Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2013, 13:44

autor: Hed

Xbox One i system osiągnięć – Microsoft zdradza szczegóły

Dowiedzieliśmy się, jak będą funkcjonowały osiągnięcia na Xboksie One. Microsoft zamierza wykorzystać system zbudowany na Xboksie 360 i rozwinąć go o nowe pomysły. Jednym z nich są czasowe wyzwania, które będą mogły być skierowane do całej społeczności graczy i obejmować więcej niż jedną grę.

Wiemy, jak będą działały osiągnięcia na Xboksie One. - Xbox One i system osiągnięć – Microsoft zdradza szczegóły  - wiadomość - 2013-06-14
Wiemy, jak będą działały osiągnięcia na Xboksie One.
Osiągnięcia w Xbox One:
  • Zostaną podzielone na klasyczne osiągnięcia i wyzwania
  • Wyzwania będą ograniczone czasowo i nie dadzą punktów Gamerscore
  • Wyzwania będą też mogły obejmować więcej niż jedną grę i być skierowane do społeczności

Firma Microsoft przybliżyła szczegóły systemu osiągnięć, jaki znajdzie się w Xbox One i towarzyszącej mu usłudze Xbox LIVE. Nowością jest to, że oprócz klasycznych osiągnięć pojawią się wyzwania, funkcjonujące na innych zasadach. Chodzi o to, że wyzwania zostaną obarczone limitem czasowym i będą mogły obejmować więcej niż jeden tytuł. Co więcej, w próbie zaliczenia ich wezmą udział całe społeczności graczy.

Gamerscore i inne nagrody

Na Xboksie One wciąż centralnym motorem napędowym osiągnięć będzie wspomniany Gamerscore, który zresztą przeniesiemy z Xboksa 360. Nowa konsola wprowadzi też więcej możliwości odblokowania grafik koncepcyjnych, map, postaci i ulepszeń do statystyk za pośrednictwem osiągnięć. Atrakcje tego typu będą obowiązywały nie tylko w grach, ale też aplikacjach multimedialnych. Konkretnych przykładów nie podano.

Podobieństwa i różnice

Wracając do sedna sprawy, system będzie zawierał osiągnięcia i wyzwania. W obu przypadkach chodzi o pewien cel lub czynność do wypełnienia, za którą otrzymamy nagrodę. Obydwa typy osiągnięć zostaną zapisane w naszej historii i będą reprezentowane typową ikonką. Ciekawą informacją jest to, że producenci gier będą mogli wypuszczać dodatkowe osiągnięcia po premierze gry – najwyraźniej nie tylko w postaci dodatków, czy aktualizacji.

Różnice między dwoma typami osiągnięć są czytelne. Wyzwania, w odróżnieniu od klasycznych osiągnięć, będą obowiązywały czasowo – jeśli nie zdążymy ich wypełnić, stracimy okazję. Wyzwania nie dadzą też punktów Gamerscore i będą mogły obejmować parę tytułów. Pojawią się także wyzwania dla całych społeczności, jak przykładowy „weekend z headshotami”, podczas którego fani będą musieli zaliczyć milion trafień w głowę przeciwników.

Zapis w chmurze i interfejs

Microsoft dodał, że osiągnięcia będą obsługiwane w chmurze, co ułatwi publikowanie wyzwań grupowych i dodawanie nowych atrakcji przez deweloperów. Taka konstrukcja systemu sprawi, że nie będzie trzeba kupować i ściągać DLC lub aktualizacji, aby poszerzyć listę osiągnięć. Do tego dochodzą funkcje społecznościowe: twórcy gier będą mogli kreować osiągnięcia na podstawie tego, co gracze lubią robić w danej grze i pytać fanów o to, jakie osiągnięcia chcieliby dostać.

Lepszą obsługę tego aspektu konsoli zapewni nowy interfejs, który będzie wskazywał postępy w osiągnięciach bezpośrednio z menu głównego. System zestawi wyniki znajomych i będzie informował o ich sukcesach. Historia naszych zdobyczy zostanie też przedstawiona w znacznie ładniejszej postaci. Dodatkowo system pozwoli nagrać i opublikować moment zaliczenia osiągnięcia.

Jak podobają Wam się pomysły Microsoftu? Zamierzacie nadal „calakować” gry?

  1. Opis osiągnięć na blogu Majora Nelsona
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.