Wiedźmin czy Cyberpunk? Studio należące do CD Projekt pracuje nad grą sieciową

Studio należące do CD Projektu pracuje nad grą multiplayer. Ma ono korzystać z którejś z marek polskiej firmy.

Przemysław Dygas

Wiedźmin czy Cyberpunk? Studio należące do CD Projekt pracuje nad grą sieciową.
Wiedźmin czy Cyberpunk? Studio należące do CD Projekt pracuje nad grą sieciową.
W SKRÓCIE:
  • Studio należące do CD Projekt pracuje nad grą multiplayer.
  • Produkcja będzie korzystać z którejś z ustanowionych marek polskiego dewelopera.
  • Mowa więc o grze wieloosobowej w uniwersum Wiedźmina lub Cyberpunka 2077.

W sieci pojawiły się interesujące oferty pracy zamieszczone przez CD Projekt. Okazuje się, że firma rekrutuje pracowników, którzy mieliby wejść w skład zespołu The Molasses Flood.

Studio pracuje nad grą multiplayer, osadzoną w którymś z uniwersów eksploatowanych przez polskich deweloperów.

Nadchodzi Wiedźmin multiplayer?

The Molasses Flood to bostońskie studio znane z takich tytułów, jak Drake Hollow oraz The Flame in the Flood. W ubiegłym roku zostało ono przejęte przez CD Projekt i już wtedy zapowiedziano, że deweloperzy zajmą się tworzeniem tytułu w ramach któregoś z ustanowionych IP.

W grę wchodziły więc zasadniczo tylko dwie marki: Wiedźmin oraz Cyberpunk 2077. Teraz zaś dowiedzieliśmy się również, że mowa o produkcji multiplayer, na co wskazują wspomniane wcześniej oferty pracy.

Wiedźmin czy Cyberpunk? Studio należące do CD Projekt pracuje nad grą sieciową - ilustracja #1
Źródło: CD Projekt

W opisach poszczególnych stanowisk możemy przeczytać, że deweloperzy zajmą się projektowaniem różnych trybów gry oraz scenariuszy, a sama produkcja wykorzysta technikę proceduralnego generowania poziomów, jak i tworzenia ich „ręcznie”. Wiemy też, że gra będzie posiadać rozbudowane funkcje społecznościowe, wewnętrzną ekonomię oraz złożony „żywy” świat.

Ponadto z ogłoszeń możemy wywnioskować, że tytuł będzie tworzony w oparciu o silnik Unreal Engine 4. Wzmianka w opisie stanowiska Senior Engine Programmera sugeruje jednak, że studio może korzystać także z nowszego Unreal Engine 5. Informacje w poszczególnych ofertach sugerują, że studio pracuje nad naprawdę dużą produkcją multiplayer.

Na razie możemy jedynie spekulować, którą z marek wykorzysta The Molasses Flood. Bardziej prawdopodobną opcją wydaje się być jednak Wiedźmin.

O trybie multiplayer do Cyberpunka 2077 wiemy już od dłuższego czasu, więc wątpliwe, by CD Projekt zamierzało teraz ukrywać ten fakt. Utrzymywanie tajemnicy wokół niezapowiedzianego projektu związanego z uniwersum Wiedźmina jest zaś całkowicie zrozumiałe.

Jaka jest prawda, dowiemy się jednak dopiero w momencie oficjalnej zapowiedzi tytułu. Chwilowo pozostają nam jedynie spekulacje oraz wnioski wyciągane ze wspomnianych wcześniej ogłoszeń.

  1. The Molasses Flood – oficjalna strona
Podobało się?

18

Przemysław Dygas

Autor: Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-06-13
12:28

stalkerrr Konsul

stalkerrr

Czyli kolejne pieniądze wyrzucone w błoto xd

Komentarz: stalkerrr
2022-06-13
14:57

zanonimizowany1314152 Pretorianin

Rzucę taki komentarz w stylu koncert życzeń, a nuż się uda.

Chciałbym, żeby w takiej grze typu multiplayer z "żywym" światem wszystko myślało. Żeby potwory które często zabijasz goniły Cię stadami albo robiły zasadzki. Żeby silniejsi przeciwnicy AI byli agresywni i przeganiali słabszych graczy, a słabi przeciwnicy schodzili z drogi. Żeby jakieś bronione zamczyska czy fortece, czy kryjówki były przygotowane na intruzów (pułapki, zasadzki, okrążenie, ucieczka ze skarbem...), żeby każde zwierzę czy mob, które mijasz, zwracało uwagę i było przygotowane. Żeby AI zmieniało oręż względem naszego oręża. Żeby jakieś grupy zbrojne wyznaczały za nas nagrody. Żeby urodzaj wśród zwierzyny był zależny od pogody/pory roku. Żeby handlarze robili Cię w jajo, jak stwierdzą że nie myślisz (triggerem może być jakaś zbroja, quest, przynależność itp.).

Żeby bogaci byli respektowani, ale żeby często ktoś się na nich zasadzał z AI. Żeby zabicie jednego członka grupy ściągało wszystkich, żeby hałas był naprawdę zauważalny nawet wśród przeciwników z pobliskich miejscówek.

Ale to chyba nie Boże Narodzenie. :/

Komentarz: zanonimizowany1314152
2022-06-13
15:48

Rufjan Konsul

skonczy sie pewnie na mobilce w stylu łapania pokemonów z kolegami :D

Komentarz: Rufjan
2022-06-13
17:18

Endersik Centurion

W jednej z ofert prac dla The Molasses Flood jest Grafik 3D i tam można poczytać że musisz mieć doświadczenie z tworzeniem osób i potworów a gdzie są "potwory" no w wiedźminie i też można z tego samego ogłoszenia przeczytać że będzie to gra stylizowana - coś jak Sea Of Thieves

Komentarz: Endersik
2022-06-13
17:26

zanonimizowany935386 Generał

Zagrał bym sobie w jakąś Wiedźmińską gache w stylu Genshina, lub Honkaia, mocno nastawioną na fabułę i różne ciekawe postacie.

Komentarz: zanonimizowany935386

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl