Twórcy Wolfensteina 2 chcieli pokazać w grze... przyrodzenie austriackiego malarza. Od realizacji pomysłu uratowała ich Bethesda

Niektóre pomysły deweloperów bywają kreatywne acz kontrowersyjne. Z tego powodu warto pamiętać, gdzie znajduje się granica nie do przekroczenia.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze
Twórcy Wolfensteina 2 chcieli pokazać w grze... przyrodzenie austriackiego malarza. Od realizacji pomysłu uratowała ich Bethesda, źródło grafiki: Machine Games.
Twórcy Wolfensteina 2 chcieli pokazać w grze... przyrodzenie austriackiego malarza. Od realizacji pomysłu uratowała ich Bethesda Źródło: Machine Games.

Bethesta Softworks to nie tylko postapokaliptyczny Fallout i cRPG-i z uniwersum The Elder Scrolls, ale także Wolfstein: kultowa seria strzelanek FPP, opierającej się przede wszystkim na wybijaniu przez B.J. Blazkowicza nazistów. Odpowiedzialne za stworzenie tych gier Machine Games nie bało się ryzyka przy kreowaniu ich brutalnego świata – choć zdarzyło się, że wydawca musiał dorzucić od siebie trzy grosze. Na korzyść efektu końcowego, oczywiście.

„Czasami trzeba nas ratować przed własnymi wyborami”

Taka sytuacja miała miejsce chociażby przy tworzeniu Wolfsteina 2: The New Colossus. Obeznani z tym tytułem na pewno pamiętają scenę, w której Hitler przewodniczy castingowi do roli B.J. Blazkowicza w oczerniającej go autobiografii. Machine Games już wtedy pokazało dawnego nazistowskiego przywódcę w prześmiewczym świetle – a mogło być jeszcze bardziej skandalicznie.

W dokumencie opublikowanym na kanale /noclip, twórcy przyznali się do rozważań nad pokazaniem w grze intymnych części antagonisty. Rozchodzi się tu oczywiście o moment, w którym wolfsteinowy Hitler udaje się za potrzebą na oczach wszystkich obecnych w pomieszczeniu castingowym.

Naprawdę chcieliśmy pokazać przyrodzenie Hitlera podczas sikania, ale to byłoby odrobinę zbyt przesadzone. Dlatego postanowiliśmy je sobie odpuścić.

- Jerk Gustafsson, szef studia Machine Games

Zdaniem Jensa Matthiesa, kreatywnego dyrektora Wolfsteina 2, Hitler miał zostać przedstawiony w wyjątkowo fizyczny sposób – w przeciwieństwie do duchowego wizerunku, jaki kreował w dawnych czasach. Stąd wziął się pomysł nie tylko na ukazanie jego problemów zdrowotnych, ale także tych najbardziej wrażliwych części siebie. Bethesda miała jednak swoje zdanie.

Obijałem się akurat z Toddem Vaughnem, wiceprezesem produkcji w Bethesdzie, kiedy rzuciłem: „Jak myślisz, czy byłby problem z pokazaniem przyrodzenia Hitlera?”, a on na to: „Ta, nie radzę wam tego robić”.

- Jens Matthies

Matthies przyznał w późniejszej części wypowiedzi, że znalezienie odpowiedniej granicy to także istotna kwestia, w której twórców niekiedy „trzeba ratować przed własnymi wyborami”. Tymczasem sama seria Wolfsteina pozostaje w sercach fanów, którzy wciąż wczekają na zapowiedź obiecywanej „trójki” – o ile wcześniej nie powstanie serialowa adaptacja.

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Paradox ugiął się pod krytyką, lada dzień zacznie zwracać pieniądze. Gracze ostrzegają, że zadowoli ich tylko jedno, inaczej ominą Bloodlines 2 szerokim łukiem

Następny
Paradox ugiął się pod krytyką, lada dzień zacznie zwracać pieniądze. Gracze ostrzegają, że zadowoli ich tylko jedno, inaczej ominą Bloodlines 2 szerokim łukiem

„Nie chcemy niszczyć światów graczy”. Popularna gra survivalowa z otwartym światem rozczarowuje przez jedną rzecz, ale twórcy Valheim mają dobre wytłumaczenie

Poprzedni
„Nie chcemy niszczyć światów graczy”. Popularna gra survivalowa z otwartym światem rozczarowuje przez jedną rzecz, ale twórcy Valheim mają dobre wytłumaczenie

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl