race Car (‘68)

S2000 (‘99)

S2000 Type-V (‘00)

S2000 (‘01)

S2000 Type-V (‘01)

S2000 (‘03)

S2000 Type-V (‘03)

S2000 LM Race Car (‘01)

Today G (‘85)

Z Act (‘70)

HYUNDAI

Accent Rally Car (‘01)

Clix Concept (‘01)

Coupe FX (‘01)

HCD6 Concept (‘01)

INFINITI

FX45 Concept (‘02)

G35 Sedan (‘03)

ISUZU

117 Coupe (‘68)

Bellett 1600 GT-R (‘69)

Piazza XE (‘81)

JAGUAR

E-Type Coupe (‘61)

S-Type R (‘02)

XJ220 (‘92)

XJ220 LM Edition (‘01)

XKR (‘99)

XKR R-Performance (‘02)

JAY LENO

Tank Car (‘03)

JENSEN-HEALEY

Interceptor Mk.III (‘74)

LANCIA

Delta S4 Rally Car (‘85)

Delta Intergrale HF Evolutione (‘91)

Delta Intergrale HF Rally Car (‘92)

Stratos (‘73)

Stratos Rally Car (‘77)

LAND ROVER

Ranger Stormer Concept (‘04)

LISTER

Storm V12 Race Car (‘99)

LOTUS

Carlton (‘90)

Elan Series 1 (‘62)

Elise (‘00)

Elise Type-72 (‘01)

Elise 111S (‘03)

Elise 111R (‘04)

Elise Sport 190 (‘98)

Esprit Turbo HC (‘87)

Esprit Sport 350 (‘00)

Esprit V8 GT (‘98)

Esprit V8 SE (‘98)

Esprit V8 (‘02)

Europa Special (‘71)

Motorsport Elise (‘99)

MARCOS

Mini Marcos GT Mk.III (‘70)

MAZDA

787B (LeMans ‘91)

Atenza (‘01)

Atenza Sport 23Z (‘03)

Atenza Mazdaspeed (‘05)

Atenza Touring Car (‘02)

Autozam AZ-1 (‘92)

Carol 360 Deluxe (‘62)

Cosmo Sport L10A (‘67)

Cosmo Sport L10B (‘68)

Demio GL-X (‘99)

Demio Sport (‘03)

Eunos Roadster 1.6 (‘89)

Eunos Roadster J-Limited (‘91)

Eunos Roadster J-Limited II (‘93)

Eunos Roadster SR-Limited (‘97)

Eunos Roadster S-Special Type-I (‘95)

Eunos Roadster VR-Limited Combination A (‘95)

Eunos Roadster V-Special Type-II (‘93)

Familia Sport 2.0 (‘02)

Kusabi Concept (‘03)

Lantis Coupe 2000 Type-R (‘93)

Roadster 1.8RS (‘98)

Roadster 1800RS (‘00)

Roadster 1800RS (‘04)

Roadster 1600 NR-A (‘04)

RX-7 Savanna GT-Limited (‘85)

RX-7 Savanna GT-X (‘90)

RX-7 Savanna Efini-III (‘90)

RX-7 Efini Type-R (‘91)

RX-7 Efini Type-RZ (‘92)

RX-7 Efini Type-R (‘93)

RX-7 Efini Type-RZ (‘93)

RX-7 Efini Type-R-S (‘95)

RX-7 Efini Type-RZ (‘95)

RX-7 Efini Type-RS (‘96)

RX-7 Efini Type-RZ (‘96)

RX-7 Type-RS-R (‘97)

RX-7 Type-RS (‘98)

RX-7 Type-RS (‘00)

RX-7 Type-RZ (‘00)

RX-7 Spirit-R Type-A (‘02)

RX-7 Type-R Bathurst-R (‘01)

RX-7 (BP Falken D1GP ‘03)

RX-7 LM Edition (‘01)

RX-8 Concept Version I (‘01)

RX-8 Concept Version II (‘01)

RX-8 (‘03)

RX-8 Type-E (‘03)

RX-8 Type-S (‘03)

RX-8 LM Edition (‘01)

McLAREN

F1 GTR Long Tail (Fina LeMans ‘97)

MERCEDES-BENZ

(Benz) Patent Motor-Wagen (1886)

(Daimler) Motor Carriage (1886)

(Sauber) C9 (LeMans ‘89)

190E 2.5 16V Evolution II (‘91)

190E 2.5 16V Evolution II (Sonax DTM ‘92)

300SL Coupe (‘54)

A160 (‘98)

CL600 (‘00)

CLK55 AMG (‘00)

CLK-DTM (D2 DTM ‘00)

CLK-GTR LM Race Car (‘98)

E55 AMG (‘02)

SL500 (‘98)

SL600 (‘98)

SL500 (‘02)

SL600 (‘04)

SL55 AMG (‘02)

SL65 AMG (‘04)

SLK230 Kompressor (‘98)

SLR McLaren (‘03)

MERCURY

Cougar XR-7 (‘67)

MG

F (‘97)

TF 160 (‘03)

MINE’S (Firma specjalizująca się w tuningu)

Lancer Evolution VI GSR (‘00)

Skyline GT-R N1 V-Spec (R34) (‘00)

MINI

Cooper 1.3i (‘98)

Cooper (‘02)

Cooper S (‘02)

One (‘02)

MITSUBISHI

Airtrek Turbo-R (‘02)

Colt 1.5 Sport-X Version (‘02)

Colt Galant GTO-MR (‘70)

CZ-3 Tarmac Concept (‘01)

CZ-3 Tarmac Rally Car (‘02)

Eclipse GT (‘95)

Eclipse Spyder GTS (‘03)

FTO GP Version-R (‘97)

FTO GP Version-R (‘99)

FTO GPX (‘94)

FTO GPX (‘97)

FTO GPX (‘99)

FTO GR (‘94)

FTO GR (‘97)

FTO Super Touring Car (‘97)

Galant 2.0 DOHC VR-4 (‘89)

GTO SR (‘95)

GTO SR (‘96)

GTO SR (‘98)

GTO Twin Turbo (‘95)

GTO Twin Turbo (‘96)

GTO Twin Turbo (‘98)

GTO Twin Turbo MR (‘95)

GTO Twin Turbo MR (‘98)

HSR-II Concept (‘89)

i Concept (‘03)

Lancer 1600GSR (‘73)

Lancer 1600GSR Rally Car (‘74)

Lancer EX 1800GSR Intercooler Turbo (‘83)

Lancer Evolution GSR (‘92)

Lancer Evolution II GSR (‘94)

Lancer Evolution III GSR (‘95)

Lancer Evolution IV GSR (‘96)

Lancer Evolution IV Rally Car (‘97)

Lancer Evolution V GSR (‘98)

Lancer Evolution VI GSR (‘99)

Lancer Evolution VI RS (‘99)

Lancer Evolution VI RS Tommi Makinen Edition (‘00)

Lancer Evolution VI GSR Tommi Makinen Edition (‘00)

Lancer Evolution VI Rally Car (‘99)

Lancer Evolution VII RS (‘01)

Lancer Evolution VII GSR (‘01)

Lancer Evolution VII GT-A (‘02)

Lancer Evolution VIII GSR (‘03)

Lancer Evolution VIII RS (‘03)

Lancer Evolution VIII MR GSR (‘04)

Lancer Evolution VIII Super Rally Car (‘03)

Legnum VR-4 Type-V (‘98)

Minica Dangan ZZ (‘89)

Mirage 1400GLX (‘78)

Mirage Cyborg ZR (‘97)

Pajero Rally Raid (Dakar Rally ‘85)

Pajero Evolution Rally Raid (Dakar Rally ‘03)

Starion 4WD Rally Car (‘84)

NIKE (bonusowy pojazd reklamowy)

One (‘22)

NISSAN

(Nismo) 270R (S14) (‘94)

(Nismo) 400R (R33) (‘96)

(Nismo) Fairlady Z S-Tune Gran Turismo Aero (Z33) (‘02)

(Nismo) Fairlady Z Z-Tune (Z33) (‘03)

(Nismo) Skyline GT-R S-Tune (R32) (‘90)

(Nismo) Skyline GT-R LM Edition (R33) (‘95)

(Nismo) Skyline GT-R R-Tune (R34) (‘99)

180SX Type-X (‘96)

Be-1 (‘87)

Bluebird 1600 Deluxe (‘69)

Bluebird 1600SSS Rally Car (‘69)

Bluebird 1800SSS Hardtop (‘79)

Cube X (‘98)

Cube EX CVT (‘02)

Fairlady 2000 (‘68)

Fairlady 240ZG (‘71)

Fairlady Z 280Z-L 2-Seater (‘78)

Fairlady Z 300ZX (Z31) (‘83)

Fairlady Z Twin Turbo 2-seater (Z32) (‘89)

Fairlady Z Twin Turbo 2+2 Version-R (Z32) (‘98)

Fairlady Z Twin Turbo 2-seater Version-S (Z32) (‘98)

Fairlady Z Gran Turismo 4 Edition (Z33) (‘05)

Fairlady Z Version S 6MT (Z33) (‘02)

Fairlady Z Version ST (Z33) (‘02)

Fairlady Z Roadster (Z33) (‘03)

Fairlady Z LM Race Car (Z33) (‘02)

Fairlady Z (Motul Pitwork JGTC ‘04)

Fairlady Z (Option Stream Tuner ‘04)

GT-R Concept (‘01)

GT-R LM Edition (‘02)

March G# (‘99)

March 12C (‘03)

mm-R Cup Car (‘01)

Pao (‘89)

Primera 2.0Te (‘90)

Primera 20V (‘01)

Pulsar EXA Canopy LA Version Type-S (‘88)

R390 GT1 Road Car (‘98)

R390 GT1 Race Car (Calsonic LeMans ‘98)

R89C (Calsonic LeMans ‘89)

R92CP (Calsonic JSPC ‘92)

Sileighty (‘98)

Silvia (‘65)

Silvia 240RS (‘83)

Silvia 240RS Rally Car (‘85)

Silvia 1800Qs (S13) (‘89)

Silvia 1800Ks (S13) (‘89)

Silvia 2000Qs (S13) (‘91)

Silvia 2000Ks (S13) (‘91)

Silvia Q’s Aero (S14) (‘93)

Silvia K’s Aero (S14) (‘93)

Silvia Q’s Aero (S14) (‘96)

Silvia K’s Aero (S14) (‘96)

Silvia Spec-R Aero (S15) (‘99)

Silvia Spec-S Aero (S15) (‘99)

Silvia Varietta (S15) (‘00)

Silvia (S15) (C-West Razo JGTC ‘01)

Skyline Sport Coupe (‘62)

Skyline 1500 Deluxe (‘63)

Skyline 2000 GT-B (‘67)

Skyline 2000 GT-R Hardtop Coupe (‘70)

Skyline 2000 GT-R (‘73)

Skyline 2000 RS-X Type-C (R30) (‘84)

Skyline 2000 Turbo-RS (R30) (‘83)

Skyline GTS-R (R31) (‘87)

Skyline GTS-t Type-M (R32) (‘89)

Skyline GTS-t Type-M (R32) (‘91)

Skyline GTS25 Type-S (R32) (‘91)

Skyline GT-R (R32) (‘89)

Skyline GT-R (R32) (‘91)

Skyline GT-R N1 (R32) (‘91)

Skyline GT-R V-Spec (R32) (‘93)

Skyline GT-R V-Spec II (R32) (‘94)

Skyline GT-R V-Spec N1 (R32) (‘93)

Skyline GT-R (R33) (‘95)

Skyline GT-R (R33) (‘96)

Skyline GT-R (R33) (‘97)

Skyline GT-R N1 (R33) (‘95)

Skyline GT-R V-Spec (R33) (‘95)

Skyline GT-R V-Spec (R33) (‘96)

Skyline GT-R V-Spec (R33) (‘97)

Skyline GT-R V-Spec LM Limited (R33) (‘96)

Skyline GT-R V-Spec N1 (R33) (‘95)

Skyline GT-R (R34) (‘99)

Skyline GT-R (R34) (‘00)

Skyline GT-R Midnight Purple II (R34) (‘99)

Skyline GT-R Midnight Purple III (R34) (‘00)

Skyline GT-R M-Spec (R34) (‘01)

Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) (‘02)

Skyline GT-R V-Spec (R34) (‘99)

Skyline GT-R V-Spec N1 (R34) (‘99)

Skyline GT-R V-Spec II (R34) (‘00)

Skyline GT-R V-Spec II N1 (R34) (‘00)

Skyline GT-R V-Spec II Nür (R34) (‘02)

Skyline GT-R (Gran Turismo Version ‘01)

Skyline GT-R (Gran Turismo Version Pace Car ‘01)

Skyline GT-R (Calsonic JGTC ‘93)

Skyline GT-R (Pennzoil JGTC ‘99)

Skyline GT-R (Calsonic JGTC ‘00)

Skyline GT-R (Loctite Zexel JGTC ‘00)

Skyline GT-R (Pennzoil Zexel JGTC ‘01)

Skyline GT-R (Xanavi Hiroto JGTC ‘01)

Skyline GT-R (Xanavi Nismo JGTC ‘03)

Skyline GT-R (Falken ‘Ring 24H ‘04)

Skyline Sedan 300GT (‘01)

Skyline Sedan 350GT-8 (‘02)

Skyline Coupe 350GT (‘03)

Stagea 260RS Autech Version (‘98)

Stagea RS Four-S (‘98)

OPEL

Astra Touring Car (Opel Team Phoenix DTM ‘00)

Calibra Touring Car (DTM ‘94)

Corsa Comfort 1.4 16V (‘01)

Speedster (‘00)

Speedster Turbo (‘00)

Tigra 1.6i (‘99)

Vectra 3.2 V6 (‘03)

OPERA (Firma specjalizująca się w tuningu)

350Z (‘04)

S2000 (‘04)

PAGANI

Zonda C12 (‘00)

Zonda C12S (‘00)

Zonda C12S 7.3 (‘02)

Zonda Race Car (‘01)

PANOZ

Esperante GTR-1 (‘98)

PESCAROLO SPORT

C60-Peugeot (LeMans ‘03)

C60-Judd (LeMans ‘04)

PEUGEOT

106 Rallye (‘03)

106 S16 (‘03)

205 T16 (‘85)

205 T16 Rally Car (‘85)

205 T16 Evolution II Rally Car (‘86)

206 CC (‘01)

206 RC (‘03)

206 S16 (‘99)

206 Rally Car (‘99)

307 XSi (‘04)

406 3.0 V6 Coupe (‘98)

PLYMOUTH

`Cuda 440 Six Pack (‘71)

Superbird (‘70)

POLYPHONY

Formula Gran Turismo (‘04)

PONTIAC

GTO 5.7 (‘04)

Solstice Concept (‘02)

Sunfire GXP Concept (‘02)

Tempest LeMans GTO (‘64)

Vibe GT (‘03)

R.E. AMEMIYA (Firma specjalizująca się w tuningu)

RX-7 (Aspara Drink JGTC ‘04)

RENAULT

5 Turbo (‘80)

5 Maxi Turbo Rally Car (‘85)

Avantime (‘02)

Lutecia Sport 2.0 16V (‘02)

Lutecia Sport V6 24V (‘01)

Lutecia Sport V6 Phase II (‘03)

Lutecia Sport V6 24V Race Car (‘00)

Megane 2.0IDE Coupe (‘00)

Megane 2.0 16V (‘02)

RUF

3400S (‘00)

BTR Type-II (‘86)

CTR Yellow Bird (‘87)

CTR2 (‘96)

R-GT (‘00)

SALEEN

S7 (‘02)

SEAT

Ibiza Cupra (‘04)

SHELBY

Cobra 427 (‘67)

Mustang GT350R (‘65)

Series 1 (‘03)

SPOON (Firma specjalizująca się w tuningu)

Civic Type-R (‘00)

Fit Race Car (‘03)

Integra Type-R (‘99)

S2000 (‘00)

S2000 Race Car (‘00)

SPYKER

C8 Laviolette (‘02)

SUBARU

360 (‘58)

Impreza WRX STi (‘94)

Impreza WRX STi Version II (‘95)

Impreza WRX STi Version III (‘96)

Impreza WRX STi Version IV (‘97)

Impreza WRX STi Version V (‘98)

Impreza WRX STi Version VI 22B (‘98)

Impreza WRX STi Version VI Coupe Type-R (‘99)

Impreza WRX STi Version VI Sedan (‘99)

Impreza WRX STi Version VI Wagon (‘99)

Impreza WRX STi Version VI Rally Car (‘99)

Impreza WRX STi Version VII Sedan (‘00)

Impreza WRX STi Version VII SportWagon (‘00)

Impreza WRX STi Version VII Prodrive Style (‘01)

Impreza WRX STi Version VII Rally Car Prototype (‘01)

Impreza WRX STi Version VII Rally Car (‘01)

Impreza WRX STi Version VII Super Touring Car (‘01)

Impreza WRX STi Version VIII Sedan (‘02)

Impreza WRX STi Version VIII Sedan Spec-C (‘04)

Impreza WRX STi Version VIII Rally Car (‘03)

Impreza WRX STi Version VIII (Cusco Advan JGTC ‘03)

Legacy B4 2.0GT (‘03)

Legacy B4 2.0GT Spec-B (‘03)

Legacy B4 3.0R (‘03)

Legacy B4 Blitzen (‘00)

Legacy B4 RSK (‘98)

Legacy Touring Wagon GT-B (‘96)

Legacy Touring Wagon B4 2.0GT (‘03)

Legacy Touring Wagon B4 2.0GT Spec-B (‘03)

Legacy Touring Wagon B4 3.0R (‘03)

SUZUKI

Alto Lapin Turbo 4WD (‘02)

Alto Works RS-Z (‘97)

Alto Works Sport Limited (‘97)

Cappuccino (‘91)

Cappuccino (‘95)

Concept-S2 (‘03)

Escudo Dirt Trial Car (‘98)

GSX-R/4 Concept (‘01)

Kei Works (‘02)

MR Wagon Sports (‘04)

Wagon-R RR (‘98)

TOM’S (Firma specjalizująca się w tuningu)

Chaser X540 (‘00)

TOMMY KAIRA

ZZ-S (‘00)

ZZII (‘00)

TOYOTA

(Modellista) Celica TRD Sports M (‘00)

2000GT (‘67)

7 (Can-Am ‘70)

88C-V (Minolta JSPC ‘89)

Altezza AS200 (‘98)

Altezza RS200 (‘98)

Altezza Gita AS300 (‘01)

Altezza Touring Car (‘01)

Aristo 3.0V (‘91)

Aristo V300 (‘00)

Aristo V300 Vertex Edition (‘00)

bB 1.5Z X Version (‘00)

Caldina GT-Four (‘02)

Carina ED 2.0 X 4WS (‘89)

Celica 1600GT (‘70)

Celica 2000GT-R (‘86)

Celica 2000GT-Four (‘86)

Celica GT-Four RC (‘91)

Celica GT-Four (‘98)

Celica GT-Four Rally Car (ST185) (‘95)

Celica GT-Four Rally Car (ST205) (‘95)

Celica GT-R 4WS (‘91)

Celica SS-II (‘97)

Celica SS-II (‘99)

Celica XX 2800GT (‘81)

Celica (Weds Sport JGTC ‘03)

Corolla Runx Z Aero Tourer (‘02)

Corolla Levin 1600GT Apex (‘83)

Corolla Levin BZ-R (‘98)

Corolla Rally Car (‘98)

GT-One Race Car (‘99)

ist 1.5S 2WD (‘02)

MR2 1600 G (‘86)

MR2 1600 G-Limited Super Charger (‘86)

MR2 G-Limited (‘97)

MR2 GT-S (‘97)

MR-S S Edition (‘99)

MR-S V Edition (‘02)

MR-S (Autobacs JGTC ‘00)

Motor Triathlon Race Car (‘03)

Prius G (‘02)

Prius G Touring (‘03)

RSC Concept (‘01)

RSC Rally Car (‘02)

Sera (‘92)

Soarer 2.5GT-T (‘97)

Soarer 430SCV (‘01)

Sports 800 (‘65)

Sprinter Trueno GT-Apex (‘83)

Sprinter Trueno GT-Apex Shuichi Shigeno Version (‘00)

Sprinter Trueno BZ-R (‘98)

Starlet Glanza V (‘97)

Supra 2.5GT Twin Turbo-R (‘90)

Supra 3.0GT Turbo-A (‘88)

Supra RZ (‘97)

Supra SZ-R (‘97)

Supra (Denso Sard JGTC ‘00)

Supra (Tom’s Castrol JGTC ‘00)

Supra (Tom’s Castrol JGTC ‘01)

Supra (au Cerumo JGTC ‘01)

Supra (Esso Ultraflo JGTC ‘01)

Supra (Tom’s WoodOne JGTC ‘03)

Tacoma X-Runner (‘04)

Vitz F (‘99)

Vitz RS Turbo (‘02)

Vitz RS 1.5 (‘00)

Vitz U Eurosports Version (‘00)

Voltz S (‘02)

WiLL VS (‘01)

TRIAL (Firma specjalizująca się w tuningu)

Celica SS-II Tuning Car (‘03)

TRIUMPH

Spitfire 1500 (‘74)

TVR

Cerbera Speed Six (‘97)

Cerbera Speed 12 (‘00)

Griffith 500 (‘94)

T350C (‘03)

Tamora (‘02)

Tuscan Speed Six (‘00)

V8S (‘91)

VOLKSWAGEN

Beetle 1100 Standard (‘49)

Bora V6 4MOTION (‘01)

Golf I GTi (‘76)

Golf IV GTi (‘01)

Golf IV R32 (‘03)

Golf V GTi (‘05)

Karmann Ghia 1500 (‘68)

Lupo GTi (‘01)

Lupo 1.4 (‘02)

Lupo Cup Car (‘00)

Lupo GTi Cup Car (‘03)

New Beetle 2.0 (‘00)

New Beetle RSi (‘00)

New Beetle Cup Car (‘00)

Polo GTi (‘01)

W12 Nardo Concept (‘01)

VOLVO

240 GLT Estate (‘88)

S60 T-5 Sport (‘03)

Marcin „MartineZ” Brodowski

Gran Turismo 4

Gran Turismo 4