Twórcy RTS-a Tempest Rising chcą skłonić EA do wskrzeszenia Command & Conquer

Twórcy Tempest Rising zapowiadają swoją grę jako inspirowaną serią Command & Conquer. Ich produkcja ma skłonić EA do wskrzeszenia tej klasycznej marki RTS.

Damian Miśta

Twórcy RTS-a Tempest Rising chcą skłonić EA do wskrzeszenia Command & Conquer.
Twórcy RTS-a Tempest Rising chcą skłonić EA do wskrzeszenia Command & Conquer.

Sympatia fanów do ulubionych gier potrafi działać na rzecz tworzenia pięknych owoców miłości. W trakcie tegorocznego gamescomu zaprezentowano pierwszą misję z gry Tempest Rising, która jest wzorowana na serii Command & Conquer. Twórcy ze studia Slipgate Ironworks na niemieckich targach spotkali się z redakcją PCGamesN i podczas rozmowy opowiedzieli o tym, co ich inspiruje przy tworzeniu następcy klasyki zapoczątkowanej przez Westwood Studios.

Jak się okazuje, członkowie Slipgate w przeszłości aktywnie działali na rzecz społeczności C&C. Wśród nich znajdują się m.in. współtwórcy jednej z największych fanowskich stron – CNCNZ.com. Witryna jest prowadzona od lat 90. Natomiast główny projektant Tempest Rising – Brandon Casteel – prowadzi bloga Wayward Strategy, gdzie zajmuje się tematyką gier RTS.

Wygląda więc na to, że inspiracja marką C&C przy tworzeniu omawianego projektu nie wzięła się znikąd, a Slipgate deklaruje w tym działaniu także i inny cel. Tempest Rising ma być tytułem, który sprawi, że aktualny właściciel ulubionej serii twórców tej gry – Electronic Arts – zdecyduje się na powrót do niej. Natomiast ostatni mobilny spin-off Command & Conquer: Rivals nie jest dla nich satysfakcjonujący. Co więcej, Tempest Rising ma być kolejnym krokiem ku renesansowi gier RTS po Age of Empires IV.

Spadkobierca Command & Conquer

Tempest Rising jest zapowiadany jako klasyczny RTS, który będzie czerpał garściami z przedstawicieli gatunku z lat 90. i wczesnych 2000. Produkcja zaoferuje trzy unikalne frakcje o odmiennym stylu prowadzenia rozgrywki. Do dyspozycji zostaną nam oddane dwie kampanie dla pojedynczego gracza, „luźniejsze” tryby jak potyczki czy gry niestandardowe i możliwość grania z innymi graczami w oparciu o system Elo (rankingowy).

Nie jest jeszcze znana konkretna data premiery Tempest Rising. Wydanie gry na PC odbędzie się najprawdopodobniej w 2023 r. Przewidywana cena to 39,99 dolara, czyli na Steamie ok. 143 zł.

Tempest Rising

Tempest Rising

PC
po premierze

Data wydania: 24 kwietnia 2025

Informacje o Grze
5.7

GRYOnline

6.8

Gracze

8.8

Steam

7.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Damian Miśta

Autor: Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2022-09-04
12:53

zanonimizowany1373004 Generał

IIIIIIIIIIIIII
Nawet jeśli będzie StarCraft 3, to nie ma gwarancji, że będzie tak samo dobry co StarCraft 1 i 2. To nie sam Blizzard co kiedyś. Po całej cyrku, jaki jest Warcraft III: Reforged.

Komentarz: zanonimizowany1373004
2022-09-04
14:15

Iron112 Legionista

A ja chciałbym aby ktoś wskrzesił serię Earth, zwłaszcza Earth 2150.

Komentarz: Iron112
2022-09-04
16:39

epilepsja Pretorianin

Jeszcze taka gierka szykuje się na 2023 , coś jak supreme commander ; ] Czekam na nią bo sc daje rade ; ]

Komentarz: epilepsja
2022-09-04
20:14

zanonimizowany1359977 Senator

Generals, ale bez limitu jednostek i jakiś bohaterów.
Po prostu umożliwić w niemal kazdej misji super miodny tank rush czy heliktoper rush, czyli niezawodna taktyka wygrywania bitew czyli zasypanie wroga taka iloacia wojska, ktorej nie ma szans zatrzymać, taktyka ktorej nie stosuja ukraińce, przez co wojna ciagnie sie juz o pol roku za dlugo.

Komentarz: zanonimizowany1359977
2022-09-04
21:52

Michaelo18 Legionista

Zrobić RTS'a z limitem jednostek to jak zrobić grę wyścigową bez biegu wstecznego. Niby można ale na co to komu. Stare C&C miały to do siebie, że robiło się pierdyliard jednostek i robiło jeden konkretny atak lub brało przeciwnika na przetrzymanie jeśli atakował falami. Z limitem jednostek coś takiego nigdy się nie uda bo nie można robić jednostek na zapas jednocześnie atakując. Już C&C 4 odrzucało przez to rozwiązanie i jeśli tutaj też to wprowadzą to ten tytuł skończy tak samo.
Takie moje skromne zdanie na ten temat

Komentarz: Michaelo18

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl