Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2017, 10:27

Zapowiedziano Tale of Ronin - turowe RPG w świecie samurajów

Studio Dead Mage zapowiedziało Tale of Ronin, RPG osadzone w czasach feudalnej Japonii. Tytuł ukaże epokę samurajów z nowej perspektywy i zaoferuje unikalną oprawę wizualną oraz realistyczny system walki katanami. Gra zadebiutuje na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4

Tale of Ronin w skrócie:
  • producent: Dead Mage
  • gatunek: turowe RPG
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premiery: 2017 rok
  • inne: grafika wzorowana na japońskim malarstwie sumi-e; realistycznie oddane walki kataną oraz realia feudalnej Japonii z elementami fantastycznymi; permanentna śmierć bohatera

Po wydanym miesiąc temu NiOh przyszła pora na kolejną grę inspirowaną japońską kulturą. Tym razem będzie to nowe dzieło studia Dead Mage (Shadow Blade, Children of Morta) – Tale of Ronin. Niedawna zapowiedź amerykańskiego zespołu nie jest wielkim zaskoczeniem, jako że od dłuższego czasu na Twitterze publikowano grafiki, które podsycały ciekawość internautów. Zgodnie z tytułem, w Tale of Ronin pokierujemy bezpańskim samurajem, który zyskuje szansę na poprawienie swojego losu w niespokojnych realiach feudalnej Japonii. Autorom zależy na pokazaniu bardziej ludzkiego oblicza samurajów, niż ma to miejsce w większości tekstów kultury masowej, i oddaniu emocji towarzyszących im w trakcie podróży przez realistyczny, aczkolwiek niepozbawiony elementów fantastycznych świat. Wśród inspiracji wymieniono kultowe filmy Akiry Kurosawy oraz serię anime Death Frenzy, ale w trosce o wierne oddanie przedstawionych czasów twórcy posiłkują się też opracowaniami historycznymi

Tale of Ronin zaoferuje nowe spojrzenie na epokę samurajów. - Zapowiedziano Tale of Ronin - turowe RPG w świecie samurajów - wiadomość - 2017-03-14
Tale of Ronin zaoferuje nowe spojrzenie na epokę samurajów.

Pod względem rozgrywki Tale of Ronin ma być przedstawicielem RPG, w którym nie zabraknie opcji dialogowych i trudnych decyzji niczym w serii The Banner Saga, kształtujących rzeczywistość gry. Jest to o tyle istotne, że twórcy zdecydowali się na uwzględnienie Sekai System, czyli permanentnej śmierci. Po zgonie bohatera – czy to z rąk wrogów, czy też przez popełnienie seppuku – wcielimy się w innego wojownika i będziemy kontynuować rozgrywkę w świecie powstałym w wyniku naszych wcześniejszych działań. Podróż rozpoczniemy samotnie, ale z czasem dołączy do nas do dwóch towarzyszy. Sercem Tale of Ronin będą potyczki rozgrywane w systemie turowym, przy czym zespół Dead Mage obiecuje realistyczne oddanie stylu walki kataną, krwawego, ale bez taniego efekciarstwa.

Tym, co przede wszystkim wyróżni amerykańską produkcję, będzie oprawa wizualna. Twórcy pozostali przy dwuwymiarowej grafice, ale zamiast oldskulowych pikseli zdecydowali się na unikatową stylistykę, inspirowaną klasycznym malarstwem japońskim. Atmosfery feudalnej Japonii dopełni klimatyczna ścieżka dźwiękowa. Tale of Ronin ukaże się w tym roku na PC i konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One, ale rozważane jest też wydanie na urządzenia mobilne, jak również dodatkowe wersje językowe. Poniżej znajdziecie garść screenów oraz grafik koncepcyjnych z gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej