Zagraj w betę Mortal Shell za darmo

Wersja beta gry Mortal Shell od studia Cold Symmetry jest już dostępna za darmo. Tytuł jest pozycją soulslike z mrocznym klimatem i wymagającym systemem walki.

Damian Gacek

Twórcy Mortal Shell ze studia Cold Symmetry postanowili podzielić się wersją beta swojego tytułu ze wszystkimi chętnymi posiadaczami PC. Miłośników rozgrywki w stylu soulslike z pewnością ucieszy fakt, że gra jest już dostępna za darmo na platformie Epic Games Store. Plik do pobrania waży nieco ponad 6 GB. Oferta ma potrwać do 10 lipca.

Pierwotnie w beta-testach mieli wziąć udział jedynie posiadacze kluczy, które można było zdobyć śledząc różne media społecznościowe związane z grą. Zmianę swojej polityki deweloperzy tłumaczą dużym zainteresowaniem produkcją.

Zagraj w betę Mortal Shell za darmo - ilustracja #1
Klimatycznych gier typu soulslike nigdy za dużo

Fanom serii Souls Mortal Shell ma do zaoferowania wymagający system walki i mroczny klimat. Wcielamy się w postać bezcielesnej istoty, która przejmuje kontrolę nad pozostałościami po upadłych wojownikach. Każde ciało ma unikalne moce i umiejętności. Wersja beta pozwala na grę dwoma poległymi herosami oraz daje nam dostęp do wycinka krainy Fallgrim. Gracze nie muszą obawiać się spoilerów, gdyż twórcy chcą jeszcze poczekać z ujawnieniem fabuły. Tytuł ma mieć premierę pod koniec tego roku na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4.

Osoby zainteresowane rozgrywką zapraszam też do obejrzenia 40-minutowego gameplayu z początku gry.

Mortal Shell

Mortal Shell

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 18 sierpnia 2020

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

5.9

Gracze

6.8

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

47

Damian Gacek

Autor: Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2020-07-05
17:10

wcogram Generał

Pograne chwilę. Zobaczę po recenzjach czy będzie wyżej niż 6-7. To ogra się dłużej i lepiej.

Co rzuciło się w oczy.

- Animacja bohater biega i chodzi jak by miał zespawane biodra.
- Grafika UE4. Wygląda dobrze. Gra działa również na win8.1, nie tylko win10.
- mały zasięg łapania auto targetu i to samo z przycisku.
- Trzeba się w grać przynajmniej ja to widzę w system walki. Wygląda jak by bohater nie był w stanie wybić z równowagi nikogo, a sam jest wybijany byle muchą przez co nie można zrobić uniku i ataku.
- Hitboxy są zawalone jak na razie. Bohatera dosięgają ataki, które nie powinny i to samo trafiając w przeciwnika.
- W animacjach, nie czuć ciężaru mieczy. Wygląda jak by machał patykiem.
- Aż się prosi aby można było zniszczyć jakieś nagrobki, kawałki otoczenia. Nic z tego.
- Użyj 9 razy i więcej lutni aby poznać jej dalszą historie. Słaby pomysł na poznawanie historii przedmiotów lub ich upgrade.
- gra jest za 11$ teraz na epic więc nie ma co liczyć na rozbudowany w mechaniki tytuł.
- kilka razy miałem błąd iż po powrocie do skorupy nie mogłem używać ataków. Więc z góry byłem skazany na powtarzanie.
- Lutnia jako przedmiot do użytku i wybierana przez przypadek. Nie wie czy da się ją usunąć z listy wyboru przedmiotów.
Głupi pomysł na agro przeciwników.

Wchodząc do DS1-3, Sekiro wiedziałem, że będę grał tutaj nie ma tego czegoś.

I wygląda to na Souls Like żerowanie jak diabli. Zrobimy grę, nie przysiądziemy do sterowania, animacji w walkach. A jak po xx razie będą musieli zabijać tych samych przeciwników się nauczą.

Komentarz: wcogram
2020-07-05
19:26

Murabura Generał

😐

Wcześniej rzucali ochłapy w postaci kilku kluczy na mediach społecznościowych, jeszcze wczoraj w newsletterze podali że w poniedziałek rozlosowane będą klucze właśnie w tej formie a tu nagle z czapy beta została otwarta :|
Zagram dopiero jutro ale czytając komentarze i mając własne wnioski z materiałów video potwierdzają się moje obawy czyli gra jest zwyczajnie ociężała i drewniana, coś jak Lords of the Fallen. No ale nic zagram to przekonam się sam.

Komentarz: Murabura
2020-07-05
20:06

zetttt Centurion

jak ustawic żeby grało sie na padzie :D

Komentarz: zetttt
2020-07-05
21:10

Sbxzr Junior

Wygląda bardzo obiecująco, szczególnie klimat gry.

Komentarz: Sbxzr
2020-07-06
16:05

klimsonp Chorąży

Ograłem demo na tyle, że mogę wydać wstępną ocenę. Jest całkiem nieźle. Do ideału sporo brakuje ale to co najważniejsze - klimat i system walki - dają radę.
PLUSY:
- Klimat. Uwielbiam dark fantasy i wizualno-dźwiękowa strona gry idealnie do mnie przemawia. Projekty wrogów, lokacji czy (nieliczne niestety) "powłoki" w jakie możemy się wcielić są takie jakie od tego typu produkcji bym oczekiwał. Grafika bardzo ładna, animacja wrogów bez problemu pozwala przewidywać ich intencje. Przydała by się jakaś destrukcja otoczenia ale da się bez tego przeżyć. Ogólnie - duży plus.

- System walki. Początkowo ciężko mi go było ogarnąć, bo byłem świeżo po kolejnym przejściu Dark Souls 1 i rozpoczęciu przygody w Sekiro. Szczególnie w stosunku do tej ostatniej gry trzeba mocno przeprogramować odruchy, bo tutaj jest inaczej. Wolniej ale przy tym płynniej i precyzyjniej. Generalne zasady są podobne jak w innych grach gatunku. Uczymy się zachowań wrogów, nie wbiegamy "na pałę" w ich grupę i później spokojnie i systematycznie ich likwidujemy. Jak się nie uda,to świat się "respawnuje" i powtarzamy wszystko od początku.
Standardowych ciosów mamy trzy rodzaje: wolny,wolniejszy;) i kombinacja wolniejszy+bieg daje nam bardzo przydatny cios z wyskoku. Można je płynnie mieszać w kombinacje, trzymając przycisk można cios przetrzymać, mamy możliwość ripostowania ciosów wroga (dodatkowo jak coś takiego nam wyjdzie, to odnawia się część paska życia, więc tego typu ryzyko jest dodatkowo premiowane).
Czymś zupełnie nieintuicyjnym natomiast (przynajmniej dla weteranów soulsów) jest system blokowania - "zastygnięcie" (taka chwilowa zamiana w kamień). Mówiąc wprost przyjmujemy cios na klatę. "Zastygnąć" możemy w trakcie zadawania ciosu czy np w locie. Jak już się to ogarnie, to gra daje naprawdę dużą frajdę z walki, bo można sobie naprawdę fajnie pokombinować. Należy tylko kontrolować pasek staminy (szczególnie grając początkową "powłoką" rycerza, bo po kombinacji 3 ciosów wyczerpuje mu się całą stamina ), cooldown "zastygnięcia" i można wyczyniać na ekranie cuda, na które żadna gra z serii Dark Souls nigdy nie pozwoli.
Reasumując -jak już miałem wszystko w miarę opanowane, to w żadnym miejscu nie czułem, że gra mnie podczas walki oszukuje. Każda porażka była spowodowana z mojej winy (standardowe dla gier tego typu mylenie przycisków, paniczne rolowanie w przepaść albo wprost w łapska kolejnego przeciwnika, ustawianie się w ferworze walki tyłem do ściany przez co kamera wariowała itp. itd.). Jak jednak wszystko szło zgodnie z planem, był spokój i "skill", to bez większych problemów czyściłem wszystkie lokacje w jednym przelocie. Duży plus.

MINUSY:
- Niewielki wybór....wszystkiego - Nie wiem jak to będzie wyglądało w wersji ostatecznej, ale z tego co widzę w tej chwili, to niewiele jest tu dróg rozwoju dla postaci. Mamy dostęp do 2 postaci: Gruby (rycerz - powolny i troszkę bardziej wytrzymały) i chudszy(klasyczny zbir w lekkiej zbroi - ginie po 3 ciosach ale za to ma ze dwa razy dłuższy pasek staminy) i do tego dwa rodzaje broni - dwuręczny miecz i zestaw narzędzi majstra Pana Wiesia - młotek i dłuto;) Każda z postaci ma jakieś malutkie drzewko umiejętności (dosłownie kilka skili do odblowkowania). Każda z broni ma kilka ścieżek awansu i możemy im dodać np obrażenia od trucizny albo dodatkowe specjalne ciosy.
Tak czy inaczej pod względem dostosowania postaci pod nasz styl gry Mortal Shell nie ma nawet startu do Dark Souls i jak na razie nie widzę tutaj potencjału na wielokrotne jej przechodzenie.

-Optymalizacja - Często bez wyraźnego powodu gra mi się "dusiła" i nawet kilka razy zaliczyła "zwiechę". Nie wydaje mi się jednak to coś, czego nie dało by się naprawić do premiery.

- Fabuła - Nie jest to może minus, bo niewiele po demie mogę na jej temat poweidzieć. Podejrzewam że podobnie jak we wszystkich "Soulsach", tutaj też tyle z niej wyciągniemy, co sami znajdziemy.
Pomysł z przejmowaniem ciał różnych, umarłych bohaterów ma jednak potencjał i liczę, że będzie ciekawie.

Reasumując - O ile gra nie okaże się jednorazówką na 5 godzin w cenie 59,99$ to sądzę, że fani gatunku powinni mieć Mortal Shell na radarze. Potencjał jest. Teraz tylko wystarczy tego nie $%^;)

Komentarz: klimsonp

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl