WildStar - MMORPG studia Carbine przeszło na model free-to-play
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zeszłoroczna gra MMORPG WildStar została przestawiona na model darmowy z mikropłatnościami. Doczekała się też przy okazji pokaźnej aktualizacji.
Przez ostatnich kilka lat zdążyliśmy się przyzwyczaić, że większość gier MMORPG, które startują jako produkcje z abonamentem, prędzej czy później zostaje przestawiona na model darmowy z mikropłatnościami. Najnowszym przykładem potwierdzającym ten trend stało się WildStar, czyli projekt studia Carbine, który trafił do sprzedaży w czerwcu zeszłego roku. Tytuł właśnie otrzymał potężną aktualizację przeobrażającą go w grę free-to-play i jednocześnie wprowadzającą także sporo innych zmian. Osoby, które wcześniej kupiły WildStar muszą zainstalować patcha, a użytkownicy dopiero chcący rozpocząć swoją przygodę z tą produkcją powinni udać się na oficjalną stronę, gdzie dokonają rejestracji i pobiorą klienta.
Autorzy poszli drogą wytyczoną przez wiele wcześniejszych produkcji MMORPG i po przestawieniu WildStar na model free-to-play zaoferowali także opcjonalną usługę abonamentową dla osób, które pragną dostępu do licznych bonusów i ułatwień, ale jednocześnie nie chcą zawracać sobie głowy mikropłatnościami. Warto jednak wspomnieć, że cała zawartość gry, czyli wszystkie lokacje, postaci i przygody, dostępna jest także dla graczy darmowych.

Łatka wprowadzająca model free-to-play ulepsza także wiele aspektów rozgrywki. Mocno przerobiono statystyki opisujące każdą postać, tak aby były one łatwiejsze do zrozumienia. Ponadto kompletnie przebudowano system kreacji bohaterów, samouczki oraz pierwszych kilka misji. Wszystko to ma sprawić, że pierwsze godziny spędzone w WildStar będą znacznie przyjemniejsze.
Liczne modyfikacje spotkały także system craftingu. Zawsze oferował on dużą swobodę w tworzeniu ekwipunku, ale korzystanie z niego było często niewygodne. Wprowadzone ulepszenia uproszczają interfejs i ułatwiają uzyskiwanie zamierzonych rezultatów. Listę zmian zamyka potężny lifting oprawy graficznej, w ramach którego zwiększono poziom detali i poprawiono optymalizację silnika.
Autorzy mają także w planach dalsze aktualizacje, zarówno te ulepszające rozgrywkę w odpowiedzi na sugestie graczy, jak i patche z dodatkową zawartością. Ponadto, na najbliższe trzy miesiące zaplanowano serię eventów, a twórcy przygotowali także nagrody za codzienne logowanie się na serwery.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- NCsoft
- free-to-play
- patche i aktualizacje
- MMORPG
- Carbine Studios
- zmiana modelu dystrybucji
- PC
Komentarze czytelników
Gordek Pretorianin
exkazer --> akurat od ok. 11:40 do 12:10 były wyłączone serwery z powodu wgrywania hotfixa. :)
czekoladowyjoe Konsul

Dobry syf wyszedł z tą grą. Tworzysz postać i klikając enter game klepsydra lata w nieskończoność. W skrócie nie da się zalogować do gry. Problem jest znany na forum od 3(!) dni devsi "pracują nad tym" - nic nie zrobili.
zanonimizowany338750 Generał
@czekoladowyjoe dokładnie mialem wczoraj to samo udało mi się zalogować, ale dzisiaj jest godzina 11:10 i mam Network error: Unable to connect......także porażka z tej gry.
czekoladowyjoe Konsul

@exkazer ja walczyłem jeszcze przed chwilą - był jakiś update - bug z klepsydrą zniknął, ale po intro (w momencie kiedy loguję już stworzoną postać) ekran wisi minutę na załadowanym pasku lokacji i tyle. Z powrotem menu.
Sir klesk Legend

Od wtorku nie udalo mi sie jeszcze zagrac. Probuje codziennie po pracy/przed praca i zawsze czekam nieskonczonosc w kolejce az w koncu robi sie na tyle pozno, ze musze odpuscic. Dzisiaj wstalem o 8 zeby sie wczesniej zalogowac to wywalalo jakis error po wpisaniu hasla. Teraz oczywiscie od godziny jestem w kolejce z informacja, ze zostala niecala minuta. Sorry ale to kurwa jest jakas amatorka. Do tego zamulony launcher przez ktory bylem o krok od poddania sie juz przy sciaganiu gry... w sumie to szkoda, ze jednak na tym sie nie zakonczylo.