Obiekt miłości #4: Tryb jazdy ekstremalnej. Siedem rzeczy, za które pokochaliśmy Mafię 1

Michał Grygorcewicz

Obiekt miłości #4: Tryb jazdy ekstremalnej

Jeśli coś dało się zarzucić pierwszej Mafii, to brak aktywności pobocznych, którym można byłoby się oddawać pomiędzy kolejnymi głównymi zadaniami fabularnymi. Jeśli komuś jednak takiego dodatku bardzo brakowało, a mimo to ukończył główną opowieść, czekała na niego nagroda – bonusowy tryb jazdy ekstremalnej, w którym gracze mogli zaliczyć prawie dwadzieścia nowych zadań o wyśrubowanym poziomie trudności.

Poszczególne misje można było wykonywać w dowolnej kolejności. Autorzy popuścili tutaj wodze fantazji, porzucając stonowany klimat standardowej rozgrywki na rzecz często absurdalnych wyzwań. Wśród tych znalazły się m.in. polowanie na uciekającego latającym spodkiem kosmitę, ratowanie niewiasty przed potworem morskim czy slalom na moście pomiędzy bombami zrzucanymi przez sterowiec.

Kończenie oryginalnych wyzwań było satysfakcjonujące jako takie, ale Illusion Softworks i tak przygotowało dodatkowe wynagrodzenie w postaci wyjątkowych pojazdów odblokowywanych po jednym za każde z zadań. Wśród wozów do zdobycia znajdowały się superszybki hot rod czy niezniszczalny wóz opancerzony.

Multiplayer

Choć grze nie można zarzucić braku zawartości, pierwotnie tytuł miał oferować jeszcze więcej atrakcji. Oprócz kampanii fabularnej, jazdy swobodnej i ekstremalnej jazdy swobodnej mieliśmy otrzymać także pełnoprawny sieciowy multiplayer z pojedynkami między policjantami a przestępcami. Innym urozmaiceniem byłyby wyścigi samochodowe – aczkolwiek po słynnej misji z trybu fabularnego wielu graczy mogłoby mieć do tego wariantu zabawy awersję. Tryb wyścigowy ostatecznie trafił do konsolowych wersji gry.

Mafia: The City of Lost Heaven

Mafia: The City of Lost Heaven

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 29 sierpnia 2002

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.0

Gracze

8.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

27

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Który element pierwszej Mafii jest dla Ciebie najistotniejszy?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl