Wersje pudełkowe gier na PlayStation w odwrocie

Sprzedaż pudełkowych wersji gier ma coraz mniejsze znaczenie dla marki PlayStation – w minionym kwartale wygenerowała tylko 6% przychodów powiązanych z interaktywną rozrywką. 74% gier sprzedano za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji, a najwięcej pieniędzy zapewniają dodatki i mikropłatności.

Bartosz Świątek

Wersje pudełkowe gier na PlayStation w odwrocie - ilustracja #1
Fizyczne nośniki tracą na znaczeniu.

W SKRÓCIE:

  1. tylko 6% przychodów PlayStation pochodzi ze sprzedaży pudełkowych wersji gier;
  2. 74% tytułów sprzedaje się za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji (wzrost o 21% w porównaniu do zeszłego roku);
  3. najwięcej pieniędzy zarabia się na sprzedaży dodatków (41%) oraz cyfrowych gier (24%);
  4. rośnie liczba subskrybentów PS Plus (+6,1 mln w ostatnim kwartale);
  5. to był najlepszy kwartał w historii sieci PSN.

Daniel Ahmad – starszy analityk firmy Niko Partners – podzielił się na Twitterze slajdem z prezentacji podsumowującej wyniki finansowe koncernu Sony w pierwszym kwartale roku finansowego 2020 (okres od 1 kwietnia do 30 czerwca b.r.). Z obrazka wynika, że sprzedaż gier pudełkowych odpowiada tylko za 6% przychodów powiązanych z interaktywną rozrywką (350 mln dolarów).

Aż 74% wszystkich sprzedanych gier zakupiono za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji (w zeszłym roku było to tylko 53%, więc przyrost jest bardzo duży). Daniel Ahmad odnotowuje, że patrząc na obecną sytuację, trudno się dziwić, że Japończycy podjęli decyzję o stworzeniu pozbawionego czytnika modelu PlayStation 5.

Większość pieniędzy jest zarabiana dzięki różnego rodzaju dodatkom i mikropłatnościom (aż 41% – 2,29 mld dolarów) oraz cyfrowym wersjom gier (24% – 1,37 mld dolarów). Również przychody z subskrypcji (mowa o PlayStation Plus, a także nadal niedostępnym w naszym kraju PlayStation Now) stanowią większą część „tortu” Sony (16% – 870 mln dolarów) niż sprzedaż tradycyjnych, pudełkowych gier.

Warto odnotować, że równocześnie był to najlepszy kwartał w historii sieci PSN (obejmuje ona PlayStation Store oraz usługi abonamentowe). Liczba subskrybentów PlayStation Plus wzrosła w tym czasie o 6,1 mln (do poziomu 44,9 mln), co jest związane m.in. z pandemią koronawirusa – ludzie więcej grali i chcieli mieć możliwość bawienia się z przyjaciółmi.

  1. PlayStation – strona oficjalna
Podobało się?

24

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-08-06
08:20

not2pun Senator

not2pun

Absurdem jest to że gry cyfrowe w mega superduper promocjach czasem sięgają cen pudełkowych
Np taki days gone w pudelku 80 zł i to nie koniecznie używka w psn 80 w letniej wyprzedaży.

Gdzie tu sens fakt że far cry 3 clasic był w cytrze za 11 zł ale to wyjątek potwierdzający regułę.

Ja np cyfrę kupię ale tylko jak widzę przy cenie minimum minus 80-90% inaczej to nie ma sensu.
W pudełka mam i lubię na nie patrzeć, ale zachowuję tylko niektóre.

Komentarz: not2pun
2020-08-06
11:23

mevico Generał

Założę się, że gdyby wszyscy którzy kupili używki, kupili pudełka od sony, to sprzedaż pudełek byłaby o wiele większa niż cyfrówek.

Komentarz: mevico
2020-08-06
15:30

zanonimizowany1338470 Konsul

😉

Gdzie w odwrocie?
Teraz do kolekcji wpadl mi ostatni Terminator...

Komentarz: zanonimizowany1338470
2020-08-06
16:00

zanonimizowany1340909 Centurion

😁

Zmieńcie nazwę tego tematu na:

"Tu możecie wrzucać zdjęcia swoich najnowszych nabytków growych jak i całych kolekcji".

Komentarz: zanonimizowany1340909
2020-08-06
18:34

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

Z ostatniego kwartału nie wyciągałbym mimo wszystko tak ogólnych wniosków.
Ale gdyby... to ból d... konsolowców będzie po prostu bezcenny!

Komentarz: Herr Pietrus

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl