Tyranny - nowe RPG Obsidianu ukaże świat, w którym wygrało zło

Studio Obsidian Entertainment oraz firma Paradox Interactive zapowiedziały grę Tyranny, czyli pecetowego RPG-a osadzonego w świecie fantasy, w którym zwyciężyły siły zła. W kampanii gracze wcielą się w oficera armii mrocznego lorda.

Adrian Werner

Gra trafi do sprzedaży w tym roku. - Tyranny - nowe RPG studia Obsidian ukaże świat fantasy, w którym wygrało zło - wiadomość - 2016-03-16
Gra trafi do sprzedaży w tym roku.

Kilka dni temu pisaliśmy o planach rychłego ujawnienia nowego projektu studia Obsidian Entertainment, opracowywanego wspólnie z firmą Paradox Interactive. Teraz wreszcie poznaliśmy konkrety. Podczas trwającej obecnie konferencji GDC twórcy zapowiedzieli grę RPG Tyranny, osadzoną w ponurym świecie fantasy, w którym klasyczne dla tego gatunku starcie sił zła i dobra zakończyło się kompletną porażką drugiej z tych frakcji. Tytuł zmierza wyłącznie na pecety i szykowane są wersje na systemy Windows, OSX i Linux. Premiera ma nastąpić w tym roku.

Fabuła Tyranny rozpocznie się dawno po tym, jak mroczna istota znana jako Kyros rozgromiła siły śmiertelników, zgładziła bohaterów i przejęła kontrolę nad całą krainą Tiers, wprowadzając wszędzie tytułową tyranię. Zwycięstwo zła ma być absolutne oraz ostateczne i nic, co zrobią gracze nie będzie w stanie tego zmienić. Głównym bohaterem będzie osoba, która na takim obrocie spraw skorzystała. Pokierujemy bowiem oficerem w armii Kyrosa, będącym dla zwykłych ludzi sędzią i katem, pilnującym, aby realizowana była wola tyrana.

Nie znaczy to wcale, że zmuszeni zostaniemy do zabawy psychopatą lubującym się w mordowaniu niewinnych osób. Taka opcja będzie oczywiście dostępna, ale równie skutecznym sposobem na zagwarantowanie lojalności ludu w stosunku do Kyrosa ma być zaprowadzenie bezwzględnych, ale sprawiedliwych rządów. Wysoka pozycja postaci w hierarchii krainy sprawi, że nawet małe decyzje będą w dramatyczny sposób wpływały na sytuację w świecie, kształtując przyszłość całego uniwersum i tysięcy jego mieszkańców.

Na razie ujawniono niewiele informacji na temat mechanizmów rozgrywki. Sądząc po pierwszych screenach, Tyranny wydaje się być rozwinięciem rozwiązań z Pillars of Eternity, czyli zeszłorocznego RPG-a od studia Obsidian Entertainment. Otrzymamy zatem izometryczną perspektywę oraz drużynę postaci do kontrolowania. Spodziewamy się także, że system walki rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, ale są to jedynie nasze spekulacje, gdyż autorzy nie podali żadnych konkretów w tej kwestii. Pozostaje mieć nadzieję, że na więcej informacji nie przyjdzie nam czekać zbyt długo.

  1. Tyranny – oficjalna strona gry

Tyranny

Tyranny

PC
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2016

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.1

Gracze

8.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
5
6
12
13
19
20
23
26
27
28

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-03-21
13:17

elathir Legend

elathir

Co jak co ale Paraadox pomimo tragicznej polityki DLC jest chyba ostatnim wydawcą, który ani gier nie upraszcza ani nie ugrzecznia zbytnio. Po prostu daje developerą robić swoją robotę. Zresztą, starczy przyjrzeć się gra jakie sami produkują.

Komentarz: elathir
2016-03-19
12:14

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

TheKingInYelllow - nadal nie zrozumiałeś (co mnie wcale w sumie nie dziwi, nabuzowani strzelający jadem najczęściej myślenie mają wyłączone), najwięcej godzin mam przegrane w grach crpg starego typu (a nie tak jak to określiłeś "papka AAA" - ale rozumiem, teraz takie gry są passe dla takich wielkich ludzi jak TY), pozostałej treści komentarza nie mam nawet po co komentować, bo i po co ? Fajnie że też napisałeś co Obsidian mógł i z kim, a czego nie mógł :) rozumiem że poza pisaniem z czerwoną buzią "na golu" pełnisz też funkcje w zarządzie Obsidianu :) tym lepiej dla nas zawsze możesz nam zdradzić kulis wprowadzenia gier na rynek :) Co do kreowania się ... hm, no widzisz tutaj też się niestety mylisz ja już w życiu nikomu nic nie muszę udowadniać (pomijam jak to śmieszne brzmi jak jeden random do drugiego randoma pisze w internecie "kreujesz się..." ;) , gry to świetne hobby powinno zawsze ludzi łączyć, a nie dzielić warto o tym pomyśleć zawsze przed napisanie durnego komentarza :) Pozdrawiam.

Komentarz: A.l.e.X
2016-03-17
23:31

zanonimizowany1101535 Generał

Fakt, LArian to bardzo solidny zespol. Divinity OS bylo swietne, fabularnie mogloby byc ciut lepsze, ale cala reszta- miodzio.

Komentarz: zanonimizowany1101535
2016-03-17
22:26

TheKingInYelllow Centurion

Az z ciekawosci sprawdzilem. Cala jedna gra od Paradoxu i to Pillarsy ktore masz dlatego ze sa Pillarsami a nie dlatego ze to gra Paradoxu.
Zreszta wiedzac jaki masz 'gust' i jakie gry robi i wydaje Paradox oraz jaka jest filozofia tworzenia gier przez to studio to sie nie dziwie. Nawet Cities: Skylines nie masz, a przeciez to gra jest taka trendi i wogole. No i mozna budowac i modowac wlasciwie bez konca to bys sobie pobenchmarkowal procka (bo gra potrafi zabijac i7'ki rowno).

Tak wiec chuja wiesz o Paradoxie, ich praktykach w kontaktach z developerami oraz ich filozofii robienia gier. I to ze grales bog wie ile w Pillarsy nie ma tu zadnego znaczenia bo ja nie o tym mowie.
Sorry ale twoje usilne kreowanie sie na jakas growa Alfe i Omege jest zalosne i komiczne.

No i ja tez znam ludzi pracujacych w Paradoxie. I sprzataczke tez znam. I psa szwagra ich ksiegowego.

To tyle. Mam nadzieje ze dotarlo. Polecam w wolnym czasie zamiast grac 8h dziennie porozwazac maksyme o zlocie i milczeniu. Bo czasem warto sie nie odezwac, zwlaszcza jesli doskonale wiesz ze nie masz zielonego pojecia o czym bedziesz mowil.

Pa

No i last but not least... Obsidian podpisal deal z Paradoxem w marcu 2014, PoE wyszlo w marcu 2015. Jakby chcieli i mogli to przez rok mogli zrobic z gra wszystko lacznie z doprowadzeniem do upadku Obsi (jak to zrobila prawie Bethesda). I teraz bedzie podobnie. pomine juz fakt ze paradox bardzo chce miec w portfolio skomplikowane RPGi poniewaz idealnie komponuja sie one z ich lineupem grand-strategii i 4x (takich troche bardziej skomplikowanych niz twoje ulubione Hirosy 7 lol). nawet robili jednego sami ale nie ogarneli. Dlatego mozna byc o Obsidian spokojnym. No i szefowie Obsidianu musieli by byc idiotami (a nie sa, wystarczy ich posluchac) zeby po raz kolejny dac sie ujebac tak jak ujebala ich Bethesda.

Tak to wyglada jak sie zna fakty i wie o czym sie pisze.

Jedyny bol to polityka Paradoxu dotyczaca DLC ale pozyjemy, zobaczymy.

Komentarz: TheKingInYelllow
2016-03-17
13:16

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😁

TheKingInYelllow - a jak znam osobiście ludzi którzy tam pracują to co wtedy ?! zanim otworzysz buzie aby nabrać powietrza zaangażowany w szybkie naklikanie treści, zobacz jakie gry na moim koncie steam mają największą ilość godzin jeśli chodzi o gameplay :)

Komentarz: A.l.e.X

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl