Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2016, 11:10

autor: Krzysztof Sobiepan

Tyranny – prezentacja pierwszych 100 minut rozgrywki i systemu Podboju

Producent Obsidian Entertainment po raz kolejny prezentuje znaczny fragment gry Tyranny – cRPG-a w starym stylu. Tym razem zobaczyć można sam początek przygody oraz strategiczny system Podboju.

Tyranny w skrócie:
  • Producent: Obsidian Entertainment;
  • Wydawca: Paradox Interactive;
  • Gatunek: izometryczne fantasy cRPG w świecie zdobytym przez Zło;
  • Premiera:10 listopada 2016 roku.

Obsidian Entertainment – twórcy gier takich jak Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords, Fallout: New Vegas, czy zeszłoroczne Pillars of Eternity, po raz kolejny prezentują znaczny fragment rozgrywki z nadchodzącego Tyranny, następnego izometrycznego cRPG w klasycznym stylu. Odwrotnie niż zazwyczaj, podczas gry kierowana przez nas drużyna staje po stronie zła, podróżując przez świat, w którym „ci dobrzy” zostali bezpowrotnie pokonani. Choć produkcja ma być nieco mniejsza niż poprzedni tytuł dewelopera, ma oferować głęboką mechanikę walki.

Filmik udostępniony na kanale Youtube serwisu Polygon ukazuje sam początek kampanii, a dokładniej niepełne dwie pierwsze godziny zabawy. Uświadczymy w nim zarówno fabularnego wprowadzenia do świata gry, jak i szczególnie ciekawego, podobnego nieco do gry planszowej, trybu Podboju. Udostępniany jest on graczowi już na początku rozgrywki i stanowi pewnego rodzaju prolog do głównego wątku fabularnego, w którym zdecydować możemy, jak pomóc w przejęciu świata przyszłej mrocznej władczyni – Kyros. Wpłynąć to ma m.in. na naszą rolę we właściwej przygodzie oraz na to, jak odnoszą się do nas poszczególne frakcje. Niektóre z nich mogą bowiem nadal pamiętać to, co im uczyniliśmy i na przykład nie będą chciały mieć z nami nic wspólnego. Dodatkowo przyjrzeć się można systemowi zdobywania nowych poziomów oraz temu jak wygląda walka. Ciekawym dodatkiem wydaje się wykorzystywanie w niej otoczenia, na przykład pchnięcie na wroga wielkiego głazu, co wymaga oczywiście odpowiedniej siły.

Styl graficzny bardzo dobrze służy charakterowi przedstawianych lokacji. - Tyranny – prezentacja pierwszych 100 minut rozgrywki i systemu Podboju - wiadomość - 2016-10-19
Styl graficzny bardzo dobrze służy charakterowi przedstawianych lokacji.

To już kolejny element rozgrywki prezentowany przez Obsidian Entertainment przed premierą. Wcześniej można było bliżej przyjrzeć się systemowi magii, bazującemu na wytworach graczy, a nie gotowych zaklęciach. Premiera gry na PC planowana jest na 10 listopada 2016 roku.