Twórca DayZ krytykuje rynek VR

Dean Hall, autor DayZ, podzielił się w serwisie Reddit krytyczną opinią na temat rynku wirtualnej rzeczywistości. Mówi między innymi o niewłaściwych oczekiwaniach graczy, niezrozumieniu specyfiki platform i braku zysków ze sprzedaży gier. Posłużył się przy tym przykładem własnego dzieła - gry Out of Ammo.

Aleksander Jurek

14

Podczas gdy wiele osób wydaje się być zafascynowanych technologią wirtualnej rzeczywistości, w sieci pojawiły się także krytyczne głosy. Dean Hall, projektant gier, odpowiedzialny za między innymi DayZ, podzielił się z użytkownikami serwisu Reddit ostrym komentarzem na temat rozwoju rynku VR. Nowozelandczyk mówił o niewłaściwych oczekiwaniach graczy, o niezrozumieniu specyfiki platform i braku zysków ze sprzedaży.

Twórca DayZ krytykuje rynek VR - ilustracja #1

Rok 2016 wydawał się dla rynku wirtualnej rzeczywistości dobrym okresem, z przyzwoicie przyjętym PlayStation VR na czele. Rzeczywistość wygląda jednak tak, że zgodnie z przemyśleniami wielu ekspertów, technologia wirtualnej wciąż postaje jedynie interesującą nowinką i wydaje się, że w najbliższej przyszłości nie stanie się tzw. mainstreamowym nurtem w branży gier. Według Halla, jedną z głównych przyczyn klęski VR jest fakt, że gracze przenieśli swoje oczekiwania z rynku PC na obszar VR. Rozumie przez to wysoką jakość przy stosunkowo niskiej cenie. Autor DayZ wspomina o graczach, którzy bezrefleksyjnie podchodzą do produkcji takich gier, mówiąc: „jeśli tylko studio dodałoby do gry to i owo, to zarobiłoby masę pieniędzy”. Hall w kontrze posługuje się przykładem gry Out of Ammo własnego studia, gdzie dodana forma kooperacyjnej gry wieloosobowej pomimo, że wywołała chwilowy wzrost sprzedaży, to w końcowym rezultacie i tak nie pomogła w wypracowaniu godnego uwagi zysku.

Według Halla, gracze uważają, że różnice między platformami VR można porównać do sytuacji pomiędzy PlayStation 4, a Xboksem One, co jest błędnym podejściem. Wspomina o tym, że wspieranie różnych opcji jest w tym wypadku bardziej kosztowne, co w połączeniu z małym zyskiem powoduje, że studia nie będą w stanie produkować gier.

Twórca DayZ krytykuje rynek VR - ilustracja #2

„W VR nie ma pieniędzy i nie mam na myśli kwot, które pozwoliłyby na kupno Ferrari. Mam na myśli takie pieniądze, które wystarczyłyby na wypłacenie pracownikom wynagrodzenia.”

Hall uważa, że będziemy obserwować coraz więcej tańszych w produkcji minigier i coraz więcej niezadowolonych głosów, które krytycznie będą podchodzić do braku pozycji z porządną zawartością. Wątpi także, że jego studio zrobi jeszcze jakąś produkcję VR.

Out of Ammo

Out of Ammo

PC PlayStation
Data wydania: 15 września 2016
Out of Ammo - Encyklopedia Gier
8.4

Steam

Oceń

4

Bully: Scholarship Edition – przebój studia Rockstar trafił na urządzenia mobilne

Następny
Bully: Scholarship Edition – przebój studia Rockstar trafił na urządzenia mobilne

Konkurs świąteczny 2016 – wyślij kartkę lub inne rękodzieło i wygraj jedną z 21 paczek z prezentami!

Poprzedni
Konkurs świąteczny 2016 – wyślij kartkę lub inne rękodzieło i wygraj jedną z 21 paczek z prezentami!

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl