Weterani Warcrafta i StarCrafta tworzą pecetowego RTS-a na Unreal Engine 5
Kluczowi deweloperzy gry StarCraft II i dodatku Warcraft III: The Frozen Throne założyli nowe studio, gdzie pracują nad pecetowym RTS-em. Na ten cel pozyskali od inwestorów już ponad 34 mln dolarów.

- to pecetowy RTS od twórców gier Warcraft III i StarCraft II,
- projekt powstaje na silniku Unreal Engine 5,
- na pewno zaoferuje tryb kooperacyjny i PvP,
- na razie nie wiadomo, czy dojdzie do tego kampania,
- nie zabraknie w nim za to edytora map,
- nowy RTS nie będzie jedynie ładniejszą wersją starych pomysłów,
- gra zostanie ujawniona w tym roku.
Powstaje nowy pecetowy RTS, tworzony przez weteranów tego gatunku, którzy wcześniej pracowali w studiu Blizzard Entertainment. Ich nowa firma nosi nazwę Frost Giant i może liczyć na wsparcie inwestorów – przekazali oni na produkcję już kilkadziesiąt mln dolarów.
Studio założyli w 2020 roku Tim Morten, który pełnił rolę reżysera gry StarCraft II, oraz Tim Campbell, czyli główny projektant kampanii w Warcraft III: The Frozen Throne. Do tej pory Frost Giant pozyskało od inwestorów 34,7 mln dolarów, dzięki czemu deweloping już jakiś czas temu ruszył pełną parą. Gra zostanie ujawniona w tym roku.
Wśród inwestorów są takie firmy, jak Kakao Games (wydawca PUBG) czy studio Riot Games. Zorganizowana niedawno akcja pozyskiwania wsparcia finansowego była najlepszą w historii Frost Giant i pozwoliła zasilić konta twórców kwotą 25 mln dolarów.

O grze wiadomo na razie niewiele. Opisywana jest jako „epicki RTS”, który spodoba się zarówno weteranom gatunku, jak i nowicjuszom. Produkcja ma również zadowolić fanów tworzenia własnych map. Projekt zaoferuje tryb kooperacyjny, jak również opcję PvP nadającą się do rozgrywek esportowych. Nie wiadomo na razie, czy w planach jest kampania fabularna, ale biorąc pod uwagę ilość uzyskanych przez Frost Giant środków zdziwilibyśmy się, gdyby tytuł był jej pozbawiony.
Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Obecnie zespół produkcyjny liczy 50 osób (ostatnia runda pozyskiwania inwestorów pozwoliła zwiększyć załogę o 20 deweloperów). Wcześniej twórcy pomagali przy tworzeniu klasycznych RTS-ów studia Blizzard, ale ich nowa gra nie będzie jedynie ładniejszą kalką starych pomysłów. Autorzy chcą wprowadzić świeże rozwiązania, a jednym z priorytetów jest opracowanie projektu, który będzie przyjazny dla osób dopiero zaczynających przygodę z gatunkiem.
Komentarze czytelników
katai-iwa Legend
I cyk, M$ ich przejmuje.
A poważnie, brakuje mi dobrych RTS, a blizz robił kiedyś świetne strategie. Oby oni coś równie dobrego stworzyli.
Davnoniessany Konsul

Śmiechnę, jeśli tytuł gry będzie posiadać człon "craft"
skorp_ Pretorianin
Pomijając to, że dziś RTS-ów jak na lekarstwo, to większości z nich brakuje głębi, fabuły, historii. Idź zniszcz coś, bo tak dowództwo każe jest płytkie i słyszeliśmy to dziesiątki razy. I dlatego fabularne RTS-y pozostaną na zawsze w czołówce.
kaagular Generał
Jaram się jak czarownica na stosie.
Frost Giant + M$ przejmuje Blizza. Może jakiś pojedynek na RTSy?
Bo nie wyobrażam sobie, żeby M$ wyrzucił uniwersum SC i W do kosza czy tam zamrażarki.
Murabura Generał
Wydaje mi się że już co najmniej rok temu była o tym mowa...
"na razie nie wiadomo, czy dojdzie do tego kampania," - w takim razie nie wiadomo jak dobry byłby to RTS to dla mnie kampania to podstawa i bez niej ten tytuł mnie nie interesuje. RTS Blizzarda miały świetną kampanię z urozmaiconymi celami/warunkami misji a zwykłe potyczki z AI lub PvP to nie moja działka.