BioShock: Infinite - zapowiedź

W ciągu ostatnich tygodni twórcy gry BioShock: Infinite ujawnili wiele nowych szczegółów na temat swojego dzieła. Zebraliśmy je dla Was w niniejszym tekście.

Adrian Werner

Pierwsza część BioShocka podbiła serca graczy na całym świecie i uczyniła z Irrational Games jeden z najbardziej rozpoznawalnych zespołów tworzących gry FPS. Ludzie pokochali podwodne Rapture za jego wyjątkowość i wspaniałą atmosferę. Stało się to jednocześnie sporym brzmieniem dla części drugiej. Powrót na stare śmieci z oczywistych względów nie mógł już dostarczyć prawdziwie świeżych doznań. Dlatego pomimo swojej niewątpliwej jakości BioShock 2 nigdy nie zdobył takiego uznania jak pierwowzór. Wielu fanów winą za taki stan rzeczy obarczyło zmiany, jakie zaszły w zespole produkcyjnym. Twórca pierwszej odsłony – Ken Levine wprawdzie pozostał w Irrational Games, ale spora grupa autorów została przesunięta do studia 2K Marin, które odpowiadało za dostarczenie drugiej części przygód w Rapture. W przypadku BioShocka: Infinite za sterami całego projektu znowu stanął Levine oraz dowodzony przez niego zespół Irrational Games, a tego, co szykują, na pewno nikt nie oskarży o odcinanie kuponów od dawnego sukcesu. Pierwsza publiczna prezentacja gry odbyła się na początku sierpnia i obecny na niej redaktor naszego serwisu spisał z niej obszerną relację. Od tego czasu twórcy ujawnili jednak sporo nowych informacji na temat swojego dzieła, mocno poszerzając naszą wiedzę o BioShocku: Infinite.

Pomiędzy dryfującymi wśród chmur wyspami będziemyporuszać się systemem linek.

Akcja najnowszej produkcji Irrational Games osadzona będzie na początku XX wieku, jednak realia odwiedzanego przez nas wirtualnego świata zostaną mocno ukształtowane przez wydarzenia z poprzedniego stulecia. Druga połowa XIX wieku nie należała do spokojnych dla amerykańskiego narodu. Wojna secesyjna oraz zabójstwo Abrahama Lincolna na zawsze zmieniło spojrzenie tamtejszego społeczeństwa na świat. Nie oznacza to jednak, że prysł typowo amerykański optymizm. Przeciwnie – napędzał on wyjątkowo dynamiczny rozwój przemysłu i technologii. Dla żyjących w tamtych czasach ludzi możliwości nauki były praktycznie nieograniczone i niewielu z nich zdziwiłoby się, gdyby powiedzieć im, że za kilka lat po niebie szybować będzie olbrzymie miasto. To właśnie koktajl złożony z amerykańskich lęków oraz nadziei uformował społeczność zamieszkującą Columbię i nadał tej metropolii odmienny charakter od tego, jakim cechowało się podwodne Rapture.

Fabuła BioShocka: Infinite skoncentruje się wokół dwóch osób – kierowanego przez nas Bookera Hewitta, czyli detektywa dawniej pracującego w agencji Pinkertona, oraz kobiety o imieniu Elizabeth, którą mamy ocalić i wydostać z Columbii. Nie będzie to łatwe, gdyż miasto rozdziera konflikt pomiędzy dwiema siłami. Każda z nich ma własne plany wobec Elizabeth. Rządzący metropolią więzili kobietę przez długich piętnaście lat i nie cofną się przed niczym, by tę niewolę przedłużyć. Natomiast konkurencyjna radykalna wojskowa frakcja, znana jako Vox Populi, chce wykorzystać Elizabeth do przejęcia władzy w Columbii. Konflikt pomiędzy tymi grupami będzie fundamentem sporej części opowiadanej historii. Sama fabuła zyska też wyraźnie dzięki postaci głównego bohatera. Nie wcielimy się bowiem tym razem w anonimowego milczka. Hewitt, jako mężczyzną o określonej osobowości, taki, który niemało już w życiu przeżył i widział, zostanie wyposażony we własny głos, którego użyje do komentowania wydarzeń na ekranie. Co więcej, przeszłość naszego bohatera ma kryć wiele tajemnic, które będą powoli ujawniane wraz z postępami w grze.

BioShock Infinite

BioShock Infinite

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 26 marca 2013

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.6

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny

Sama Elizabeth potowarzyszy nam przez większą część przygody. Sterowani przez sztuczną inteligencję kompani są od dawna wielką bolączką twórców gier i rzadko udaje się opracować takie algorytmy, by gracze nie musieli ciągle niańczyć tych postaci. Dlatego nikogo nie zdziwi informacja, że Irrational Games wiele uwagi poświęca temu właśnie zagadnieniu. Elizabeth wyposażona zostanie w zestaw potężnych mocy, które częstokroć będą w stanie przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę. Ma też posiadać wystarczającą inteligencję, by samodzielnie zadbać o własne bezpieczeństwo. Co więcej, twórcy umożliwią nam wybór stopnia jej zaangażowania w walkę i tylko od naszej decyzji będzie zależeć, czy weźmie ona udział w starciach, czy też ma trzymać się od nich z daleka.

Elizabeth będzie potrafiła sama zadbać o własne bezpieczeństwo.

Same walki mają być zresztą znacznie lepiej opracowane i bardziej różnorodne niż w poprzednich częściach. Duża w tym zasługa architektury. Rapture było miastem powstałym na dnie oceanu, co wymuszało ciasne pomieszczenia i klaustrofobiczne korytarze. Columbia jako metropolia szybująca po niebie nie ma takich ograniczeń, co zaowocuje znacznie większą skalą potyczek, które dodatkowo wyraźnie zyskają na dynamice. Będzie to współgrać ze zaawansowaną sztuczną inteligencją wrogów, potrafiących robić użytek ze wszystkich elementów otoczenia wykorzystywanych przez gracza. Na przykład łącząca poszczególne podniebne wyspy pajęczyna lin – wybudowano ją jako element oplatającego całe miasto kolejkowego systemu transportowego. Teraz jest on nieczynny, ale dzięki doczepionemu do nadgarstka hakowi będziemy mogli ślizgać się po tych linkach i swobodnie podróżować między wyspami. Szkopuł w tym, że to samo będą umieli wrogowie. Nieraz będziemy musieli bronić się przed nadciągającym po sąsiadującej lince nieprzyjacielem, a trzeba pamiętać, że przy takiej prędkości i wysokości upadek może mieć skutek jedynie śmiertelny. Ponadto przeciwnicy będą wykorzystywać tę metodę transportu również po to, by zajść nas od tyłu. Co ciekawe w przeciwieństwie do Rapture podniebne miasto ma tętnić życiem. Nie wszyscy mieszkańcy Columbii będą więc krwiożerczymi potworami i spotkanie z nimi nie zawsze zakończy się walką.

Warto też wspomnieć odrobinę o technologii, która napędzać będzie naszą wizytę w tym fantastycznym świecie. Pierwsze dwie części serii oparto na mocno zmodyfikowanym Unreal Engine 2. Tym razem gra od początku tworzona jest na trzeciej generacji silnika autorstwa Epic Games. Irrational dodatkowo wprowadziło jednak sporo własnych ulepszeń, w tym nowy system oświetlenia oraz zaawansowaną sztuczną inteligencję, pozwalającą kierowanym przez komputer postaciom na większą interakcję z otaczającym je światem. Wyraźnie lepsza technologia w połączeniu z nowym, oryginalnym i bardzo ciekawym uniwersum oraz interesującą mechaniką gry sprawiają, że BioShock zapowiada się nad wyraz interesująco i powinien zadowolić nawet tych, którym nie przypadła do gustu druga część.

Wiktor „Adrian Werner” Ziółkowski

Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-10-11
18:46

victripius Senator

victripius

Zapowiada się całkiem fajnie. Druga częśc rzeczywiście była nie do końca udana, ale mam nadzieję, że tym razem będzie inaczej.

Komentarz: victripius
2010-10-11
20:47

dexapini9 Generał

dexapini9

już wiem, że kupie konsole specjalnie do tej gry. Tylko nie mogę sie zdecydowa: czy PS3 albo Xbox360

Komentarz: dexapini9
2010-10-16
13:31

zanonimizowany724777 Konsul

👍

Dzięki temu, że w wakacje dowiedziałem się o Infinite, zapragnąłem ponownie zagrać w poprzednie dwie części BioShock.

Komentarz: zanonimizowany724777
2010-10-21
23:02

Nolifer Legend

Nolifer

Zobaczymy , czy 2 lata stykną aby dostać hiciora ; D

Komentarz: Nolifer
2010-10-24
18:44

zanonimizowany652707 Generał

tylko że do premiery cholernie daleko

Komentarz: zanonimizowany652707

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl