Do wyznaczonej na grudzień premiery gry Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege coraz bliżej. W związku z tym firma Ubisoft podzieliła się wymaganiami sprzętowymi produkcji w wydaniu na komputery osobiste.
Piotr Bicki

Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas – kolejna odsłona cyklu taktycznych strzelanek, tym razem nastawionych na rozgrywki sieciowe – ma zadebiutować za kilka tygodni, a konkretnie 1 grudnia. Termin ten nie powinien ulec zmianie, szczególnie, że niedawno temu gra osiągnęła tak zwany złoty status, co oznacza, że prace nad nią zostały już ukończone i do tłoczni wysłana została płyta z finalną wersją tytułu. Dotychczas nieznane były jednak dokładne wymagania sprzętowe produkcji w wersji PC, ale przedstawiciele Ubisoftu właśnie zdecydowali się je ujawnić. Nie są one dużym zaskoczeniem, bo nie odbiegają zbytnio od panującego na rynku standardu. Tak więc do zabawy będziemy potrzebować komputera wyposażonego w co najmniej w procesor Intel Core i3 560 (albo AMD II X4 945), kartę graficzną GeForce GTX 460 (tudzież AMD Radeon HD 5870) oraz 6 GB pamięci RAM. Blaszak działać też musi pod kontrolą jednego z trzech ostatnich Windowsów w edycji 64-bitowej.
Zastanawiająca może być natomiast rozbieżność pomiędzy ilością potrzebnego miejsca na dysku twardym w specyfikacji minimalnej i rekomendowanej. W tej pierwszej wymagane jest 30 GB, a w drugiej znacznie więcej, bo 47 GB. Niewykluczone, że różnica może być związana z jakością wyświetlanych tekstur, a co za tym idzie – wielkością danych niezbędnych do zainstalowania na komputerze.
W przeciwieństwie do poprzednich części serii, Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege koncentrować ma się na zabawie sieciowej. W produkcji naprzeciwko siebie staną oddziały specjalne i terroryści, a w członków obu zespołów wcielą się oczywiście gracze. Zabraknie kampanii fabularnej, aczkolwiek w grze znajdzie się tryb treningowy, w którym będzie można poćwiczyć z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3