Twórcy System Shock Remake odświeżą kolejny horror. Fani rozgryźli, że chodzi o The Thing
Firma Nightdive Studios w tym tygodniu zapowie odświeżone wersje gier grozy The Thing oraz The Killing Time.

Specjalizująca się w odświeżaniu starych gier firma Nightdive Studios (autorzy m.in. System Shock Remake, Shadow Man Remastered czy tegorocznego Star Wars: Dark Forces Remaster) zaczęła teasować projekt, który ujawni w ten piątek na pokazie zorganizowanym przez serwis IGN.
Nightdive szykuje odświeżone The Thing
Na razie firma udostępniła jedynie mało mówiący artwork, pokazujący zniekształconą ludzką twarz. Fani szybko dopasowali ten obrazek do okładki gry The Thing, czyli survival horroru z 2002 roku opartego na licencji kultowego filmu Johna Carpentera.
Na razie nie wiadomo, czy chodzi o remaster czy remake. Raczej obstawiamy to pierwsze, gdyż do tej pory studio opracowało tylko jeden remake w postaci zeszłorocznego System Shocka.

Odświeżenie The Thing jest świetnym pomysłem. Był to jeden z najciekawszych survival horrorów z ery PlayStation 2 i choć nie wszystko w pełni w nim zagrało, to oferował szereg świeżych pomysłów i doskonale odtwarzał klimat filmu, przy okazji oferując nową historię. Do tego dzisiaj ta gra nie jest dostępna w dystrybucji cyfrowej i co najwyżej można szukać używanych egzemplarzy.

W The Thing dzisiaj najlepiej zagrać z modami
Jeśli nie chcecie czekać na remaster, a macie pecetową wersję pierwowzoru, przed powrotem do gry warto zainstalować dwa mody:
- Sui's wrapper – projekt rozwiązuje problemy gry pojawiające się na współczesnych pecetach. Pozwala na zabawę w wysokich rozdzielczości szerokoekranowych i umożliwia konfigurowanie szerokość pola widzenia (ang. Field of View/FOV). Umożliwia także aktywację v-sync oraz wygładzania krawędzi techniką MSAA, jak również ulepsza filtrowanie tekstur.
- The Thing Bump Maps – mod dodaje do gry efekt bump mappingu, dzięki czemu tekstury wydają się mniej płaskie.
Killing Time: Resurrected
Warto wspomnieć, że to nie jedyny projekt studia, który zostanie zapowiedziany w tym tygodniu. Organizatorzy imprezy Guerrilla Collective 2024 zdradzili już, że na niej Nightdive Studios ujawni Killing Time: Resurrected, czyli odświeżoną wersję FPS-a grozy z 1995 roku, który zadebiutował wpierw na konsoli 3DO, aby rok później zostać przeniesiony na PC.
Pierwowzór jest dostępny w dystrybucji cyfrowej (obecnie w GOG.com można go kupić w promocji za 29,69 zł), ale grze przydałby się lifting. Najciekawsza jest jednak kwestia tego, na jakiej wersji autorzy oprą swój remaster. Wydanie PC miało masę zmienionych elementów wizualnych – zainteresowanym polecamy obejrzenie filmiku kanału Protector Drone, pokazującego różnice między wersją na 3DO a edycją pecetową.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

GRYOnline
Gracze
- remake / remaster
- Nightdive Studios
- The Thing / Coś (marka)
- PC
- Switch
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
Cordite Generał
niepewnosc? w tej grze cosiem jednoczesnie jest kazdy w Twojej druzynie i nikt. w oskryptowanych momentach na mapie gra losowo wybiera sobie NPCa w druzynie, ktory jest "cosiem" i ot cala filozofia. wszystkie mechaniki sluzace w grze do identyfikacji obcego, wszystkie procedury bezpieczenstwa jakie sobie sam gracz narzuci absolutnie nie maja w tej grze sensu bo wszystko jest tu randomowe. mozesz zapisac gre, zabic cala swoje druzyne by sprawdzic kto nie jest "soba", a nastepnie wczytac gre pojsc 2 metry dalej i nagle juz w druzynie bedziesz miec "cosia" chociaz przed chwila wszyscy byli ludzmi i lezeli martwi :) ta gra zwyczajnie nie ma sensu w takiej formie, a szczerze watpie aby mieli to zmienic bo cala gra jest tak zaprojektowana.
Cordite Generał
oryginalna gra to byla niestety tragikomedia. prawie taki sam gniot jak Obcy : Izolacja przez uposledzone oskryptowanie "thinga/obcego". pamietam jak gra trafila do kosza kiedy po kilkunastu minutach gameplayu zorientowalem sie w jaki idiotycznie randomowy sposob gra spawnuje nam "cosie" w druzynie.
makaronZserem Generał
The Thing bardzo fajna i mocno niedoceniona gra ciesze się, że podejmą się tego. System Shock Remake jest spoko, ale ogromny backtraking mnie wymęczył i odpuściłem.
Grifter Konsul

Znakomita to była gra, aczkolwiek wiele rzeczy kulało i dziś trzeba je gruntownie przebudować przede wszystkim starcia z bossami oraz wywalić skrypty, które rujnowały grę, gdzie dany towarzysz w określonym miejscu zawsze zamieniał się w potwora. Robisz mu test krwi i widzisz, że nic mu nie jest, a 30 sekund później koleś mutuje, bo tak jest w fabule. Jak to poprawią będzie cudo!