W przyszłości kontroler DualSense może pomóc w przechodzeniu gier; Sony chce wyposażyć go w AI

Sony chce wykorzystać AI, by pomóc użytkownikom w przechodzeniu gier. Nowy patent sugeruje wzbogacenie kontrolera DualSense o ekran, wyświetlający podpowiedzi.

futurebeat.pl

Marek Pluta

W przyszłości kontroler DualSense może pomóc w przechodzeniu gier; Sony chce wyposażyć go w AI, źródło grafiki: Sony.
W przyszłości kontroler DualSense może pomóc w przechodzeniu gier; Sony chce wyposażyć go w AI Źródło: Sony.

Na PlayStation 6 jeszcze trochę poczekamy, ale wygląda na to, że Sony ma już kilka ciekawych pomysłów, które mogłoby wykorzystać w kolejnej konsoli. Do sieci wyciekł właśnie nowy patent japońskiego koncernu, opisujący zupełnie nowy model kontrolera DualSense, wyposażonego w wyświetlacz, który dzięki pomocy AI, będzie dostarczał wskazówki, pomagające przejść daną grę.

Nowy DualSense z wbudowanym AI

Gry bywają czasem bardzo trudne i ich ukończenie może sprawić poważne problemy, zwłaszcza gdy utknie się w jakimś momencie, nie wiedząc co dalej robić. Sony ma jednak pomysł na technologię, która mogłaby bardzo pomóc graczom. Jeden z patentów koncernu opisuje bowiem nowy model kontrolera DualSense, który miałby dostarczać wskazówki ułatwiające przechodzenie gier.

Z dokumentów wynika, że wyświetlacz zastąpiłby obecnie montowany panel dotykowy i byłyby na nim prezentowane wskazówki, dotyczące przechodzenia gier, informujące np. jaki przycisk należy w danym momencie wcisnąć. Same przyciski również mogłyby się podświetlać, ułatwiając w ten sposób wybranie tych, które w danym momencie należy wcisnąć. System wykorzystywałby sztuczną inteligencję, by monitorować rozgrywkę i określić moment, w którym taka pomoc byłaby przydatna.

W przyszłości kontroler DualSense może pomóc w przechodzeniu gier; Sony chce wyposażyć go w AI - ilustracja #1
Źródło: GameRant

W teorii pomysł przedstawia się interesująco, gdyż mógłby bardzo pomóc w przechodzeniu gier, pełniąc rolę najłatwiejszego trybu rozgrywki, idealnego dla początkujących graczy. Oczywiście pod warunkiem, że AI zostanie odpowiednio przeszkolone, aby należycie spełniać taką funkcję. W przeciwnym wypadku technologia mogłaby tylko zepsuć przyjemność płynącą z zabawy. Nie można też zapomnieć, że wdrożenie takiego rozwiązania oznaczałaby konieczność przebudowy kontrolera i wyposażenia go dodatkowy procesor do obsługi sztucznej inteligencji, co zwiększyłoby złożoność sprzętu i spowodowało wzrost jego ceny.

Na razie jednak mamy do czynienia jedynie z patentem, więc nie ma żadnej pewności, czy Sony kiedykolwiek zdecyduje się wykorzystać ten pomysł i czy znajdzie on zastosowanie w PlayStation 6.

Podobało się?

0

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
16
23
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl