Amazon kończy rozwój New World: Aeternum, a twórcy żegnają graczy w niezwykle wzruszający sposób. W ostatnim dodatku ukryto pożegnalny list, który stał się symbolicznym zakończeniem czteroletniej podróży po Aeternum.
Decyzja Amazona o zakończeniu rozwoju New World: Aeternum zaskoczyła wielu fanów. Choć w historii gatunku nie brakuje MMORPG z mniejszą bazą graczy, które trwały znacznie dłużej, Amazon postanowił zakończyć ten rozdział po zaledwie czterech latach od premiery. Okazuje się jednak, że część deweloperów wiedziała, iż koniec jest bliski – i zostawiła graczom wzruszające pożegnanie.
W najnowszym dużej aktualizacji, Nighthaven, która ukazała się 13 października, ukryto list pożegnalny od twórców. Jak ujawniła na X starsza projektantka gry, Rachel Barnum, wiadomość można znaleźć na wyspie niedaleko Tower of Strength. Jej autorem jest Jason Bowes, projektant zadań i poziomów.
Byliśmy tam, kiedy po raz pierwszy znalazłeś Thorpe'a w opuszczonym gaju, po tym jak przewlokłeś się przez obcą plażę. Byliśmy tam, kiedy znalazłeś swoją pierwszą osadę i odkrywałeś jej urok oraz mieszkańców. Byliśmy tam, kiedy walczyłeś z piratami, tygrysami, skorumpowanymi, duchami i wszelkiego rodzaju niebezpieczeństwami na całej wyspie. Byliśmy tam, kiedy postawiłeś stopę na opuszczonych piaskach pełnych tajemnic i ukrytych niebezpieczeństw. Byliśmy tam, kiedy odkryłeś nieokiełznaną dzicz pełną bestii i zielonych dżungli. Byliśmy tam, kiedy wkradłeś się do mrocznego serca ziem pełnych bogactwa, szaleństwa i terroru.
Przez cały ten czas obserwowaliśmy. Cieszyliśmy się. Cieszyliśmy się razem z Wami każdą doskonałą chwilą, każdą starannie opracowaną historią, a nawet byliśmy świadkami połączenia dwóch dusz, które spotkały się tutaj, w Aeternum.
Zrobiliśmy to wszystko dla Was, drodzy poszukiwacze przygód. Dziękujemy za tak wiele niesamowitych historii, triumfów i salw śmiechu. Wznosimy toast za naszych poległych towarzyszy: Divya, Shauna, Kelvina, Aarona.
Powodzenia i dobrej nocy – można przeczytać w wiadomości.
Przypomnijmy, że Nighthaven to ostatnia duża porcja zawartości w historii gry. Amazon zapowiedział, że New World pozostanie dostępny do 2026 roku, a twórcy będą jeszcze przez jakiś czas naprawiać błędy i organizować wydarzenia sezonowe. Jednak rozwój produkcji oficjalnie się kończy.
Decyzja ta zbiegła się w czasie z falą zwolnień w Amazon Games, w wyniku której pracę miało stracić nawet 14 tysięcy osób. To właśnie owe cięcia kadrowe sprawiły, że 10. sezon okazał się być ostatnim w dziejach produkcji.
Dla wielu graczy wieść o końcu New World była sporym ciosem. Niektórzy spędzili w Aeternum tysiące godzin – dosłownie. Jeden z fanów napisał na Reddicie emocjonalny post, w którym przyznał, że po 13 tysiącach godzin gry trudno mu pogodzić się z decyzją Amazona:
Podobnie jak wielu innych, nie mogę nawet znaleźć motywacji do gry. Uważam, że to, co się dzieje, jest niewiarygodnie smutne […].
Wielu innych podziela ten żal, ale też – jak wspomnieliśmy w naszej poprzedniej wiadomości – nie kryje frustracji zaistniałą sytuacją. W sekcji recenzji na Steamie pojawiła się fala negatywnych opinii, w których gracze piszą o zdradzie, zmarnowanym potencjale i niespodziewanym końcu gry, która wreszcie zaczęła rozkwitać. W efekcie pozytywne recenzje na temat New World na platformie firmy Valve z 29 października stanowią zaledwie 20% wszystkich komentarzy.
Wiadomość o końcu New World poruszyła nie tylko graczy, ale i innych twórców gier. John „Bucky” Buckley, dyrektor ds. komunikacji i wydawnictwa w Pocketpair (twórcy Palworld), w swoim wpisie stwierdził:
Bardzo mi przykro z powodu New World. Jeśli jednak Amazon chce mi przekazać pliki z wersją gry z 2019 roku (wersja PvP), to jestem otwarty na współpracę.
Buckley pochwalił także fantastyczny projekt dźwięku gry, nazywając go jednym z najlepszych w historii. W komentarzach pod postem społeczność przyznała mu rację – wielu graczy wspomina audio stojące „na wyższym poziomie”, „satysfakcjonujący dźwięk rąbania drewna” czy „genialne echa” podczas wydobywania rudy.
GRYOnline
Gracze
Steam
3

Autor: Kamil Kleszyk
Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.