Twórcy Farthest Frontier nie wyrobili się z premierą na wiosnę tego roku. Wszystko z powodu większej niż planowano skali zmian, które zaoferuje wersja 1.0 gry.
Mamy złe wieści dla fanów Farthest Frontier, czyli wybornej strategii znajdującej się obecnie w fazie wczesnego dostępu.
Twórcy tłumaczą, że na potrzeby wersji 1.0 przygotowali zmiany większe, niż to początkowo planowali. Pierwotnie ta aktualizacja miała bowiem dotyczyć głównie endgame, a ostatecznie wprowadzono również wiele nowości do elementów, które doprowadzają nas do tej fazy rozgrywki.
Wersja 1.0 m.in. zaoferuje zupełnie nowe drzewko rozwoju. Nie tylko zawierać ma ono więcej elementów, ale będą one mocniej wpływały na przebieg zabawy. Zmieniony zostanie także system monumentów, czyli wielkich budowli zapewniających mocne bonusy. Pierwotnie gracz miał odblokować tylko jeden z nich, ale twórcy uznali, że lepiej będzie umożliwić mu wybudowanie wszystkich trzech (ekonomicznego, społecznego i militarnego), o ile tylko poczyni odpowiednie inwestycje.
W menu pojawi się także nowa zakładka, gdzie będziemy ustanawiali zasady dla osad. Na początku otrzymamy dostęp do kilku podstawowych, a kolejne odblokujemy w ramach drzewka rozwoju.
Ponadto w wersji 1.0 pojawią się wreszcie mosty. Początkowo nie było ich w planach dla tej edycji gry, ale gracze tak mocno o nie prosili, że twórcy zmienili zdanie. Poza tym otrzymamy mocno ulepszone animacje, co było możliwe dzięki temu, że w załodze studia Crate Entertainment jest obecnie już trzech animatorów, a nie tylko jeden, z którym zaczynali produkcję tej gry.
Steam
OpenCritic
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.