Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2020, 12:48

autor: Aquma

Wersje pudełkowe gier na PlayStation w odwrocie

Sprzedaż pudełkowych wersji gier ma coraz mniejsze znaczenie dla marki PlayStation – w minionym kwartale wygenerowała tylko 6% przychodów powiązanych z interaktywną rozrywką. 74% gier sprzedano za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji, a najwięcej pieniędzy zapewniają dodatki i mikropłatności.

Wersje pudełkowe gier na PlayStation w odwrocie - ilustracja #1
Fizyczne nośniki tracą na znaczeniu.

W SKRÓCIE:

  1. tylko 6% przychodów PlayStation pochodzi ze sprzedaży pudełkowych wersji gier;
  2. 74% tytułów sprzedaje się za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji (wzrost o 21% w porównaniu do zeszłego roku);
  3. najwięcej pieniędzy zarabia się na sprzedaży dodatków (41%) oraz cyfrowych gier (24%);
  4. rośnie liczba subskrybentów PS Plus (+6,1 mln w ostatnim kwartale);
  5. to był najlepszy kwartał w historii sieci PSN.

Daniel Ahmad – starszy analityk firmy Niko Partners – podzielił się na Twitterze slajdem z prezentacji podsumowującej wyniki finansowe koncernu Sony w pierwszym kwartale roku finansowego 2020 (okres od 1 kwietnia do 30 czerwca b.r.). Z obrazka wynika, że sprzedaż gier pudełkowych odpowiada tylko za 6% przychodów powiązanych z interaktywną rozrywką (350 mln dolarów).

Aż 74% wszystkich sprzedanych gier zakupiono za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji (w zeszłym roku było to tylko 53%, więc przyrost jest bardzo duży). Daniel Ahmad odnotowuje, że patrząc na obecną sytuację, trudno się dziwić, że Japończycy podjęli decyzję o stworzeniu pozbawionego czytnika modelu PlayStation 5.

Większość pieniędzy jest zarabiana dzięki różnego rodzaju dodatkom i mikropłatnościom (aż 41% – 2,29 mld dolarów) oraz cyfrowym wersjom gier (24% – 1,37 mld dolarów). Również przychody z subskrypcji (mowa o PlayStation Plus, a także nadal niedostępnym w naszym kraju PlayStation Now) stanowią większą część „tortu” Sony (16% – 870 mln dolarów) niż sprzedaż tradycyjnych, pudełkowych gier.

Warto odnotować, że równocześnie był to najlepszy kwartał w historii sieci PSN (obejmuje ona PlayStation Store oraz usługi abonamentowe). Liczba subskrybentów PlayStation Plus wzrosła w tym czasie o 6,1 mln (do poziomu 44,9 mln), co jest związane m.in. z pandemią koronawirusa – ludzie więcej grali i chcieli mieć możliwość bawienia się z przyjaciółmi.

  1. PlayStation – strona oficjalna