Anno 117 zawiera elementy wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Gracze dostrzegli liczne nieprawidłowości na grafikach, z których Ubisoft szybko się wytłumaczył.
Anno 117: Pax Romana jest pierwszą grą Ubisoftu, która zawiera na Steamie notkę o wykorzystaniu generatywnego AI. Twórcy zapewniają w niej, że „finalny produkt odzwierciedla kunszt i wizję kreatywną zespołu”. Niestety, ta „wizja” nie spodobała się części graczy, ponieważ obejmuje wątpliwej jakości elementy, takie jak pozbawione głów postacie.
Kilka dni temu na Reddicie pojawił się wątek, w którym wytknięto niską jakość ilustracji przedstawiającej bankiet w Anno 117. Możemy na niej zobaczyć wiele nieprawidłowości: niektóre postacie są dziwnie rozmazane, a do tego pojawiają się ucięte ręce czy powykrzywiane twarze.
Na tę samą ilustrację zwrócił uwagę serwis Kotaku, który dołączył również inną grafikę z grupą rzymskich senatorów. Jakimś cudem deweloperom umknął fakt, że jeden z nich został wygenerowany bez głowy. W tym samym artykule znajduje się jednak wyjaśnienie Ubisoftu dotyczące ilustracji bankietu, wraz z jej poprawioną wersją.
Ten obraz był zasobem tymczasowym, który nieumyślnie przeszedł przez nasz proces recenzji. Finalna wersja jest dołączona tutaj i zastąpi obecną wersję tej grafiki w nadchodzącej aktualizacji 1.3. Ponieważ Anno 117: Pax Romana jest naszym najbardziej ambitnym Anno w historii, zebraliśmy największy w dziejach serii zespół artystów i aby sprostać wyjątkowemu zakresowi projektu, korzystają oni z narzędzi AI do iteracji, prototypowania i eksploracji. Każdy element, którego gracze doświadczą w finalnej wersji gry, odzwierciedla kunszt, artyzm i wizję kreatywną naszego zespołu.
Nowy obraz prezentuje się nieco lepiej, choć trudno nie odnieść wrażenia, że niektóre niechlujne elementy wygenerowane przez AI zostały po prostu rozmazane, co jest dość tanim zabiegiem.
Ilustracja wywołała spore niezadowolenie wśród fanów. Wielu graczy zwraca uwagę na to, jak piękne były grafiki wyświetlające się w poprzednich częściach serii – w przypadku Pax Romana nie ma o tym mowy. Nie brakuje też osób, które zarzekają się, że z powodu wykorzystania generatywnego AI nie zamierzają kupować gry. Również na Steamie pojawiają się negatywne recenzje, które krytykują używanie tej technologii.
Twój post jest powodem, dla którego na razie nie kupię tej gry. Pokazuje, że używali AI jako podstawy dla grafiki, a ten obraz po prostu nie jest na tym samym poziomie, co w 1800. Jeśli zamierzają korzystać z tanich narzędzi w swojej grze, poczekam, aż sama gra będzie tania.
O Boże. Ze wszystkich gier wideo – tylko nie Anno!! Tym, co przyciągnęło mnie do Anno 1800, były jego przepiękne grafiki.
Warto wspomnieć, że gracze mają podejrzenia, iż Ubisoft wykorzystał AI także do tłumaczenia tekstów w grze. Jeden z użytkowników zwrócił uwagę, że w niemieckiej lokalizacji brakuje pojęć, które istniały w terminologii Anno od wielu lat, a z jakiegoś powodu zniknęły z Pax Romana. Przytoczył wiele przykładów oraz podkreślił, jak niezgrabne i nie pasujące do świata gry są teraz niektóre określenia.
GRYOnline
Steam
OpenCritic
0

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).