Popularna komenda do zwiększenia liczby FPS-ów w CS2 szkodzi zamiast pomagać? Tak twierdzi jeden z graczy i publikuje dowód.
Co jest najważniejsze w shooterach pokroju CS-a czy Valoranta? Żeby być szybszym i bardziej precyzyjnym niż nasi przeciwnicy. Można powiedzieć, że obydwa aspekty w stu procentach zależą od nas samych, ale nie do końca jest to prawdą, gdyż to jak szybko zareagujemy na daną sytuację jest uzależnione od naszego sprzętu i połączenia internetowego.
Choć obydwa tytuły nie są szczególnie wymagające dla komputerów, to wielu graczy posiadających stosunkowo mocne podzespoły i stabilne łącze stara się na wiele sposobów jeszcze bardziej podkręcić swoją rozgrywkę. Tylko czy ma to sens?
Jedną z komend w CS2 jest fps_max X (gdzie w miejscu X wpisujemy pożądaną liczbę FPS-ów). Opcja ta pozwala ustawić dowolny limit klatek, co w założeniu ma nam pomóc w osiągnięciu lepszych wyników. Niektórzy gracze korzystają z opcji wpisując wartość 999, co w teorii ma dawać maksymalną liczbę fps-ów i najwyższą płynność gry.
Okazuje się jednak, że takie ustawienia nie mają sensu i mogą bardziej szkodzić niż pomagać nam w rozgrywce, a udowodnił to jeden z użytkowników Reddita, który zaprezentował społeczności swoje obserwacje.

Jak możemy zauważyć, w przypadku ustawienia maksymalnej dla GPU liczby 256 FPS-ów frame time wynosi 2,2ms w porywach do 6ms. Jednak, gdy ustawimy limit 999 klatek na sekundę, to ping podskoczy prawie dwukrotnie.
Jak tłumaczy gracz, dzieje się tak ponieważ choć gra ma możliwość korzystania z większej liczby klatek, to nasz system nieustannie będzie obniżać wartość do swojej maksymalnej wartości, co spowoduje spadek płynności gry.
(…) Jeśli stale osiągasz limit FPS, ustawiony przez fps_max, będziesz mieć niespójne czasy klatek. Zamiast tego użyj GPU do ograniczenia FPS, a czasy klatek będą spójne.
Nie argumentuję za/przeciwko blokowaniu i odblokowywaniu framerate'ów, ale raczej za problemami związanymi z używaniem fps_max jako limitu FPS.
– MichaelDeets
Oczywiście mówimy tutaj o naprawdę minimalnych wartościach i zmianach, które dla większości graczy nie będą mieć szczególnego znaczenia. Są jednak tacy, którzy przede wszystkim cenią sobie maksymalnie płynną rozgrywkę i w ich przypadku tego typu wartości będą niezwykle istotne. A wy? Na jakich gracie ustawieniach?
Więcej:Gracze CS2 są zirytowani, że konkurencyjna produkcja zgapiła mapę z ich gry

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.