Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2021, 12:36

Valheim - nowa kraina i bossowie w nadchodzących aktualizacjach

Od ponad dwóch tygodni graczy zachwyca Valheim, survival we wczesnym dostępie. W wywiadzie dla portalu PC Gamer twórcy zdradzili więcej szczegółów odnośnie przyszłej zawartości gry. Jeszcze w tym roku w grze ma pojawić się m.in. nowa kraina czy usprawniony system budowania.

W SKRÓCIE:
  • W wywiadzie dla portalu PC Gamer jeden z twórców Valheim zdradził szczegóły dotyczące przyszłych aktualizacji.
  • W tym roku możemy spodziewać się nowej krainy ze świeżą zawartością.
  • Dodatkowo usprawnione zostaną m.in. mechaniki budownictwa i żeglarstwa.

Niedawno informowaliśmy o kolejnym sukcesie Valheim, niezależnej gry survivalowej od studia Iron Gate – w niecałe dwa tygodnie tytuł sprzedał się w nakładzie ponad 2 mln kopii (a to początek Early Accessu). Niedługo po premierze twórcy podzielili się z fanami planem na 2021 r., który zawiera przynajmniej cztery duże update’y. Do tej pory nie wiedzieliśmy jednak, co kryje się pod hasłami z ‘’rozkładu jazdy” udostępnionego przez autorów.

Dziś uchylono rąbka tajemnicy – a konkretnie, uchylił go Henrik Törnqvist z Iron Gate Studio, który rozmowie z portalem PCGamer.com opisał każdą z nadchodzących aktualizacji. Z jego słów wynika, że w Valheim możemy spodziewać się usprawnienia elementów związanych z budowaniem oraz całą mechaniką zajmowania się domem, a także żeglarstwem. Dodani zostaną także nowi bossowie oraz cała kraina.

Valheim - nowa kraina i bossowie w nadchodzących aktualizacjach - ilustracja #1
Budowanie schronienia ma dać większe pole do popisu naszej kreatywności

Hearth and Home

Pierwsza z dużych aktualizacji Valheim o tytule Hearth and Home będzie skupiać się na ulepszeniu mechaniki budowania. Gracze dostaną w swoje ręce nowe komponenty, z których będzie można tworzyć bardziej skomplikowane konstrukcje. Twórcy zamierzają pochylić się bardziej nad aspektem gotowania posiłków i rolnictwem. W tym momencie nasze schronienie w Valheim pozostaje prawie wyłącznie bazą wypadową. Nowy update ma szanse zmienić je w przytulne cztery kąty.

Cult of the Wolf

W przypadku drugiej zapowiedzianej aktualizacji twórcy nabrali więcej wody w usta. Dowiedzieliśmy się jedynie tyle, że Cult of the Wolf będzie skupiał się na eksploracji i walce. Możliwe, że czekają nas interakcje z nowym rodzajem przeciwników.

Ships and the Sea

Jak można odczytać z nazwy, trzecia aktualizacja ma urozmaicić morską żeglugę. Jak zdradził Henrik Törnqvist:

Wprowadzimy do gry możliwość lepszego dostosowywania statków i postaramy się nieco wzbogacić biosferę oceanu. Ponieważ nie jest on tak zapełniony, jak pozostałe biomy lądowe, chcemy, aby w oceanie było więcej aktywności.

Valheim - nowa kraina i bossowie w nadchodzących aktualizacjach - ilustracja #2
Morze ma wypełnić się fauną i florą. Mam nadzieje, że trochę bardziej przyjazną niż węże morskie.

Mistlands

W tej aktualizacji do świata Valheim ma zostać wprowadzona zupełnie nowa kraina biologiczna. Jak wskazuje jej nazwa, będziemy mieli do czynienia z Mglistymi ziemiami. Kraina będzie skrywać przed nami sporo nowości w postaci przeciwników, zasobów, a także nowych bossów. Dowiedzieliśmy się, że docelowo w grze ma być dziewięć biomów, z czego każdy z nich będzie miał swojego unikatowego bossa.

Obecnie twórcy skupiają się na naprawie najbardziej palących problemów i bugów, nie znamy jeszcze dat wprowadzenia aktualizacji w życie. Törnqvist dodaje:

Cały zespół pracuje nad naprawieniem wszystkich błędów, które wychodzą na jaw, gdy nagle w twoją grę gra milion osób. Jesteśmy pięcioosobową grupą, więc mamy całkiem sporo do zrobienia. Ale jak tylko poczujemy się gotowi, rozpoczniemy pracę nad aktualizacjami.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej