Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym

Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, nowy Xbox może posiadać wsparcie dla głośnej technologii ray tracingu. Microsoft podobno opowie więcej na ten temat w czasie GDC 2019.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Nowy Xbox zapowiada się na ciekawy kawałek sprzętu. - Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym - wiadomość - 2019-01-25
Nowy Xbox zapowiada się na ciekawy kawałek sprzętu.

W SKRÓCIE:

  1. Xbox ma podobno obsługiwać technologię ray tracingu – znaną z kart graficznych Nvidia GeForce RTX;
  2. więcej na ten temat mamy się dowiedzieć w marcu, w czasie konferencji GDC 2019;
  3. informacje na razie należy uznawać za plotki.

Według plotek, które pojawiły się na forum Reddit (niestety, wpis został już skasowany, ale temat podchwycili redaktorzy DSO Gaming), konsola Xbox nowej generacji będzie posiadała wsparcie dla technologii ray tracingu w czasie rzeczywistym. W podobnym tonie wypowiedział się użytkownik ResetEry hmqgg, potwierdzając część informacji i dodając, że kodowa nazwa SoC (System-on-a-chip – kompletny system na jednym układzie scalonym) wykorzystywanego w nowym Xboksie to „Anubis”. Jego zdaniem, więcej na temat nowej platformy Microsoftu – w tym implementacji ray tracingu – mamy się dowiedzieć w czasie GDC 2019 (Game Developers Conference, która odbędzie się w San Francisco w dniach 18-22 marca).

Rewolucja w branży

To ciekawe informacje, które – jeśli okażą się prawdziwe – mogą poważnie wstrząsnąć naszą branżą. Pojawienie się ray tracingu w nowej konsoli oznaczałoby, że technologią szybko zainteresowaliby się przeróżni deweloperzy, co mogłoby przyczynić się do jej znacznej popularyzacji. Paradoksalnie, choć sercem nowego Xboksa jest układ od AMD, najwięcej na jego premierze mogłaby zyskać… firma Nvidia, która jako jedyna posiada obecnie w swojej ofercie karty grafiki obsługujące ray tracing w czasie rzeczywistym (choć oczywiście, przez kolejny rok lub dwa wszystko jeszcze może się zmienić – być może architektura Navi czerwonych również będzie posiadała tego typu funkcjonalność). Warto też odnotować, że Microsoft zajmuje się ray tracingiem już od pewnego czasu – to przecież koncern z Redmond odpowiada za jego implementację w API DirectX12 w systemie operacyjnym Windows 10.

Ray tracing w czasie rzeczywistym trafi do nowego Xboksa?
Ray tracing w czasie rzeczywistym trafi do nowego Xboksa?

Co na to konkurencja?

Bardzo interesujące jest też to, w jaki sposób na taką sytuację zareagowałby największy konkurent Microsoftu na rynku konsolowym, czyli oczywiście Sony. Brak wsparcia dla ray tracingu w nowej konsoli Japończyków mógłby oznaczać powstanie poważnej przepaści technologicznej pomiędzy obydwiema platformami – szczególnie, że tworzenie gier z wykorzystaniem śledzenia promieni może być prostsze i mniej czasochłonne (rozmaite triki, z których obecnie korzystają twórcy, by osiągnąć konkretny efekt, stają się niepotrzebne). Hmqgg zauważa też, że tzw. devkity (platformy deweloperskie) nowego Xboksa nie trafiły wciąż do poszczególnych studiów – co jest o tyle ciekawe, ze plotki na temat devkitów PlayStation 5 krążą po sieci już od pewnego czasu. Czy przyczyną opóźnienia jest właśnie implementacja nowoczesnej funkcji, takiej jak ray tracing? Więcej na ten temat również mamy się dowiedzieć w czasie GDC 2019.

Czy PS5 zostanie w tyle?
Czy PS5 zostanie w tyle?

Na koniec warto podkreślić, że choć jeden z adminów forum ResetEra podobno był w stanie „zweryfikować” treść wypowiedzi hmqgg (cokolwiek to oznacza – nie stwierdzono, w jaki sposób ta weryfikacja została przeprowadzona), póki co wszystkie powyższe informacje należy uznawać za niepotwierdzone plotki.

  1. Microsoft – strona oficjalna
Podobało się?

19

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2019-01-25
13:28

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

ale bzdury, i że ty kaszanka dodatkowo je podchwyciłeś, AMD jest na etapie toczenia kulek jeśli chodzi o RT i długo to się jeszcze nie zmieni, dodatkowo RT wpleciony w budowanie klatek wymaga także wydajnego GPU o czym też powinieneś wiedzieć, więc za nim AMD nie dostarczy kart na rynek które będą w cenie budżetowej wspierać RT to zapomnicie o słowie RT w konsolach które celują w kwoty do 500-600 USD, chyba że któraś z konsol będzie miała podzespoły od Nvidii, na co się nie zapowiada m.in dlatego że dla NV kluczowe są inne pola biznesowe, dodatkowo patrz na cenę. RT zagości w konsolach kiedy kart za 300 PLN będą obsługiwać RT.

Ogame Fan - RE2 nie chodzi na XOX w natywnej 4K, ma upscalowanie, zresztą nie przeskoczysz technologii, 6Tflopa to 6Tflopa gdzie 2080TI ma prawie 15 (po OC).

Komentarz: A.l.e.X
2019-01-25
14:24

TRX Generał

TRX

Krótko: nie ma szans na RT w następnej generacji konsol. Bo niby jakim cudem? To się w żaden sposób nie kalkuluje. No chyba że dostaniemy protezę na takiej samej zasadzie, jak 4K na XOneX i PS4 Pro: nie dość, że upscall i triki z obrazem, to jeszcze zakichane 30 fps.

Komentarz: TRX
2019-01-25
14:45

zanonimizowany1275065 Pretorianin

Pojawia sie nowe ps, xboxy, nvidia wtedy wypusci nowe karty i konsole znowu beda w czarnym tylku. Nie ma co sie podniecac.

Komentarz: zanonimizowany1275065
2019-01-25
14:47

-=Esiu=- Legend

-=Esiu=-
😐

RT nikogo...

Komentarz: -=Esiu=-
2019-01-25
23:48

Garruk_Wildspeaker Konsul

Garruk_Wildspeaker

Rt bedzie spoko, kiedy bedzie na tyle mocy obliczeniowej zeby generowal cala grafike, nie tylko wybrane efekty czy odbicia ognia w kaluzach.

Czyli moze za 5 lat, jak dobrze pojdzie. No.. bede wspanialomyslny i powiem cztery i bedzie wtedy te 30fps'ow.

Komentarz: Garruk_Wildspeaker

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl