Wkrótce nie zagrasz w Minecraft na PC bez konta Microsoftu
Studio Mojang potwierdziło plotki na temat planowanej migracji w grze Minecraft. Wkrótce posiadacze wydania Java Edition będą musieli założyć konto Microsoftu, jeśli będą chcieli kontynuować zabawę z tytułem.

- studio Mojang potwierdziło planowaną migrację kont Minecraft: Java Edition na platformę Microsoftu;
- pod koniec tego roku nowi gracze będą musieli utworzyć konto Microsoftu. Natomiast dotychczasowi nabywcy zostaną przeniesieni na platformę firmy na początku 2021 roku;
- zmiana pozwoli twórcom na wprowadzenie systemu dwustopniowej weryfikacji logowania, dodatkowe opcje kontroli rodzicielskiej i garść innych funkcji.
Miesiąc temu pojawiły się doniesienia na temat rzekomej migracji kont pecetowego wydania Minecrafta. Dziś studio Mojang potwierdziło, że posiadacze Minecraft: Java Edition będą musieli przenieść się na platformę Microsoftu. Sytuację wyjaśniono we wpisie na oficjalnej stronie gry, ale twórcy opublikowali też filmik z Nathanem „Dinnerbone” Adamsem, w którym odniesiono się do potencjalnych obaw społeczności.
Rezygnacja z kont Mojang ma zapewnić większe bezpieczeństwo. Wraz z przeprowadzką na platformę Microsoftu otrzymamy m.in. system dwuetapowej weryfikacji logowania, dodatkowe opcje kontroli rodzicielskiej oraz możliwość blokowania czatu i zaproszeń. Ponadto gracze będą mieli wszystkie pecetowe wydania produkcji z serii Minecraft w jednym miejscu. Dotychczasowi użytkownicy otrzymają też prezent po udanej migracji w postaci specjalnej peleryny.
Twórcy są świadomi, że zmiana może wzbudzić zaniepokojenie niektórych graczy – wystarczy rzucić okiem na udostępniony filmik. Dlatego zespół Mojang postarał się rozwiać wątpliwości co do planowanej migracji. Przesiadka na konta Microsoftu nie będzie miała żadnego wpływu na zawartość Minecraft: Java Edition. Gracze nadal będą mogli tworzyć własne skórki i mody jak dotychczas. Bez zmian pozostanie możliwość gry ze znajomymi niezależnie od posiadanej wersji gry na PC, wliczając w to rozgrywki PvP. Zaznaczono też, że konto Microsoftu będzie niezbędne do zabawy. Nowi gracze będą zakładali je automatycznie pod koniec roku, aczkolwiek nie podano dokładnej daty. Natomiast przeprowadzka dotychczasowych użytkowników rozpocznie się na początku 2021 roku. Więcej szczegółów na temat migracji podano na oficjalnej stronie Minecrafta.

Mimo starań studia Mojang, nie wszystkich przekonują argumenty za migracją (vide Reddit). U niektórych najwyraźniej wiąże się to z awersją do Microsoftu, ale są też bardziej uzasadnione obawy. Część graczy wskazuje na problem z blokowaniem dostępu do usług giganta z Redmond za sprawą fałszywych raportów użytkowników, nawet wtedy, gdy gramy wyłącznie samotnie. Inni zwracają uwagę na osoby korzystające z kilku kont Minecrafta (na przykład twórców machinim), jako że będą musiały utworzyć osobny profil dla każdego z nich.
- Oficjalna strona gry Minecraft
- Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
- Minecraft – poradnik do gry
- Najlepsze mody do gry Minecraft – niezłe modyfikacje do Minecrafta

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
NoScope Junior
Z tą poprawą bezpieczeństwa to bajeczki. Wszystko to tylko biznes
vorimenn Generał

Produkt należący od lat do Microsoftu, więc nie widzę tutaj żadnego zaskoczenia, ani problemu w tym, aby móc się raz zalogować na ich konto i mieć to z głowy.
MrPawlo112 Pretorianin

Cóż, jeżeli nie będzie łączył się ze sklepem a będzie to jedynie zmiana ikonki to dla mnie nie ma problemu, gorzej z tymi co nie mają premium
Splinter6662 Junior
No fajna zmiana "dla bezpieczeństwa", mogą mydlić oczy ludziom tymi pelerynami, ale miliony graczy (w tym ja) bardzo prawdopodobnie stracą konta, bo są one założone na starych emailach.
Grajek Centurion
Grałem na wersji 1.12.2 offline z 25 modami. Niektóre były bardzo skomplikowane jak chociażby mod pogody i tornad czy Jurassic World. Do tego dokładałem całą grupę przepięknych modów przyrodniczych natura i animalsów. Wszystko działało pięknie, błyskawicznie bez lagów i zacinek. Nadeszło 1.14 z nieszczęsnym kelpem i zaczęło się. Płynne ładowanie chunków wyleciało, czasami na oceanie nie mogłem zobaczyć co było 30 kratek obok. Gra się wykrzaczała i to bez modów, które musiałem odciąć bo ich zwyczajnie jeszcze nie było. Gra stała się brzydka i nudna. Straciłem cały swój przepiękny świat budowany kilka lat. Najdziwniejsze dla mnie było jednak to, że ta sama gra z tym samym podstawowym światem inaczej zachowywała się na moim win7 a inaczej na win10 syna. I wtedy zrozumiałem. Microsoft nie po to przejął Minecrafta żeby nam dać lepszą grę tylko po to aby zrobić ohydny biznes zmuszenia graczy do przejścia na win10 i przy okazji zniszczenia całej rzeszy współtwórców dotychczasowego oprogramowania open source Minecrafta i całkowitego przejęcia kodu.
Dokładnie ten sam proces zastosowało Adobe celem zniszczenia Flasha Macromedii.
Teraz mam wersję 1.16.2. Po załadowaniu gry na win7 muszę czekać 5 minut na stabilizację. Wcześniej gra jest niemożliwa.
Aktualnie prowadzę swój ogólnodostępny serwer Minecrafta i szlag mnie trafia gdy co chwilę są updeaty które zmuszają do reinstalacji serwera a dokładniej zainstalowanych pluginów. I naprawdę smutno mi się robi gdy obserwuję jak ze zmęczenia powyższym wykruszają się powoli Ci Bezimienni którzy tworząc wspaniałe darmowe mody i pluginy tak mocno przyczynili się do rozbudowy tej przepięknej gry.
Pozdrawiam Graczy
PS. Zaliczyłem ok 200 gier, cena nie miała znaczenia, i uczciwie przyznaję biorąc pod uwagę całość możliwości: Minecraft jest/był najlepszą grą na świecie.
Chwala niech będzie Notchowi i wszystkim jego wyznawcom.
Acha, i proszę nie piszcie, że mogę zawsze wrócić do 1.12.2 bo nie mogę, próbowałem. Microsoft tak zręcznie skombinował kod launchera, że ten wprowadza destrukcyjne zmiany tym którzy są niepokorni.