Artysta Leo Torres opracował imponującą nową wersję miasta Whiterun ze Skyrima. W jego wersji, zbudowanej na silniku Unreal Engine 5, metropolia ta nie tylko ma więcej detali, ale jest również znacznie większa.
W ostatnich miesiącach YouTube zalały filmiki pokazujące, jak popularne gry mogłyby wyglądać na silniku Unreal Engine 5. Większość z nich to śmieciowe materiały, przygotowane w szybkim tempie z gotowych elementów (moim ulubionym przykładem, jak kiepski jest to trend, jest komicznie wręcz złe Breaking Bad na UE5).
Od czasu do czasu trafia się jednak wyjątek od tej reguły i za opracowanie takiego filmiku bierze się prawdziwy fan z pasją. Do tej kategorii można zaliczyć materiał, którego autorem jest Leo Torres, odtwarzający na Unreal Engine 5 słynne miasto Whiterun z The Elder Scrolls V: Skyrim.
Whiterun, w polskiej wersji językowej znane jako Biała Grań, to miasto, którego jarlem jest Balgruuf Większy. Otacza je wiele farm oraz liczne wieże. Podczas przechadzania się jego ulicami możemy usłyszeć chyba najpiękniejszy utwór muzyczny w całym soundtracku Skyrima, czyli The Streets of Whiterun.
Leo Torres wiernie odtworzył w Unreal Engine 5 klimat Białej Grani, pokazując jak to miasto mogłoby wyglądać, gdyby studio Bethesda kiedykolwiek zdecydowało się na opracowanie prawdziwego remake’u Skyrima.
Jak dużą robi to różnicę, możecie zobaczyć, porównując filmik ze screenem pokazującym Białą Grań w Skyrimie.
Gracze są zachwyceni filmikiem. Poniżej przytaczamy kilka komentarzy z YouTube i Reddita.
Oszałamiające. Kupiłbym Skyrima na Unreal Engine 5.
Ja również kupiłbym Skyrima po raz 5.
Wyszło świetnie. Idealnie uchwycono typ miejsca, jakim jest Whiterun.
Brak mi słów. Przez lata wyobrażałem sobie to, jak Whiterun mógłby wyglądać w pełnej skali. Tak fajnie zobaczyć, że ktoś to faktycznie zrobił i do tego z takim podejściem :)
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Gracze rzucili się na starego Total Wara po premierze wielkiej modyfikacji. To pokazuje potęgę modów
GRYOnline
Gracze
Steam
13

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.