Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lutego 2023, 15:40

Ubisoft angażuje policję do walki z toksycznością wśród graczy

Dzięki systemowi Ubisoftu policja może znacznie szybciej interweniować w sytuacjach prześladowania online. Wydawca zachęca inne firmy z branży do podobnych inicjatyw.

Źródło fot. Midjourney
i

Każdy człowiek, który kiedykolwiek uczestniczył w rozgrywce sieciowej, jest świadomy nieodłącznego procenta toksycznych graczy, którzy czują się bezkarni. Ubisoft postanowił wziąć skalę i powagę tego problemu do serca i wdrożył nowy system zapobiegania prześladowaniu.

Reklamując jedyny w swoim rodzaju system współpracy między Centrum Relacji z Konsumentem Ubisoft i miejscowymi oddziałami policji, dyrektor Damien Glorieux potwierdza (via BBC), że Ubisoft stara się być przykładem dla innych firm i rozpocząć nową falę dbania o bezpieczeństwo graczy. Ale w jaki sposób francuski wydawca chce tego dokonać?

Umowa między policją a Ubisoftem opiera się na dwóch trybach postępowania:

  • wyszkoleni w dziedzinie wirtualnego prześladowania policjanci dzielą się z pracownikami Centrum swoją wiedzą przy pomocy ogólnych szkoleń oraz rad skupionych na konkretnych przypadkach;
  • w krytycznych sytuacjach, gdy pracownicy Centrum obawiają się o życie lub zdrowie graczy, kontaktują się bezpośrednio z funkcjonariuszami przydzielonymi do współpracy, dla jak najszybszego rozwiązania problemu.

Chociaż bliska współpraca Ubisoftu z policją może niepokoić, to w praktyce jedynie mniej niż 0,01% spraw, które trafiają do Centrum wymaga interwencji policji. Andrew Holliday, zajmujący się tymi najcięższymi przypadkami, twierdzi:

To nie jest tylko problem z grami, to problem z Internetem. Mamy prawdziwy apetyt na uczynienie całego ekosystemu lepszym miejscem.

To, nad czym ściśle współpracujemy z policją, to segregacja przypadków. Patrzymy na sprawę i decydujemy – czy to jest coś, z czym możemy sobie poradzić wewnętrznie? A może jest to coś, co musimy przekazać?

Mieliśmy przypadki, gdy mówiono rzeczy i pokazywano zachowania, które przekraczały nasz próg interwencji, istniało zagrożenie życia lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu. Porozumienie z policją Northumbrii oznaczało, że gdy wskazaliśmy gracza, mimo że nie był obywatelem Wielkiej Brytanii, funkcjonariusze byli w stanie zaangażować norweskie władze. Było to o wiele szybsze, wydajniejsze i bezpieczniejsze niż próba zrobienia tego jako prywatny obywatel.

Zaangażowani funkcjonariusze przyznają także, że ta współpraca to po prostu jedna z nowych potrzeb dzisiejszego świata i element ciągle ewoluującej pracy policjanta.

Uważacie, że to krok w dobrą stronę czy przesadna ingerencja?

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej