W następnym kompendium zbieramy szczegóły o sieciowej strzelance free-to-play Paladins: Champions of the Realm. Znajdziecie tu podstawowe informacje o zasadach gry, czempionach i nie tylko.
Kamil Zwijacz
Aktualizacja #14 (8 maja 2018): oficjalny debiut gry i informacje o aktualizacjach OB 68, 69 i 70 (działy 4 i 4.4).
Aktualizacja #13 (12 marca 2018): debiut Paladins: Battlegrounds i usunięcie nowego systemu kart (dział 4).
Aktualizacja #12 (1 lutego 2018): Paladins: Battlegrounds i nowa postać (działy 4 i 4.3).
Aktualizacja #11 (4 grudnia 2017): informacje o Vivian i nowym systemie kart (dział 4).
Aktualizacja #10 (6 listopada 2017): informacje o kolejnym bohaterze (Terminus – dział 4).
Aktualizacja #9 (3 października 2017): nowa postać Talus i program VIP (dział 4).
Aktualizacja #8 (31 sierpnia 2017): informacje o nowych postaciach i aktualizacjach oraz Paladins Premier League (działy 3.3 i 4).
Aktualizacja #7 (24 lipca 2017): nowa postać – Lian (dział 4).
Aktualizacja #6 (20 czerwca 2017): nowe postacie - Ash i Zhin (dział 4).
Aktualizacja #5 (4 maja 2017): otwarta beta na konsolach i nowa postać Willo (działy 4 i 4.2).
Paladins: Champions of the Realm to kolejna gra firmy Hi-Rez Studios, którą miłośnicy sieciowych zmagań kojarzą z takich tytułów jak Smite czy Tribes: Ascend. Tym razem deweloperzy przygotowali mniej zobowiązującego FPS-a, w stylu popularnego Overwatcha od ekipy Blizzard Entertainment. Produkcja została zapowiedziana w sierpniu 2015 roku, ale na jej premierę musieliśmy poczekać do września 2016 roku, kiedy to ukazała się w ramach wczesnego dostępu (oficjalna premiera odbyła się 8 maja 2018 roku). Projekt dostępny jest za darmo na PC-tach i konsolach (PS4 i XOne) dla wszystkich zainteresowanych – możecie go pobrać z tego miejsca.

Akcja Paladins: Champions of the Realm ma miejsce w fantastycznym świecie, w którym walczą ze sobą tak zwani czempioni. Są to rozmaite postacie dysponujące unikalnymi zdolnościami – piszemy o nich nieco dalej. W ogólnych założeniach jest to drużynowa strzelanka z elementami gry karcianej. Zabawa odbywa się w kilku trybach, w tym Siege, Payload oraz PvE. Kluczem do sukcesu jest współpraca z pozostałymi członkami drużyny oraz dobre poznanie poszczególnych herosów. W produkcji dostępny jest system rozwoju, ale nie ma on bezpośredniego przełożenia na siłę postaci. Zamiast tego za kolejne levele otrzymuje się skrzynie oraz złoto, odblokowując w ten sposób nowe karty i elementy kosmetyczne, np. kostiumy.
W produkcji znajdują się herosi sprawdzający się w różnych sytuacjach. Każdy z nich dysponuje unikalnymi broniami i zdolnościami, ale można ich podzielić na kilka głównych grup. W pierwszej, służącej do ochraniania innych graczy i utrzymywania pozycji, znajdują się:

W drugiej grupie znajdują się postacie zadające duże obrażenie. Są to:
Postacie wsparcia służą np. do leczenia. Zaliczają się do nich:
Ostatnią grupą są bohaterowie flankujący:
Karty w Paladins: Champions of the Realm odpowiadają za specjalne umiejętności oraz pewne efekty, np. zwiększają szybkość poruszania się, modyfikują ataki itd. Na początek zabawy otrzymuje się kilka pakietów dla każdej postaci, a kolejne zdobywa się przez otwieranie skrzyń oraz poprzez rzemiosło (koszt wytworzenia pakietu wynosi 1200 monet).
Każdy z bohaterów ma własny zestaw składający się z pięciu kart, ale możemy też tworzyć własne pakiety (maksimum cztery dla jednego herosa), pomiędzy którymi da się przełączać w trakcie spotkania. Poza tym należy pamiętać, by zmieścić się w dwunastopunktowym limicie. Karty dzielą się bowiem na pospolite (zabiera 1 punkt), rzadkie (2 punkty), epickie (3 punkty) i legendarne (4 punkty).
Choć Paladins: Champions of the Realm to darmowa produkcja, to można wspierać deweloperów na kilka sposobów. Jednym z nich jest Pakiet założycielski, dający dostęp do dziesięciu promieniujących skrzyń (można w nich znaleźć m.in. nowe pozy czy emotki), pakietów mowy wszystkich czempionów (tylko standardowe) oraz ekskluzywną skórkę i wierzchowca. Koszt zestawu wynosi 19,99 dolarów (ok. 82 zł). Ponadto można kupować służące do otwierania skrzyń kryształy, których ceny wahają się od 4,99 dolarów (ok. 20 zł) za pakiet 200 kamyków, aż po 99,99 dolarów (ok. 410 zł) za 8000 błyskotek. Kryształy zdobywa się także za logowanie się do codziennych wyzwań. Otrzymuje się je w ostatnich dwóch dniach cyklu, czyli szóstym i siódmym. Jeżeli pominiecie wcześniej któryś dzień, cykl zacznie się od nowa.
W listopadzie 2016 roku studio Hi-Rez poinformowało, że produkcja cieszy się sporym zainteresowaniem graczy. W ciągu dwóch miesięcy od momentu debiutu we wczesnym dostępie zagrało w nią ponad cztery miliony osób.
Najnowsze dane o popularności Paladins: Champions of the Realm mówią o ponad 7 milionach zarejestrowanych graczy. Wyniki ten dotyczy tylko wersji PC-towej.
Pod koniec sierpnia 2017 roku studio Hi-Rez ujawniło, że startuje z Paladins Premier League tworzoną we współpracy z organizacją e-sportową WESA. Rozgrywki rozpoczną się jesienią 2017 roku i wezmą w nich udział w pełni profesjonalne drużyny: EnVyUS, Fnatic, G2 Esports, mouseports, Natus Vincere, Ninjas in Pyjamas, Renegades, SK Gaming, Splyce i Virtus.Pro. Deweloper zapewni zespołom i ich zawodnikom stałe pensje oraz podzieli się zyskami z nowej ligi.
3 marca ukazała się aktualizacja. Pojawiła się w niej nowa postać – Inara. Jest to czempionka zaliczająca się do grona bohaterów z pierwszej linii, które dobrze sprawdzają się w utrzymywaniu pozycji i ochranianiu innych herosów. Kobieta włada kamienną włócznią, strzelającą co 1 sekundę serią 3 pocisków. Przyjmuje też na 5 sekund postawę ochronną, dzięki której ona i aktywne instalacje odnoszą mniejsze obrażenia. Ponadto potrafi stworzyć tymczasowy mur, falę sejsmiczną oraz kamienny obelisk spowalniający wrogów. Wraz z nią pojawiły się też nowe karty.
Oprócz tego ekipa Hi-Rez Studios zatroszczyła się o kilka innych elementów. Wyeliminowano np. błąd, który sprawiał, że duplikaty elementów dostosowywania ze skrzyń nie dawały esencji oraz ten odpowiedzialny za błędną informację o ilości zdobytego złota po pierwszym zwycięstwie dnia. Dodatkowo sprawiono, że za wszystkie osiągnięcia otrzymuje się 1000 jednostek esencji (także dla osób, które zdobyły je już wcześniej), wprowadzono powiadomienia o uzyskanych przedmiotach i inne.
Pozostałe zmiany i nowości związane są z elementami dostosowywania czempionów oraz ich balansem i opisami. Np. w przypadku Barika poprawiono opisy kart Majsterkowanie i Architektura, a lodowy blok Evie daje odporność na wszystkie osłabienia.

Pod koniec marca pojawiła się kolejna aktualizacja gry, w której dodano Leksa. Jest to postać flankująca, strzelająca z dwóch rewolwerów magnum. Bohater ma moce pozwalające na idealne trafianie w pobliski cel, ślizganie się, a nawet zdejmowanie wszystkich przeciwników będących w zasięgu i mających zdrowie na poziomie 65% lub mniej. Wraz z nim nie zabrakło także kolejnych kart oraz kilku mniejszych zmian.
Od teraz karty w kolekcji można odczarować, by uzyskać esencję, naprawiono kolejność wyboru kart legendarnych, by sortowano je według już posiadanych, czy też pozbyto się buga sprawiającego, że licznik czasu zadań nie wyświetlał się prawidłowo. Dodatkowo wprowadzono kolejne zmiany w balansie postaci, a na mapie Pierwotny Dwór pojawiły się miny.
W połowie kwietnia zadebiutowała następna aktualizacja gry. Jej największa atrakcją jest postać wsparcia Seris. Jest to czarodziejka strzelająca magicznymi pociskami oraz potrafiąca leczyć dusze kolegów z drużyny, odnawiając w każdej sekundzie 1000 punktów HP, ale tylko przez dwie sekundy. Ponadto nowa bohaterka może detonować specjalne ładunki dusz, które zadają obrażenia rzędu 100 HP. Co ciekawe, każdy ładunek przywraca Seris 15% zdrowia. Oprócz tego bohatera może wchodzić na kilka sekund do innego wymiaru, stając się niewidzialną oraz wywoływać dziurę międzywymiarową, przyciągającą wrogów w jedno miejsce.
Naturalnie wraz z Seris otrzymaliśmy kolejne karty. Udostępniono też rozmaite poprawki, np. w lobby wyświetlają się teraz informacje o rolach i imionach podświetlonych bohaterów, dodano obsługę wibracji podczas korzystania z PC-towych kontrolerów, a ustawienia obserwatora są teraz dostępne cały czas w menu opcji. Poza tym pojawiły się kolejne zmiany w balansie, elementy personalizacyjne i kilka innych, mniejszych nowinek.

W kolejnej aktualizacji gry Paladins: Champions of the Realm pojawiła się następna postać. Willo należy do grona bohaterów zadających duże obrażenia w walce. Jego podstawowy atak to strzał ładunkiem energetycznym, zadający 500 punktów obrażeń. Wojownik wystrzeliwuje też specjalny zarodnik, który blokuje możliwość leczenia na danym obszarze przez 4 sekundy, i posiada wybuchowe ziarna, rozpadające się na cztery kolejne eksplodujące ziarenka. Dodatkowo dysponuje skrzydełkami umożliwiającymi mu latanie do przodu i do góry, a dzięki mocy wróżek unosi się wysoko w powietrze na 10 sekund.
Tradycyjnie wraz z nowych czempionem otrzymaliśmy kolejne karty, w trybie Siege pojawiła się egzotyczna mapa Brightmarsh, wprowadzono następne elementy kosmetyczne, pozbyto się kilku mniejszych bugów itd. Z bardziej interesujących rzeczy, doczekaliśmy się poprawki systemu rankingowego, który od teraz jest „bardziej dokładny i konsekwentny”, czatu głosowego, a kolejka PvE została tymczasowo wycofana.
W kolejnych aktualizacjach deweloperzy wprowadzili następnych czempionów – Ash (postać z grupy chroniącej innych graczy) oraz Zhin (bohater flankujący). W pierwszym przypadku jest to kobieta wyposażona w działo wybuchowe, które strzela pociskami odłamkowymi, zadającymi 400 punktów obrażeń obszarowych. Dysponuje również kinetycznym wybuchem (300 punktów obrażeń oraz odrzucenie przeciwników). Posiada także tarczę oblężniczą o 5000 punktów odporności i sześciosekundowym czasie działania. Uderza ramieniem, zadając 800 punktów obrażeń i odrzucając wroga, a dzięki „Dominacji” umieszcza sztandar w ziemi, zadając 350 punktów obrażeń przy uderzeniu i przez 8 sekund chroni przed atakami, o ile pozostaje w jego obszarze działania.
Zhin dysponuje tak zwanym „Piekielnym ostrzem”, ciskającym płonącym olejem dwoma szybkimi ciosami – pierwszy zadaje 450 punktów obrażeń, a drugi aż 700 punktów. Czempion kontruje też wszystkie ataki wrogów, wprowadzając się w trwający 2 sekundy stan. Potrafi również wytworzyć chmurę dymu, utrudniając przeciwnikom namierzenie i zwiększając swoją szybkość. Umiejętność „Wir” sprawia, że Zhin rzuca się do przodu, zadając 400 punktów obrażeń wrogom, a arcyzdolność „Złośliwość” unieruchamia przeciwnika serią potężnych ataków, zadających 2000 punktów obrażeń przez 1,5 sekundy.
Tradycyjnie w aktualizacjach wprowadzono też nowe karty, elementy kosmetyczne, a także tryb Szturm (tymczasowo zastąpił Przetrwanie). Podczas walki w tej formie zabawy każde z zabójstw daje drużynie 5 punktów, a kontrolowanie obszarów zapewnia 2 punkty na sekundę. Wygrywa ekipa, która jako pierwsza zdobędzie 400 punktów lub ma ich więcej po 10 minutach rozgrywki.
W lipcu doczekaliśmy się aktualizacji beta 54, której główną atrakcją jest kolejna postać – wojowniczka Lian odpowiedzialna za zadawanie dużych obrażeń. Jej podstawowym orężem jest przekazywany z pokolenia na pokolenie rodowy karabin, zadający w podstawowym ataku 400 punktów obrażeń co 0,45 s. Umiejętność „Odwaga” sprawia, że kobieta oddaje salwę rażącą wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu. „Obecność” pozwala na naładowanie broni przez 0,5 s i wykonanie strzału (800 punktów obrażeń) z dużej odległości. Moc „Łaski” pozwala na wykonanie uniku i oddanie strzału w przeciwnika stojącego najbliżej miejsca, w które celujesz. Natomiast „Oświecenie” skupia energię, co pozwala włączyć tymczasową odporność na obrażenia i kontrolować tłum przez 1 s. Następnie bohaterka strzela potężnym impulsem, który zadaje aż 1600 punktów obrażeń.
Wśród pozostałych nowinek pojawiły się oczywiście kolejne karty, ulepszenia doczekała się poczekalnia, pojawił się podgląd podczas wyboru mapy, w centrum aktywności dodano nowe powiadomienia o zakupach, a w sklepie filtrowanie według wybranego czempiona.
Nie zabrakło oczywiście licznych mniejszych usprawnień, związanych chociażby z personalizacją postaci.
W kolejnych tygodniach swego istnienia twórcy Paladins: Champions of the Realm dodali dwóch nowych czempionów. Pierwszym jest Jenos – postać wsparcia. Korzysta on z tak zwanego „Rozbijacza gwiazd”, czyli specjalnej broni czerpiącej moc z gwiazd, która zadaje 120 punktów obrażeń co 0,13 sekundy. Jedną z jego mocy jest „Gwiezdny znak” odnawiający co sekundę (działa maksymalnie przez 10 sekund) 250 PŻ. Oprócz tego Jenos umie manipulować grawitacją, podnosząc wroga w powietrzę, szybciej się poruszać oraz gromadzić i w momencie uwalniać energię, zadającą 2400 obrażeń.
Strix to silny bohater zadający spore obrażenia (1300 na sekundę) przy użyciu karabinu Szpon. Dodatkowo ma on jeszcze drugą broń – pistolet samopowtarzalny, zmniejszający zdrowie wrogów przy każdym celnym strzale o 250 punktów. Dzięki lunecie zyskuje wyborową celność, a flara pozwala mu ujawniać położenie przeciwników. Poza tym granatem hukowym oślepia pobliskie cele na trzy sekundy, a kamuflaż pozwala mu zniknąć z pola widzenia kosztem punktów energii.
Oprócz nowych bohaterów, w aktualizacjach pojawiły się też kolejne karty, cotygodniowa rotacja czempionów, legendarny zaczarowany klucz do promieniujących skrzyń (gwarantuje brak duplikatów) czy też dodatkowe elementy przydające się podczas dostosowywania postaci. Jednak jedną z ważniejszych zmian są rozgrywki rankingowe 2.0. Gracze zostają podzieleni na siedem poziomów:
Pierwszych pięć podzielonych jest na pięć dywizji. Podczas zabawy zdobywamy tak zwane Punkty Triumfu (PT), a po uzyskaniu ich odpowiedniej liczby przenosimy się do wyższej dywizji, by ostatecznie zdobyć kolejny poziom. Z kolei by uzyskać tytuł Arcymistrza, należy załapać się do grona 100 graczy z największą liczbą PT.
By w ogóle myśleć o rozgrywkach rankingowych, trzeba być na przynajmniej 15. poziomie i posiadać 12 postaci, albo więcej. Za udział w rozgrywkach rankingowych przyznawane są rozmaite nagrody, np. skórki czy tytuły.
W aktualizacji oznaczonej numerem 59 wprowadzono postać flankującą, Talusa. Jest to wojownik korzystający z blastera – broni krótkiego i średniego zasięgu, zadającej obrażenia na poziomie 95 punktów co 0,1 s. Bohater umie także szybko doskakiwać do wrogów, raniąc ich (600 punktów obrażeń) i odrzucając w tył. Ponadto dysponuje umiejętnością Przeciążenie, która sprawia, że przeładowana broń strzela szybciej przez kilka sekund. Do tego dochodzą jeszcze dwie moce – Runa podróży to magiczny znak umożliwiający teleportację, a Prawdziwa moc to atak pozwalający przenieść się bezpośrednio w pobliże wroga, zadając 600 punktów obrażeń i odrzucając go.
Jak zwykle pojawiły się też nowe elementy służące do dostosowywania postaci oraz karty. Ponadto wprowadzono dogrywki do trybu Szturmu. Pozostałe zmiany i poprawki dotyczą np. skalowania obrazu na komputerach wyposażonych w karty grafiki korzystające z bibliotek DirectX 11 czy komunikatów wyświetlanych po opuszczeniu lobby meczu przez innych graczy.
We wrześniu wprowadzono również program VIP. Pisząc w skrócie, za 200 kryształów wykupuje się 14-dniowy pakiet VIP, pozwalający na zbieranie punktów VIP podczas rozgrywki. Następnie w specjalnym sklepie wymienia się je na ekskluzywne skórki, pakiety komentatorów itd. Do tego dochodzą jeszcze promieniujące skrzynki, drużynowe wzmocnienia VIP i inne fanty. Co ważne, w każdym kolejnym patchu pojawiać będą się nowe elementy kosmetyczne, dostępne tylko w programie VIP.
Październik przyniósł kolejną postać – Terminusa. Jest to potężny wojownik, mający 4900 punktów zdrowia. Jego bronią jest Topór Masakry, zadający 700 obrażeń przy każdym trafieniu. Bohater posiada również zdolność Wybuch Nieszczęścia. Jest to pocisk zadający 250 punktów obrażeń. Z kolei Wir Mocy pochłania nadlatujące kule wroga oraz obrażenia. Po zebraniu w ten sposób 1200 punktów obrażeń, wytwarza kumulację Wybuchu Nieszczęścia, którą magazynuje (może trzymać maksymalnie cztery). Kaskada to atak toporem z powietrza, dodatkowo spowalniający przeciwników, a Reanimacja to ostateczna umiejętność. Dzięki niej Terminus wraca do życia w towarzystwie eksplozji nekroenergii, zadającej 4000 obrażeń trafionym wrogom.
Oprócz standardowych elementów dodawanych w aktualizacjach (nowe karty i przedmioty kosmetyczne) oraz dalszym balansowaniu rozgrywki, w październiku wyeliminowano także kilka błędów. Pozbyto się m.in. buga odpowiedzialnego za wczytywanie bohaterów bez broni, przebywanie na strzelnicy powyżej 3 minut nie psuje widoku TPP, a do tego poprawiono tryb obserwatora.
Poza tym pojawiły się legendarne klucze, które gwarantują jedną unikatową kartę dla wybranej klasy czempionów. Można je znaleźć w promieniujących skrzyniach.
W listopadzie doczekaliśmy się Vivian – postaci zadającej duże obrażenia przy pomocy karabinu maszynowego. Dzięki „Dokładnemu celownikowi” tymczasowo poprawia swoją celność, ale jednocześnie o połowę zmniejsza szybkość poruszania się. „Deflektor” to nazwa rozstawianej z przodu tarczy, która blokuje 1800 obrażeń przez 6 sekund. „Dron z czujnikami” służy do ujawniania pozycji wrogów, a „Strażnice” to dwa drony strzelające energią (250 punktów obrażeń w każdej sekundzie).
Na sam koniec listopada udostępniono nowy system kart. W opublikowanym komunikacie wyjaśniano, że jedni gracze chcą się po prostu dobrze bawić, bez żadnych ograniczeń. Drudzy, dla których liczy się poważna rywalizacja, narzekali na konieczność odblokowania kart przez wypróbowaniem nowego czempiona w trybie rankingowym. Wprowadzone rozwiązania mają zadowolić obie grupy, gdyż wszystkie karty są teraz darmowe i natychmiast odblokowane, a ich kolejne rangi zdobywa się poprzez zbieranie duplikatów. W Szybkiej Grze, która zastąpiła normalną kolejkę, tworzymy talię z pięciu dowolnych kart. Natomiast w trybie rankingowym karty są dostępne na randze 3.
Ponadto warto jeszcze wspomnieć, że pojawiła się nowa mapa, Magistrate's Archives, z którą zapoznacie się na jednym z poniższych materiałów wideo.
Końcówka 2017 roku nie przyniosła nowego herosa, ale za to wprowadzono zmiany w systemie kart, których zbieranie wcześniej trwało zbyt długo, niektóre z nich były za mocne, a poziom ulepszania „nie był fajny”. W związku z tym zatroszczono się o następujące nowości:
Styczniowa aktualizacja oznaczona numerem 65, oprócz nowego herosa, nie wprowadziła żadnych większych nowości. Kolejnym czempionem został Moji i przyjaciele. Jest to niewielki wojownik flankujący jeżdżący na dwugłowym chowańcu Po-Li. Jego podstawowym atakiem jest Splunięcie chowańca, czyli strzał magicznym pociskiem, zadającym 250 punktów obrażeń. Rozprysk chowańca to narzędzie walki drugiej głowy gada, która co 0,1 s zadaje 40 obrażeń w kolumnie magicznej energii, a dodatkowo nakłada 1 magiczny znak na ofiarę. Magiczna bariera to trwające przez 2 s pole ochronne. Ponadto Moji i przyjaciele korzysta ze zdolności Trucht, czyli szybkiego biegu, oraz Bon Appetit – zaklęcia przemieniającego ofiarę w przysmak. Po jego zjedzeniu wróg umiera.
Oprócz tego pojawił się klasyczny tryb Team Deathmatch. Zmagania toczą się do czterdziestu zabójstw na mapach Trade District, Foreman's Rise oraz Magistrate's Archives.
W kolejnych dwóch aktualizacjach Paladins: Champions of the Realm – OB 66 i OB 67 – pojawiły się ważne zmiany. Przede wszystkim doczekaliśmy się debiutu trybu Battlegrounds (przeczytacie o nim w dziale 4.3). Poza tym pozbyto się udostępnionego w listopadzie 2017 roku zmienionego systemu kart, jako że się nie sprawdził. Powrót do starego rozwiązania ma sprawić, że wszystkie osoby będą rozpoczynać rozgrywkę na tym samym poziomie, bez konieczności grindowania lub wydawania pieniędzy. Pociągnęło to za sobą również zmiany w przyznawaniu złota, które zarabia się szybciej, ale należy się liczyć ze wzrostem ceny. Oficjalna rozpiska wygląda tak:
Bohaterowie:
Pakiety mowy:
Elementy kosmetyczne mistrzostwa:
Warto również wspomnieć, że karty legendarne zastąpiono tak zwanymi „talentami”, które odblokowuje się poprzez granie danym czempionem i zdobywanie nowych poziomów. Zwiększono również szybkość zdobywania doświadczenia mistrzowskiego.
Poza tym pozbyto się pewnych błędów oraz wprowadzono kolejne elementy kosmetyczne.
W marcu i kwietniu 2018 roku opublikowano trzy aktualizacje. Pierwsza z nich, nazwana OB 68, nie wprowadziła ogromnych zmian. Największą nowością było wydarzenie „Oblężenie Wzgórza wniebowstąpienia” wraz z dedykowaną mapą. Gracze wcielali się w losową postać reprezentującą Paladynów lub Magistrat i po prostu walczyli z przeciwnikami. Nowinką był zredukowany o 50% czas odnowienia mocy. Ponadto deweloperzy zrezygnowali z systemu części i elementów służących do modyfikowania wyglądu postaci, na rzecz bardziej klasycznych skórek. Dodano również nowe ramki ładowania czy zmieniono ekran wczytywania, na którym prezentowana jest grafika czempiona.
W OB 69 pojawił się kolejny bohater – Khan. Jest to czempion walczący w pierwszej linii, korzystający z ciężkiego automatu, zadającego 180 punktów obrażeń co 0,26 s. Jedną z jego umiejętności jest Ostoja, zapewniająca 6000 PZ. Okrzyk bojowy to potężny ryk, dający chwilową odporność na obrażenia i regenerujący pobliskim sojusznikom 800 PZ. Zdolność Uchwyt dowódcy pozwala złapać, ogłuszyć i rzucić przeciwnikiem, a Pokonanie przyciąga wroga, którego można później dowolnie przesuwać lub odrzucić.
Przy okazji aktualizacji OB 70 deweloperzy skupili się na dopieszczeniu wcześniej wprowadzonych zmian i Khana. Patch ten zakończył również wydarzenie „Oblężenie Wzgórza wniebowstąpienia” rozpoczęte w aktualizacji OB 68. Ponadto ze sklepu wycofano Pakiet założycielski, który został zastąpiony Pakietem czempionów, Biletem sezonu i Cyfrowym Wydaniem Deluxe.
14 marca 2017 roku studio Hi-Rez rozpoczęło zamkniętą betę na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Można do niej dołączyć na kilka sposobów. Przede wszystkim niezbędny kod otrzymacie w naszym rozdawnictwie zorganizowanym wraz z deweloperem gry – informacje na ten temat znajdziecie w tym miejscu. Ponadto możecie wykupić Pakiet założycielski (piszemy o nim w dziale 3.1), który również daje gwarantowany dostęp do zabawy. Dodatkowo da się zarejestrować na oficjalnej stronie (PlayStation 4 lub Xbox One), ale w tym przypadku trzeba liczyć na szczęście.
Po niecałych dwóch miesiącach zamkniętych testów, 3 maja 2017 roku gra doczekała się startu otwartej bety na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Przy okazji studio Hi-Rez wypuściło widoczny poniżej zwiastun oraz zorganizowało specjalne wydarzenie (zakończyło się 9 maja), w którym można było zdobyć dwa razy więcej złota.
AKTUALIZACJA #2: Po debiucie trybu Paladins: Battlegrounds okazało się, że deweloper zmienił zdanie i ostatecznie battle royale ukaże się jako samodzielna gra zatytułowana Realm Royale.
AKTUALIZACJA #1: Tryb Paladins: Battlegrounds zadebiutował w lutym 2018 roku wraz z aktualizacją OB 66.
Na początku 2018 roku zapowiedziano nowy tryb – Paladins: Battlegrounds. Ukaże się on w pierwszym kwartale tego samego roku i umożliwi zabawę w popularnej formie rozgrywki battle royale. 100 graczy, podzielonych na 2-4 osobowe grupy, trafia na liczącą 4,5 km kwadratowych (ponad 350 razy większa lokacja niż przeciętna mapa trybu Oblężenia), gdzie walczy o przetrwanie. Na początku spotkania nie dysponuje się odpowiednim ekwipunkiem wzmacniającym, który trzeba znaleźć. W odróżnieniu od innych tego typu gier, w Paladins: Battlegrounds każdy czempion ma własną broń i zestaw umiejętności – jest on dostępny od początku. W miarę upływu czasu gracze zyskują na sile i walczą na coraz mniejszym terenie. Ponadto można korzystać z wierzchowców, a po utracie całego zdrowia nie umiera się od razu. Zamiast tego nasz heros zostaje zamieniony w kurczaka i może jeszcze starać się przetrwać, czekając na ratunek jednego z pozostałych członków drużyny. Wygrywa ekipa, która jako jedyna utrzyma się przy życiu.
8 maja 2018 roku odbyła się oficjalna premiera gry Paladins: Champions of the Realm. Wcześniej projekt był dostępny na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz PC-tach w ramach otartych beta-testów. By uczcić debiut projektu deweloperzy rozdawali do 31 maja 200 kryształów i awatara wszystkim osobom, które zalogowały się do gry.
Gracze
Steam
16