Twórca DayZ krytykuje rynek VR

Dean Hall, autor DayZ, podzielił się w serwisie Reddit krytyczną opinią na temat rynku wirtualnej rzeczywistości. Mówi między innymi o niewłaściwych oczekiwaniach graczy, niezrozumieniu specyfiki platform i braku zysków ze sprzedaży gier. Posłużył się przy tym przykładem własnego dzieła - gry Out of Ammo.

Aleksander Jurek

Podczas gdy wiele osób wydaje się być zafascynowanych technologią wirtualnej rzeczywistości, w sieci pojawiły się także krytyczne głosy. Dean Hall, projektant gier, odpowiedzialny za między innymi DayZ, podzielił się z użytkownikami serwisu Reddit ostrym komentarzem na temat rozwoju rynku VR. Nowozelandczyk mówił o niewłaściwych oczekiwaniach graczy, o niezrozumieniu specyfiki platform i braku zysków ze sprzedaży.

Twórca DayZ krytykuje rynek VR - ilustracja #1

Rok 2016 wydawał się dla rynku wirtualnej rzeczywistości dobrym okresem, z przyzwoicie przyjętym PlayStation VR na czele. Rzeczywistość wygląda jednak tak, że zgodnie z przemyśleniami wielu ekspertów, technologia wirtualnej wciąż postaje jedynie interesującą nowinką i wydaje się, że w najbliższej przyszłości nie stanie się tzw. mainstreamowym nurtem w branży gier. Według Halla, jedną z głównych przyczyn klęski VR jest fakt, że gracze przenieśli swoje oczekiwania z rynku PC na obszar VR. Rozumie przez to wysoką jakość przy stosunkowo niskiej cenie. Autor DayZ wspomina o graczach, którzy bezrefleksyjnie podchodzą do produkcji takich gier, mówiąc: „jeśli tylko studio dodałoby do gry to i owo, to zarobiłoby masę pieniędzy”. Hall w kontrze posługuje się przykładem gry Out of Ammo własnego studia, gdzie dodana forma kooperacyjnej gry wieloosobowej pomimo, że wywołała chwilowy wzrost sprzedaży, to w końcowym rezultacie i tak nie pomogła w wypracowaniu godnego uwagi zysku.

Według Halla, gracze uważają, że różnice między platformami VR można porównać do sytuacji pomiędzy PlayStation 4, a Xboksem One, co jest błędnym podejściem. Wspomina o tym, że wspieranie różnych opcji jest w tym wypadku bardziej kosztowne, co w połączeniu z małym zyskiem powoduje, że studia nie będą w stanie produkować gier.

Twórca DayZ krytykuje rynek VR - ilustracja #2

„W VR nie ma pieniędzy i nie mam na myśli kwot, które pozwoliłyby na kupno Ferrari. Mam na myśli takie pieniądze, które wystarczyłyby na wypłacenie pracownikom wynagrodzenia.”

Hall uważa, że będziemy obserwować coraz więcej tańszych w produkcji minigier i coraz więcej niezadowolonych głosów, które krytycznie będą podchodzić do braku pozycji z porządną zawartością. Wątpi także, że jego studio zrobi jeszcze jakąś produkcję VR.

Out of Ammo

Out of Ammo

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 15 września 2016

Informacje o Grze
8.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-12-08
16:15

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Co do cenników i zawartości akurat ma rację, teraz jest pewna faza "dojenia", wystarczy spojrzeć na zawartość takich gier AAA jak dishonored 2, rise of tr czy deus ex w cenie 60 eur, a tymczasem pojawiają się gry vr, które nie mają nawet 1/10 zawartości tych gier, a są w cenie 40 czy 50 eur...

Czy ktoś naprawdę myśli, że ich produkcja, bo są vr, jest droga? To nieprawda.

Robienie vr praktycznie nie różni się od zwykłej gry.

A steam jest popularny, nie dalej jak tydzień od premiery albo nawet w dzień premiery można dostać te gry AAA za 50 czy 40 eur, gdzie taki ograniczony oculus home ma bardzo mały zasię i popularność toteż nigdzie, nie dosyć, ze wybrakowanych gier po 40 eur, to taniej nie dostaniecie. Nie ma innych kanałów, nie ma konkurencji cenowej (np. climb czy robinson, cennikowo kpina)

Komentarz: kaszanka9
2016-12-08
18:00

zanonimizowany1202555 Konsul

Co jak co, ale ten Pan nie powinien nikogo ani niczego krytykować.

Zaś niską sprzedaż jego nowej gry zrzuciłbym na negatywną opinię jaką ma w świecie gier i wynikającą z tego większa rezerwę do jego nowych tytułów ze strony potencjalnych nabywców.

Komentarz: zanonimizowany1202555
2016-12-08
20:42

yadin Legend

yadin

"Nowozelandczyk mówił o niewłaściwych oczekiwaniach graczy". No proszę. Gracze są głupi i nie potrafią zrozumieć i docenić tego, co oferuje nam rynek. Dopiero producent na przykład takiej "Mafii III" na powie, że się mylimy, bo wydał wspaniały tytuł, tylko się na nim nie poznaliśmy. Tak samo z VR. Niech ten człowiek nie ściemnia, bo start VR był taki sobie. Technologia VR to marnotrawnie czasu i pieniędzy. Gracze nie czekają na technologię, która pozwoli czołgać się pod tapczanem z atrapą karabinu sprzężonego z konsolą i strzelać zza szafy. Nie tędy droga.

Komentarz: yadin
2016-12-08
22:43

zanonimizowany1101535 Generał

Kolejny smutas, ktory do graczy ma pretensje, ze nie kupili jego "dziela"? Ze oczekuja jakosci? No tak, bo przeciez powinni wszystko na slepo brac bez zadnego zastanowienia.

Komentarz: zanonimizowany1101535
2016-12-09
11:24

Maksymilianowicz Pretorianin

Są też gry co oferują normalne granie na normalny sprzęcie + vr, z drugiej strony te gry typowo tylko pod vr nie zawsze są doskonałe bo czasem widzimy same ręce bez reszty ciała. A co do jakości kto by chciał mieć ferrari w jakości dacii, ten pan myśli ,że jakość to rzecz nie istotna a gracze są ciemni i muszą brać wszystko jak leci. Niech ten pan się schowa.

Komentarz: Maksymilianowicz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl