Pewien deweloper wykorzystał Unreal Engine 5 i zasoby z Matrix Awakens, by stworzyć imponujący projekt przedstawiający żyjące miasto oraz bohatera inspirowanego Supermanem.
W grudniu zeszłego roku mogliśmy zachwycać się technologicznym demem Matrix Awakens, które w znakomity sposób prezentowało możliwości Unreal Engine 5. Firma Epic Games udostępniła programistom The City Sample – pakiet zasobów wykorzystanych do jego stworzenia – dzięki czemu mogą oni lepiej zrozumieć, jak działa silnik.
Użytkownik Twittera posługujący się pseudonimem volod postanowił to wykorzystać, by stworzyć projekt z superbohaterem o mocach Supermana. Jego niesamowita praca błyskawicznie zyskała ogromną popularność w sieci.
Choć „protagonista” udostępnionych materiałów nie występuje w charakterystycznym czerwono-niebieskim trykocie, inspiracje Człowiekiem ze stali są nader oczywiste, szczególnie że wspomina o nich sam autor. Jego postać dysponuje ogromną siłą, potrafi podnosić i z łatwością niszczyć pojazdy, a także latać.
Mogłoby się wydawać, że volod użył miasta zaprezentowanego w Matrix Awakens, ale w rzeczywistości sam zaprojektował jego układ. Jak przyznał, wykorzystał w tym wypadku swoje doświadczenie jako profesjonalnego dewelopera – na co dzień jest bowiem pracownikiem rumuńskiego studia Amber, które współpracuje z Epic Games.
Od lat tworzę narzędzia do budowania miasta przy filmowych/komercyjnych efektach wizualnych, więc czuję się jak w domu.
volod zamierza wykorzystać demo do stworzenia pełnej gry, z przyczyn licencyjnych jej bohaterem nie będzie jednak wspomniany Superman. W tym momencie producent zachęca do kontaktu z nim doświadczonych deweloperów zainteresowanych projektem.
Jeśli chcielibyście przekonać się, jak może wyglądać słynny superbohater z Kryptonu stworzony za pomocą Unreal Engine 5, to śpieszę z informacją, że heros pojawił się już w grze napędzanej tym silnikiem, mowa oczywiście o Fortnite.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:Gracze rzucili się na starego Total Wara po premierze wielkiej modyfikacji. To pokazuje potęgę modów
9

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.