Wielkie plany twórców Wartales, strategiczne RPG z terminem premiery
Poznaliśmy plany rozwoju strategicznego RPG-a Wartales na pierwszą połowę tego roku. Obejmują one wydanie wersji 1.0 gry.

Studio Shiro Games ujawniło plany rozwoju gry Wartales na pierwszą połowę tego roku. Obejmują one opuszczenie wczesnego dostępu.
Luty 2023 r. – Community Update
Wpierw w lutym tego roku ukaże się tzw. Community Update. Patch wprowadzi:
- nowe Paths, czyli unikalne ścieżki rozwoju dla postaci;
- system szybkiej podróży;
- możliwość budowania placówek handlowych;
- opcję przechowywania łupów i towarzyszy;
- ulepszanie ekwipunku wykorzystywanego w obozowiskach;
- możliwość projektowania własnych chorągwi;
- inne nowości, które zostaną ujawnione w późniejszym terminie.
Drugi kwartał 2023 roku – wersja 1.0
Na drugi kwartał tego roku planowane jest wydanie aktualizacji 1.0 i tym samym opuszczenie przez grę wczesnego dostępu. Ten patch zaoferuje:
- nowy region (Alazar) do eksploracji;
- możliwość zmierzenia się z Wrath of the Eye (Gniewem Oka), ale nie wyjaśniono, co to dokładnie oznacza;
- zwiększenie maksymalnego poziomu rozwoju;
- nowych Czempionów i nowe Areny;
- dodatkowe Ruiny oraz możliwość zwiedzenia Zapomnianej Wioski;
- nowe mapy bitewne oraz wiele innych nowości.
Przypomnijmy, że Wartales zadebiutowało 1 grudnia 2021 r. w Steam Early Access. Gra dostępna jest wyłącznie na PC i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Od premiery projekt jest systematycznie rozwijany. Ostatnia duża aktualizacja ukazała się w listopadzie ubiegłego roku i wprowadziła m.in. tryb kooperacyjny.
Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem – na Steamie 90% recenzji graczy chwali Wartales, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór gry.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
komor25612 Pretorianin

Pograłem kilka godzin w pierwszym regionie, i walka turowa nieco nużąca, bez polotu. Sam świat i zadania w miarę sensowne, grafika cieszy oko ale każda jedna bitwa wygląda tak samo. Teren na którym rozgrywamy te walki też niewiele zmienia.
Necross123 Konsul
A ja już właśnie czekam na luty i wyjście z Early Accessu. Kolejna aktualizacja roadmapy przypomina o zbliżającej się premiery gry.
I tak jak się spodziewałem, kolejnym regionem będzie Alazar. Tabory handlowe nie kłamały, idąc w tą stronę. Nawet jedna z postaci w Vertruse podczas rozgrywania wątku fabularnego wspomina o tym.
Dobrze, że część z tego, co miało wyjść w ramach 1.0 zostało przeniesione na luty, dzięki temu będzie można szybciej ulepszyć sprzęt obozowy np. Teraz tylko czekać na update i pójdę zobaczyć, co się zmieniło.
PS. Paths to nie ścieżki rozwoju dla postaci, tylko ścieżki postępu dla naszej drużyny (których jest cztery: Władza i potęga, Handel i bogactwo, Przestępczość i chaos, Tajemnice i mądrość), w ramach których możemy odblokować specjalne tytuły.
GoHomeDuck Senator
Jestem ciekaw, czy dodadzą w wersji premierowej jakąś kampanię lub jakiś punkt, który będzie można uznać za zakończenie gry
CyboRKg Generał

Musze czekac do lutego. Cala druzyna juz dawno powinna miec lvl 12 lub wyzej, tylko z powodu blokady utkneli na max poziomie 11-go. Kazdy z nich ma legendarna bron lvl 12.
Sporo ludzi zglaszalo do tworcow potrzebe przechowywania gdzies nadmiarowych fantow. Przejscie na zachod do Alazaru jest od dawna gotowe, tylko nieaktywne.
ogislav Centurion

Pytanie do osób, które już grały. Czy sama gra oferuje rozbudowaną zawartość jak unikatowe lokacje, misje poboczne itp, czy jest to raczej na zasadzie kopiuj-wklej gdzie każda misja i lokacja są niemal identyczne. Chodzi mi o różnorodność w grze.
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi