Ubisoft zawiesza kampanie reklamowe na X. Duże koncerny wycofują się z dawnego Twittera
Ubisoft dołącza do długiej listy przedsiębiorstw, które zawiesiły własne reklamy na platformie X. Firmy nie chcą mieć nic wspólnego z serwisem, którego szef wsparł niedawno antysemicki post.

Z dnia na dzień wydłuża się lista przedsiębiorstw, które postanowiły zawiesić swoje kampanie reklamowe na platformie X (dawniej Twitter), a właśnie dołączył do nich francuski producent i wydawca gier, firma Ubisoft . To efekt raportu przygotowanego przez organizację Media Matters, która ujawniła, że reklamy dużych marek, pojawiają się w portalu tuż obok pronazistowskich treści, zaś sam szef firmy popiera antysemickie wpisy.
Ubisoft również wstrzymuje reklamy na platformie X
Najnowsza afera związana z Elonem Muskiem oraz należącą do niego platformą X, nabiera rozpędu. Kilka dni temu organizacja Media Matters opublikowała raport, w którym twierdzi, że reklamy dużych koncernów umieszczane są w portalu, tuż obok treści pronazistowskich, związanych z białą supremacją, na dowód publikując zrzuty ekranu.
Raport wywołał niemałe poruszenie i spowodował, że duże koncerny błyskawicznie zawiesiły swoje reklamy na platformie Elona Muska, a lista firm, które się na to zdecydowały, wciąż się wydłuża. Zrobiły tak m.in. IBM, Apple, Disney, Paramount, Warner Bros., Sony, NBCUniversal, Comcast i LionsGate, a teraz dołączył do nich również znany producent i wydawca gier Ubisoft, który oficjalnie potwierdził ten fakt w wydanym oświadczeniu. Firma nie zdradziła powodów tej decyzji, jednak według raportu Axios, francuski koncern wyświetlał na platformie X reklamy swojej nowej gry Assassin’s Creed Nexus VR.
Spółce X Corp. bardzo nie spodobał się wspomniany raport. Linda Yaccarino, obecny dyrektor generalny, we wpisie opublikowanym na swoim profilu, wzywa użytkowników i reklamodawców, by stanęli po stronie platformy. Twierdzi też, że wbrew doniesieniom, żaden użytkownik nie widział reklam dużych koncernów publikowanych obok treści nazistowskich.
Wkrótce wytoczono też proces przeciwko Media Matters, oskarżając organizację o „świadome i złośliwe umieszczanie obok siebie obrazów przedstawiających posty reklamodawców na platformie mediów społecznościowych X Corp., obok neonazistowskich treści.” W pozwie X Corp. zaznacza również, że organizacja musiała stworzyć odpowiednie warunki, aby reklamy wyświetlały się obok postów antysemickich.
Media Matters w wydanym oświadczeniu nazwała pozew „frywolnym” i uważa go za próbę „zmuszenia krytyków X do milczenia”. Organizacja potwierdziła również, że „podtrzymuje swój raport i nie może się doczekać zwycięstwa w sądzie”.