Twórcy Company of Heroes 2 o połączeniu z Segą – sytuacja się stabilizuje, zamknięta beta w drodze
Jeden z producentów Company of Heroes 2 napisał, że studio Relic Entertainment szykuje się do przeprowadzenia zamkniętej bety gry. To próba uspokojenia fanów po dość trudnym okresie – zmianą właściciela związaną z upadkiem firmy THQ.
Szymon Liebert
Greg Wilson z Relic Entertainment skomentował niedawne wydarzenia, czyli upadek THQ i przejęcie studia przez firmę Sega. „Muszę przyznać, że wszyscy jesteśmy niezwykle zadowoleni z tego, że możemy pracować z wydawcą o takiej historii” – napisał Wilson na blogu Segi. Deweloper jednocześnie uspokoił fanów czekających na Company of Heroes 2. Po perturbacjach związanych ze zmianą właściciela, Relic wrócił do prac nad grą i szykuje się do zamkniętej bety.
„Obecnie zajmujemy się przygotowaniem gry pod kątem zamkniętej bety, o której będziemy mogli powiedzieć więcej już niedługo” – wytłumaczył przedstawiciel Relic Entertainment. Wilson dodał, że studio wróci do częstszego komunikowania się z fanami po wdrożeniu zmian wynikających z przejścia pod skrzydła Segi. Producent przekonuje także, że szykuje się świetny rok dla jego studia i zachęca do śledzenia jego profili w serwisach społecznościowych.
Więcej informacji o sytuacji wewnętrznej Relic Entertainment podano na forum Company of Heroes 2, gdzie czytamy, że kupno przez Segę nie wpłynęło na stan kadrowy studia. Deweloper zapewnia też, że przejście pod nową firmę nie sprawi problemów użytkownikom – wyjątek stanowią osoby, które zamówiły grę w sklepie THQ (pre-order można przenieść na Steama). Trudno powiedzieć czy cały proces wpłynie na datę premiery gry. Poznamy ją podobno w nieodległej przyszłości.
Zawirowania w studiu Relic Entertainment wiążą się z bankructwem firmy THQ, która była jego właścicielem. Wydawca przyparty do muru postanowił wystawić na aukcję swoje marki. W ten sposób Sega kupiła producenta za 26,6 miliona dolarów, wraz z prawami do Company of Heroes 2. Pozostałe własności intelektualne Relica, czyli Homeworld, czy Dawn of War, prawdopodobnie doczekają się osobnych aukcji. Nie wiadomo, czy Sega zainteresuje się także nimi.
Więcej:„To nie było celowe”. Nowa aktualizacja do Total War: Warhammer 3 przypadkowo zepsuła grę

GRYOnline
Gracze
Steam
- gry strategiczne
- Relic Entertainment
- Sega
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany540122 Generał
A ja do znudzenia będę powtarzał: Dawn of War 2 jest najlepszym rtsem wszech czasów. Nie, nie żartuję.
Niestety podejrzewam, że na tytuł tego kalibru przyjdzie mi czekać dekadę.
Nikuu Generał

Maddred
Nie zapominajmy że ta gra głównie muliti stoi, a to się za wiele nie zmieniło ( no były zmiany, były ale chyba nie aż tak bardzo na gorsze :) )
Zmieniło się sporo i IMO na gorsze. Choćby mamy bardzo ograniczone możliwości rozbudowy bazy (można jedynie rozwijać kwaterę główną i budować w określonych miejscach generatory), na ekranie jest śmiesznie mało jednostek, nawet w rozgrywkach 3 vs 3 (klimat Warhammera 40k cechuje ogromna rozpierducha przy setkach żołnierzy), a sama gra zdecydowanie bardziej skupia się na micro niż na macro zarządzaniu (w DoW 1 był balans między tymi elementami). No i brakuje mi Dominium Tau ;)
ozoq
A ja do znudzenia będę powtarzał: Dawn of War 2 jest najlepszym rtsem wszech czasów. Nie, nie żartuję.
Gra jest dobra, spokojnie może się równać ze Starcraftem 2, ale do pięt nie dorównuje jedynce. Po prostu czegoś jej brakuje, może tego dynamizmu i "epickości" z DoW1?
zanonimizowany540122 Generał
@Nikku
Do pierwszych starć w DoW2 na multi na ogół dochodzi w 30-60 sekundzie gry i nie mam tu na myśli zygania się MCV z Probem, tylko starcia od których nierzadko zależy porażka lub zwycięstwo. Dynamizmu na pewno jej nie brakuje. A czy epickości? Ja nie mam w tej kwestii żadnej wątpliwości. Starcia zawsze wyglądają jak wojna totalna i toczą się w kilku punktach mapy na raz. Jedyne co może sprawiać wrażenie mniejszego rozmachu to brak budynków, ale zyskał na tym dynamizm, bo wszystkie fundusze idą na nowe machiny wojenne.
Nikuu Generał

Do pierwszych starć w DoW2 na multi na ogół dochodzi w 30-60 sekundzie gry i nie mam tu na myśli zygania się MCV z Probem, tylko starcia od których nierzadko zależy porażka lub zwycięstwo. Dynamizmu na pewno jej nie brakuje.
Naah, chodziło mi o to, że jednostki poruszają się w ślimaczym tempie (w porównaniu do DoW 1). Tak wiem, jakim cudem kosmiczni marines mają przemieszczać się w terenie z prędkością tygrysa, ale to jest przecież tylko gra w fikcyjnym świecie...
A czy epickości? Ja nie mam w tej kwestii żadnej wątpliwości. Starcia zawsze wyglądają jak wojna totalna i toczą się w kilku punktach mapy na raz.
Wiem o tym, ale zazwyczaj w takim jednym punkcie po każdej ze stron walczy może 15 - 20 jednostek max, a powinno być 50 - 70 minimum nie wliczając w to jednostek zmechanizowanych, pancernych i powietrznych :) DoW 2 jest grą bardziej taktyczną (wchodzenie do budynków, wykorzystywanie każdej przeszkody do obrony, taktyczny odwrót), a ja oczekuję od gry w tych klimatach totalnego chaosu bez niepotrzebnych dodatków.
Inquisitio Senator
To może lepiej pograć w CoDa 4 ? Shipment na 100 graczy, proszę bardzo.
DoW miał jeden poważny problem. Po paręnastu minutach ciężko go było nazwać strategią, a raczej grą w "kto naspamuje więcej pojazdów". DoW2 był o wiele lepszy, a Retribution to spełnienie marzeń jeśli chodzi o RTSy.