Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2019, 13:07

autor: Bartosz Świątek

Ubisoft przeprasza za kontrowersyjne DLC do Assassin’s Creed Odyssey

Jonathan Dumont z firmy Ubisoft – reżyser Assassin’s Creed Odyssey – w specjalnym oświadczeniu przeprosił graczy za kontrowersyjne zakończenie drugiego epizodu dodatku Dziedzictwo pierwszego ostrza, zatytułowanego Spuścizna cienia.

Twórcy tłumaczą się z DLC do Assassin’s Creed Odyssey. - Ubisoft przeprasza za kontrowersyjne DLC do Assassin’s Creed Odyssey - wiadomość - 2019-01-17
Twórcy tłumaczą się z DLC do Assassin’s Creed Odyssey.

W SKRÓCIE:

  1. w zakończeniu dodatku Dziedzictwo Pierwszego Ostrza: Spuścizna Cienia do AC Odyssey znalazł się pewien kontrowersyjny pomysł, który zirytował część graczy;
  2. Ubisoft przeprasza za DLC i obiecuje, że w kolejnych epizodach problematyczny wątek nie będzie kontynuowany.

Kilka dni temu swoją premierę miał drugi epizod serii dodatków do Assassin’s Creed Odyssey pod tytułem Dziedzictwo Pierwszego Ostrza: Spuścizna Cienia. Niestety, nie wszystkie pomysły deweloperów spodobały się graczom. Nie wdając się w szczegóły (by uniknąć spoilerów) – zakończenie DLC zmusza sterowanych przez gracza Alexiosa lub Kassandrę do nawiązania relacji z pewną postacią niezależną, w dużej mierze ignorując przy tym podejmowane wcześniej wybory. Więcej informacji na temat tej sprawy znajdziecie w poświęconym jej wątku na forum Reddit.

W specjalnym oświadczeniu wydanym przez reżysera gry, Jonathana Dumonta, francuska firma przyznała się do błędu i przeprosiła, tłumacząc równocześnie, jakie motywy stały za kontrowersyjną decyzją.

Po przeczytaniu reakcji graczy na nasz nowy dodatek Dziedzictwo Pierwszego Ostrza: Spuścizna Cienia, chcemy przeprosić osoby rozczarowane relacją, w którą zaangażowana jest kontrolowana przez nich postać. Intencją tej historii było wyjaśnienie, w jaki sposób linia krwi postaci gracza trwale wpływa na Assassynów, jednak kiedy zobaczyliśmy Wasze odpowiedzi stało się jasnym, że ten wątek nam nie wyszedł - czytamy.

Reżyser gry zauważa, że premierze dodatku towarzyszyła ciekawa dyskusja, która prawdopodobnie powinna była odbyć się wcześniej wewnątrz Ubisoftu. Motywacja stojąca za decyzją podjętą przez postać gracza mogła zostać lepiej wytłumaczona, dzięki czemu wybór byłby bardziej zrozumiały i – być może – mniej kontrowersyjny. Jonathan Dumont dodaje również, że deweloperzy uwzględnią uwagi graczy tworząc kolejną część DLC.

Przypominamy, że Assassin’s Creed Odyssey zadebiutowało 5 października 2018 roku na PC (platformy Steam i Uplay), PlayStation 4 oraz Xboksie One. W Japonii dostępne jest również wydanie na Nintendo Switch, wymagające streamowania rozgrywki. Gra posiada polską wersję językową (kinową – czyli z napisami, ale bez dubbingu).

  1. Ubisoft – strona oficjalna
  2. Graliśmy w DLC Legacy of the First Blade do AC Odyssey – wreszcie asasyni w asasynie