W Humankind brakuje ropy, „błąd” potrafi zahamować rozwój cywilizacji [Aktualizacja]
Humankind urzekło graczy, mimo pewnych problemów. Jeden z nich sprawia, że znalezienie złóż ropy naftowej graniczy z cudem.
![W Humankind brakuje ropy, „błąd” potrafi zahamować rozwój cywilizacji [Aktualizacja].](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/367167111.jpg)
Aktualizacja
Jak się okazuje, omówiony „błąd” w Humankind może wynikać nie tyle z niewielkiej liczby złóż na mapie, ile z… problemu z interfejsem. Użytkownicy serwisu Reddit potwierdzili, że grze zdarza się nie wyświetlać ikony informującej o obecności ropy naftowej. Jak widać na zrzucie ekranu z wątku użytkownika AZesmZLO, internauta ma wybudowany szyb naftowy, mimo że według mapy nie ma na tym polu żadnego złoża. Niemniej zaznaczamy, że to nadal tylko domysły graczy – Amplitude Studios nadal nie odniosło się do sprawy.
Oryginalna wiadomość
Recenzje Humankind (wliczając w to tekst naszego serwisu) dawały do zrozumienia, że zespół Amplitude Studios dostarczył dobrą, lecz niedoskonałą produkcję. Zarzuty dotyczyły choćby implementacji niektórych mechanik, czego koronnym dowodem jest problem zgłaszany przez licznych graczy. Humankind w praktyce na późnym etapie rozwoju zamyka przed graczami niektóre z opcji w bardzo irytujący sposób – przez brak zasobów na mapie.
![W Humankind brakuje ropy, „błąd” potrafi zahamować rozwój cywilizacji [Aktualizacja] - ilustracja #2](/Galeria/Html/Wiadomosci/969881968.jpg)
„Błąd” zgłaszany przez licznych internautów dotyczy ropy naftowej, której na mapach jest jak na lekarstwo. Samo w sobie nie byłoby to problemem – w końcu rywalizacja o dostęp do ograniczonej liczby zasobów stanowi jeden z fundamentów strategii 4X. Jednakże w tym przypadku Humankind poszło o wiele za daleko. Zdarza się bowiem, że na całej mapie jest tylko jedno lub dwa złoża ropy naftowej, mimo że niektóre budynki wymagają trzech lub więcej (nie mówiąc o zapotrzebowaniu na „czarne złoto” zaawansowanych jednostek). Ba, niektórzy z użytkowników serwisu Reddit piszą, iż ów zasób bywa zupełnie nieobecny na całym wygenerowanym przez grę globie. Trudno się więc dziwić, że gracze uznają to za błąd, a nie celowy zabieg twórców.
W chwili pisania tego tekstu Amplitude Studios nie skomentowało tych doniesień. Skądinąd wiemy, że zespół pracuje nad poprawieniem gry i wypuścił już nawet pierwsze aktualizacje i hotfiksy. Niemniej miło byłoby uzyskać jakiekolwiek potwierdzenie, że twórcy są świadomi tych i innych usterek zgłaszanych przez graczy. Na razie gracze wciąż ciepło wypowiadają się o tytule – dość rzucić okiem na aktywność i oceny na Steamie.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry strategiczne
- Sega
- strategie 4X
- Amplitude Studios
- bugi / problemy techniczne (gry)
- Find Your Next Game
- PC
Komentarze czytelników
CyboRKg Generał

Poczekam az zalataja wszystkie niedostatki. Nie ma co sie rzucac na niedorobione produkcje na starcie.
maniek358257 Legionista
Też miałem tylko 1 złoże ropy na dużej mapie, a żeby zrobić czołg to trzeba mieć 2, generalnie ta gra jest zrobiona tak do 100 tury, potem wychodzą jej wszystkie niedoróbki i gra się tragicznie.
zanonimizowany523693 Pretorianin
W Humankind powinny być dwie rzeczy obowiązkowo:
1. Dostęp do każdej cywilizacji/rozwiazań pomimo tego, że ktoś już ją wybrał - bo co komu przeszkadzają 3 piramidy? (np. dać mniejsze wpływy jak się powiela rozwiązanie/budowę)
2. Alternatywne ścieżki rozwoju technologicznego w przypadku braku surowców już na początku rozwoju - co dałoby mnóstwo ciekawych rozwiązań - jak np. brak technologii i wynalazków związanych z ropą czy uranem lub innym surowcem - zastąpienie ich inaczej napędzanymi silnikami. - inne paliwa, inne tworzywa lub ich brak (brak zanieczyszczeń lub inne), brak energii jądrowej lub wyłącznie rozwój OZE lub termojądrowej (tryt) itd.
No ale to wymaga multum pracy, a nie zrzynania gotowców od konkurencji.
Niekiedy błędy mogą być inspiracją do rozwoju nietuzinkowego pomysłu na grę w formacie Humankind/Cywilizacji.
zanonimizowany1360374 Pretorianin
Kopia Cywilizacji w innym wydaniu. Po 30 latach ktoś się w końcu "odważył" i pozmieniał kilka mechanik.