Twórcy RPG Avowed wzięli sobie do serca krytykę graczy. Dokładają dużo starań, by walka była jak najbardziej „soczysta”

Reżyserka nadchodzącego RPG Avowed wypowiedziała się na temat krytykowanego systemu walki w grze. Twórcy początkowo mieli być z niego zadowoleni.

Twórcy RPG Avowed wzięli sobie do serca krytykę graczy. Dokładają dużo starań, by walka była jak najbardziej „soczysta”, źródło grafiki: Obsidian Entertainment.
Twórcy RPG Avowed wzięli sobie do serca krytykę graczy. Dokładają dużo starań, by walka była jak najbardziej „soczysta” Źródło: Obsidian Entertainment.

W styczniu tego roku studio Obsidian Entertainment zaprezentowało całkiem sporo fragmentów z rozgrywki nadchodzącego RPG Avowed. Jednakże nie wszystko, co pokazano w ramach Xbox Game Showcase, spodobało się graczom – padło wiele zarzutów w kwestii walki, która wyglądała dość topornie.

Reżyserka produkcji, Carrie Patel, w rozmowie z serwisem Windows Central poruszyła temat krytykowanego systemu. Według niej odpowiedzialne za Avowed studio w momencie publikacji materiału sądziło, że gra jest wystarczająco dobra i można pokazać światu jej obecny stan. Jednakże widząc opinie społeczności, deweloperzy postanowili wziąć je pod uwagę i dopracować to, co wcześniej pominęli. Zaznaczmy, że – według Patel – stan niektórych mechanik był nieaktualny już w momencie publikacji styczniowego gameplayu, dlatego stwierdzenia reżyserki niejako sobie zaprzeczają.

Dokładnie przeanalizowaliśmy doświadczenie [z walki – dop. red.] i moment, w którym gracz wymachuje bronią, a także samo zadawania ciosu. [...] W zasadzie przyjrzeliśmy się wszystkim elementom, które sprawiają, że walka jest soczysta – powiedziała Carrie Patel.

Studio Obsidian Entertainment zabrało się nie tylko za usprawnianie wymachiwania bronią, ale także za zmienianie wyglądu postaw przybieranych przez protagonistę podczas pojedynków. Deweloperzy wprowadzili także poprawki odnośnie do dźwięków walki oraz efektów wizualnych czarów, ataków i lejącej się krwi. Zwrócono przy tym uwagę na informację zwrotną od graczy w kwestii animacji postaci.

Po nowszych materiałach z Avowed wiemy, że twórcy rzeczywiście starają się dostosować do komentarzy, chcąc tym samym usprawnić produkcję. Jednakże na to, jak ostatecznie będzie prezentować się walka i inne mechaniki, będziemy musieli poczekać do premiery gry.

Avowed ukaże się na konsolach Xbox Series X/S i PC w 2024 roku. W dniu premiery gra trafi do usługi Xbox/PC Game Pass.

7.6

GRYOnline

4.6

Gracze

7.7

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

2

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

„One wszystkie są jak moje dzieci”. Legendarny twórca wkurzył się na ciekawskich graczy i „zażądał” opłaty za udzielanie odpowiedzi na namolne pytania

Następny
„One wszystkie są jak moje dzieci”. Legendarny twórca wkurzył się na ciekawskich graczy i „zażądał” opłaty za udzielanie odpowiedzi na namolne pytania

Nowa strategia rozwoju RPG akcji No Rest for the Wicked. Twórcy stawiają na rzadsze, ale większe aktualizacje z nową zawartością

Poprzedni
Nowa strategia rozwoju RPG akcji No Rest for the Wicked. Twórcy stawiają na rzadsze, ale większe aktualizacje z nową zawartością

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl