W przyszłości kontroler DualSense może pomóc w przechodzeniu gier; Sony chce wyposażyć go w AI
Sony chce wykorzystać AI, by pomóc użytkownikom w przechodzeniu gier. Nowy patent sugeruje wzbogacenie kontrolera DualSense o ekran, wyświetlający podpowiedzi.

Na PlayStation 6 jeszcze trochę poczekamy, ale wygląda na to, że Sony ma już kilka ciekawych pomysłów, które mogłoby wykorzystać w kolejnej konsoli. Do sieci wyciekł właśnie nowy patent japońskiego koncernu, opisujący zupełnie nowy model kontrolera DualSense, wyposażonego w wyświetlacz, który dzięki pomocy AI, będzie dostarczał wskazówki, pomagające przejść daną grę.
Nowy DualSense z wbudowanym AI
Gry bywają czasem bardzo trudne i ich ukończenie może sprawić poważne problemy, zwłaszcza gdy utknie się w jakimś momencie, nie wiedząc co dalej robić. Sony ma jednak pomysł na technologię, która mogłaby bardzo pomóc graczom. Jeden z patentów koncernu opisuje bowiem nowy model kontrolera DualSense, który miałby dostarczać wskazówki ułatwiające przechodzenie gier.
Z dokumentów wynika, że wyświetlacz zastąpiłby obecnie montowany panel dotykowy i byłyby na nim prezentowane wskazówki, dotyczące przechodzenia gier, informujące np. jaki przycisk należy w danym momencie wcisnąć. Same przyciski również mogłyby się podświetlać, ułatwiając w ten sposób wybranie tych, które w danym momencie należy wcisnąć. System wykorzystywałby sztuczną inteligencję, by monitorować rozgrywkę i określić moment, w którym taka pomoc byłaby przydatna.

W teorii pomysł przedstawia się interesująco, gdyż mógłby bardzo pomóc w przechodzeniu gier, pełniąc rolę najłatwiejszego trybu rozgrywki, idealnego dla początkujących graczy. Oczywiście pod warunkiem, że AI zostanie odpowiednio przeszkolone, aby należycie spełniać taką funkcję. W przeciwnym wypadku technologia mogłaby tylko zepsuć przyjemność płynącą z zabawy. Nie można też zapomnieć, że wdrożenie takiego rozwiązania oznaczałaby konieczność przebudowy kontrolera i wyposażenia go dodatkowy procesor do obsługi sztucznej inteligencji, co zwiększyłoby złożoność sprzętu i spowodowało wzrost jego ceny.
Na razie jednak mamy do czynienia jedynie z patentem, więc nie ma żadnej pewności, czy Sony kiedykolwiek zdecyduje się wykorzystać ten pomysł i czy znajdzie on zastosowanie w PlayStation 6.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM