Tej nocy, czyli zgodnie z założonym planem, w App Store zadebiutuje zapowiadana od dłuższego czasu konwersja strategii ekonomicznej Transport Tycoon. Wielki hit Chrisa Sawyera (Rollercoaster Tycoon), wydany oryginalnie przed blisko 20 laty, zostanie udostępniony w odświeżonej formie w cenie ok. 22 zł.

Tej nocy, czyli zgodnie z założonym planem, w App Store zadebiutuje zapowiadana od dłuższego czasu konwersja strategii ekonomicznej Transport Tycoon. Wielki hit Chrisa Sawyera (Rollercoaster Tycoon), wydany oryginalnie przed blisko 20 laty, zostanie udostępniony w odświeżonej formie w cenie ok. 22 zł.
Za konwersję Transport Tycoon odpowiada studio Origin 8, które mogło jednak liczyć na wsparcie ze strony Chrisa Sawyera. Projektant brał aktywny udział w produkcji , choć pierwotnie miał odpowiadać wyłącznie za biznesową sferę przedsięwzięcia. Jego doświadczenie i umiejętności przydały się jednak, przyspieszając proces przenoszenia gry na urządzenia mobilne firmy Apple.

Edycja dla systemu iOS to w głównej mierze ten sam, niezwykle dopracowany produkt. Elastyczne mechanizmy zabawy idą tu w parze z dopracowaną warstwą wizualną, która na sprzęcie Apple wyświetlana jest w wyższej rozdzielczości. Zmian, z oczywistych względów, doczekał się również interfejs, dostosowany do pracy z ekranami dotykowymi.
Gra Transport Tycoon zadebiutowała oryginalnie w 1994 roku na PC, PlayStation i Sega Saturn. Tytuł pozwala wcielić się w prezesa przedsiębiorstwa specjalizującego się w organizowaniu transportu towarów. Akcja rozpoczyna się w 1930 roku i trwa do 2030. Gracze zajmują się inwestowaniem w transport drogowy, kolejowy, morski i lotniczy – budują drogi, przystanki, porty, decydują o finansach, rozwiązują problemy i starają się zarobić jak najwięcej mamony. Poszczególne typy transportu posiadają rozliczne zalety i wady, które trzeba odpowiednio wykorzystać, biorąc przy tym pod uwagę sytuację na mapie.


Więcej:Beta iOS 26.1 z 8 nowymi językami dla Apple Intelligence. Polski znowu pominięty
0

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.