Wizyta na planie Fallouta była dla Todda Howarda „surrealistycznym” doświadczeniem. „Udostępnialiśmy pliki prosto z gier, a oni drukowali je w 3D”

Fallout to serial, którego twórcy dbali o najmniejsze szczegóły scenografii i nie opierali się na CGI. Todd Howard z Bethesdy opowiedział o kulisach współpracy z filmowcami i swoich wrażeniach z wizyty na planie produkcji Amazona.

filmomaniak.pl

Pamela Jakiel

Komentarze

Wizyta na planie Fallouta była dla Todda Howarda „surrealistycznym” doświadczeniem. „Udostępnialiśmy pliki prosto z gier, a oni drukowali je w 3D”, źródło grafiki: Fallout, Jonathan Nolan, Amazon, 2024.
Wizyta na planie Fallouta była dla Todda Howarda „surrealistycznym” doświadczeniem. „Udostępnialiśmy pliki prosto z gier, a oni drukowali je w 3D” Źródło: Fallout, Jonathan Nolan, Amazon, 2024.

Fallout Amazona odniósł wielki sukces. Serial jest drugą produkcją z najlepszym otwarciem na platformie, cieszy się ogromną popularnością i zbiera świetne recenzje. Twórcy adaptacji wielokrotnie byli chwaleni za to, jak dobrze udało im się odwzorować świat znany graczom z oryginału. Filmowcy nie poszli na łatwiznę i nie opierali się na CGI, o tym, jak poważnie scenografowie podeszli do swojego zadania, opowiedział Todd Howard z Bethesdy.

W rozmowie z Kinda Funny projektant gier wyjawił, że miał okazję odwiedzić plan Fallouta, a doświadczenie to nazwał „surrealistycznym”. Todd Howard opowiedział, iż był przekonany, że twórcy zdecydują się uprościć pewne rzeczy i skorzystać z CGI, ale nic takiego nie miało miejsca. Producent gier był zaskoczony niezwykłą dbałością filmowców o szczegóły.

Wchodzisz, a tu cała dwupiętrowa Krypta, a w niej światła, i nie były to udawane światła. To niesamowita dbałość o szczegóły. Scenograf Howard Cummings skrupulatnie przeniósł każdą najmniejszą rzecz.

Co ciekawe, Todd Howard zdradził, że Bethesda „udostępniała pliki prosto z gier, a [filmowcy] drukowali je w 3D”. Ekipa scenografów ponoć nawet przepraszała, gdy nie zdołała przenieść jeden do jeden korytarza z gier, a dbałość o szczegóły była posunięta do tego stopnia, że filmowcy precyzyjnie przygotowali nawet dokumenty, np. notatki nadzorcy, raporty czy spis zapasów żywności, których i tak nikt z widzów nigdy nie przeczyta.

Powiedziałem: „Nawet nie sfałszowaliście stosu papierów!”.

To, jak świetnie ze swojego zadania wywiązali się filmowcy i scenografowie, sprawiając, że świat znany z Fallouta zaistniał na planie naprawdę, z pewnością przełożyło się zarówno na odbiór widowiska przez widzów, jak i na kreacje aktorów. Portretująca Lucy Ella Purnell i grający Hanka Kyle MacLachlan wyjawili, że dokładnie wykonane rekwizyty pozwalają odtwórcom ról lepiej wykonać swoją pracę. Artystom z pewnością przyjemniej pracowało się w realistycznej scenografii, niż gdyby musieli grać na zielonym tle.

Serial Fallout możecie obejrzeć na Amazon Prime Video.

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Serial:Fallout

premiera: 2024premiera PL: 2024sci-fiakcjakomediadramattajemnica

Nowy sezon Sezonów: 2 Odcinków: 16

Fallout to serial w konwencji postapo będący adaptacją serii gier wideo o tym samym tytule. Za reżyserię odpowiada Jonathan Nolan - autor kilku epizodów serialu Westworld. Projekt powstaje na zlecenie Amazon Studios. Showrunnerami są Graham Wagner oraz Geneva Robertson-Dworet. Produkcją zajmie się studio Kilter Films.

Serial Fallout

2

Pamela Jakiel

Autor: Pamela Jakiel

Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.

„My też nie chcemy czekać tak długo”. Bethesda szuka sposobów, aby przyspieszyć produkcję The Elder Scrolls i Fallouta

Następny
„My też nie chcemy czekać tak długo”. Bethesda szuka sposobów, aby przyspieszyć produkcję The Elder Scrolls i Fallouta

RPG sprzed 23 lat zaskakiwało współczesnymi rozwiązaniami. Evil Islands to zapomniana perełka gatunku

Poprzedni
RPG sprzed 23 lat zaskakiwało współczesnymi rozwiązaniami. Evil Islands to zapomniana perełka gatunku

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl