Współtwórcy Assassin's Creed, Call of Duty i Borderlands zakładają nowe studio i zrobią RPG-a AAA

Współtwórcy serii takich jak Assassin's Creed, Call of Duty i Borderlands założyli nowe studio – Nesting Games – pod skrzydłami 505 Games. Jego celem ma być opracowanie produkcji RPG AAA dla jednego gracza bez olbrzymiego otwartego świata.

Hubert Śledziewski

Współtwórcy Assassin's Creed, Call of Duty i Borderlands zakładają nowe studio i zrobią RPG-a AAA.
Współtwórcy Assassin's Creed, Call of Duty i Borderlands zakładają nowe studio i zrobią RPG-a AAA.

Męczy Was ogrom otwartych światów w grach Ubisoftu? Cóż, nie jesteście sami – deweloperzy pracujący nad zawierającymi je tytułami francuskiego wydawcy (m.in. Assassin's Creed: Syndicate, Odyssey czy Valhalla, a także Immortals: Fenyx Rising) najwyraźniej też mają ich dość. Kilku byłych pracowników firmy, do spółki z osobami, które zajmowały się takimi seriami jak Borderlands czy Call of Duty, postanowiło założyć w kanadyjskim Quebecu nowe studio – Nesting Games. Jego celem ma być stworzenie RPG-a AAA dla jednego gracza, ale bez olbrzymiego otwartego świata. Jak stwierdził dyrektor kreatywny (CCO) studia, Jordane Thiboust:

Chcemy wrócić do tworzenia gier RPG, których fundamentem będą immersja, wspaniałe postacie, świetne historie i mocny gameplay. Odchodzimy od modelu „ogromnego otwartego świata” pełnego „znajdziek” i powracamy do doświadczeń opartych na treści, które szanują czas graczy. Niezależnie od długości sesji, zawsze otrzymasz ciekawą zawartość i satysfakcjonujące doznania.

Na razie Nesting Games tworzy osiemnaście osób (ich nazwiska znajdziecie tutaj), ale skład studia nie jest jeszcze pełny. Poszukiwani są m.in. twórcy postaci, grafik i animacji 3D czy programiści sztucznej inteligencji. Prawdopodobnie minie kilka lat, zanim zagramy w pierwszą produkcję firmy, ale jej współwłaściciel i przyszły wydawca, spółka Digital Bros – publikująca jako 505 Games – zapewnia, że deweloperzy mogą liczyć na pełną swobodę twórczą.

Directorate Novitiate

Directorate Novitiate

PC
wczesny dostęp

Data wydania: 2025 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
Przed premierą
3
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

73

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-09-16
23:15

KubekKubek01 Junior

😉

Olbrzymi otwarty świat a olbrzymi otwarty świat to nie to samo. W wiedźminie czy RdR2, światy żyły, były ciekawe, różnorodne. W Valhalli gdzie się nie polezie to samo. Nuda nuda nuda i nieciekawy świat. Nic się nie dzieje. Ale jak biorą się za to goście od CODa to będzie gra na max 48h

Komentarz: KubekKubek01
2021-09-16
15:05

kęsik Legend

kęsik
😒

Nigdy nie rozumialem ludzi narzekajacy na te dodatkowe aktywnosci.

Otwarty świat w grach powinien oferować coś więcej niż tylko to że jest "duży" i "ładny". Co z tego że jest duży, ładny i można sobie po nim pojeździć dla samego jeżdżenia jeżeli nie ma w tym świecie nic ciekawego do zrobienia ani do odkrycia? Nowe AC (i ogólnie większość nowych gier Ubi) są właśnie przykładem na to jak nie robić otwartych światów.

Komentarz: kęsik
2021-09-16
14:54

maciell Senator

Komentarz: maciell
2021-09-16
10:34

darkpalladinPL Konsul

darkpalladinPL
😐

rpg na 4-6h i 500h grindu tego samego w 10różnych odmianach XD !

Podziękuję i takiego kiczu nigdy nie tknę

Komentarz: darkpalladinPL
2021-09-16
09:25

maciell Senator

maciell

No ,a co mial powiedziec jak to 18 osobowe studio. Otwarte swiaty to robia setki osob. Ubi klepie swoje gry bo maja mnostwo assetow, ktore moga wykorzystac. Maja swoj silnik. Wiekszosc graczy sama nie wie czego chce. Zaloze sie, ze czesc tu piszacych jak wyjdzie gra i przeczytaja, ze gra na 20h za 300 zl to nie kupia. Gram w gry juz prawie 30 lat. I nie chce sie cofac do czasow jakie byly. Ja lubie otwarte swiaty. Lubie wolnosc jaka mi dawaja. Lubie miec wybor co robie. Wszystkie te poboczne aktywnosci nie sa obowiazkowe. Nie chcesz ich robic to ich nie rob. Wiekszosc gier z otwartym swiatem umozliwia przejscie gry nie robiac pobocznych misji/znaczkow na mapie. Nie chcesz robic to nie rob, ale sa ludzie, ktorzy lubia. Ja uwielbiam grac w AC Origin/odyssey/Valhalle. Ja jezdzilem do znaczkow, ale po drodze podziwialem ten swiat. W AC Valhalla jezdzilem dla samego jezdzenia. Po prostu podobal mi sie ten otwarty swiat. Nigdy nie rozumialem ludzi narzekajacy na te dodatkowe aktywnosci. Jakby ktos im przy glowie bron trzymal. Z drugiej strony kupilem tez ps4 dla gier sp z niedluga rozgrywka. Kocham ICO/Shadow of the Colossus/The Last Guardian/nowego GOW etc. etc.

Komentarz: maciell

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl